#


چه کارهایی را باید در زمان بارداری ناخواسته انجام دهید؟

16 سپتامبر 2018 بدون نظر 1619 بازدید

چه کارهایی را باید در زمان بارداری ناخواسته انجام دهید؟

No votes yet.
Please wait...

دانستنی هایی در مورد بارداری ناخواسته

ممکن است برخی مواقع به طور ناخواسته باردار شوید. در صورتی که این اتفاق رخ داد مسئولیت جدیدی برعهده شما قرار می گیرد. هیچ چیزی نمی تواند از نگرانی شما بکاهد. شما پس از گذراندن چند ماه پا به دنیای مادران می گذارید، ولی هنوز مطمئن نیستید که این مسئولیت تازه را می توانید بپذیرید یا خیر. البته حق دارید، این لحظه بسیار سخت است. زمانی که انتظارش را ندارید و نتیجه مثبت را داخل برگه آزمایش مشاهده می کنید، حق دارید که از این مسئله خوشحال نشوید.

می ‌دانیم که حتی بهترین اتفاق زندگی هم زمانی که در وقت و مکان نامناسب رخ دهد، یا زمانی که آماده رخ دادنش نیستید، می ‌تواند شما و هر ففرد دیگری را با اضطراب مواجه کند. ولی پیشنهاد می کنیم که آرامش خود را حفظ کنید. بارداری ناخواسته، باعث اضطراب و نگرانی می شود، ولی این پایان دنیا نیست. در این مطلب پیش ‌نیازهایی را که می بایست در این مدت کوتاه باقی ‌مانده، برای مادر شدن مهیا سازید را در اختیارتان قرار می دهیم.

۵۰ درصد از زنان بارداری ناخواسته را تجربه کرده اند

در صورتی که در همه ی سال های عمرتان، آرزوی مادر شدن را در سر داشته باشید، ناخواسته باردار شدن، ممکن است شما را با موقعیت بحرانی روبه رو نماید. افرادی که برای این رویداد مهم و البته موثر در تمام مسائل زندگی‌، برنامه ‌ریزی نکرده باشد، بعید نیست که با خاطرجمع شدن از بارداری‌ خود، به اضطراب و تنش مبتلا شوید. نگرانی از آینده بچه ای که برای آمدنش برنامه ‌ای نداشته بودید، مشکلات اقتصادی، شغلی و البته خانوادگی ‌تان، ممکن است این رویداد خوشایند را به یک بحران تبدیل نماید. با این حال، بد نیست بدانید شما در این بین، تنها نیستید. بر اساس گزارشات موسسه Guttmacher، بیش از نیمی از زنان آمریکایی، تا پیش ازسن ۴۵سالگی، حداقل یک مرتبه بارداری ناخواسته را تجربه نموده ‌اند و از هر ۱۰نفری که با این شرایط مواجه شده ‌اند، یک نفر برای سقط جنین اقدام کرده است.

در بارداری ناخواسته زود تصمیم نگیرید

در صورتی که قبل از ناخواسته باردار شدن، شما و یا همسرتان از داروی خاصی استفاده می ‌کردید، تحت یک درمان بوده ‌اید که ممکن است برای جنین تان خطرناک بوده و یا اینکه به خاطر مشکلات پزشکی‌ تان تا مدتی اجازه بارداری را نداشته ‌اید، باید به این بارداری را خاتمه دهید. می‌دانیم که در این وضعیت، با شنیدن خبر حاملگی دچار ترس و نگرانی شوید ولی نباید سریع تصمیم بگیرید. به یاد داشته باشید که گرفتن تصمیم ‌های آلوده به هیجان، ممکن است شما را بیش از این زمان آشفته سازد. بنابراین مسئله را با پزشک خود در میان گذاشته و به خود چند روزی برای از بین بردن رد پای هیجان در این مسئله، مهلت دهید.

در بارداری ناخواسته با روانپزشک مشورت کنید

در صورتی که قبل از این برای اضطراب، افسردگی و یا سایر مشکلات مرتبط با روان، از داروی خاصی استفاده می ‌کرده ‌اید، حتما مسئله را به پزشک خود بگویید. البته این مسئله، در مورد داروهایی که جسم ‌تان را با کمک آن ها درمان می‌ کنید نیز می باشد. بنابراین هر مورد حتی به ‌ظاهر بی ارزش را به پزشک خود بگویید و اگر نیاز بود، با مشاوره چند متخصص، درمان خود را ادامه دهید.

در بارداری ناخواسته از ویتامین ها غافل نشوید

بدون اتلاف وقت، از ویتامین ‌های مخصوص بارداری استفاده کنید. شما می بایست هر روز ۴۰۰ میلی ‌گرم اسیدفولیک مصرف نمایید تا سیستم عصبی جنین تان به خوبی شکل بگیرد. علاوه بر این در این چند ماه نیز از ویتامین‌ های گروه B،D و مواد معدنی مانند منیزیوم نیز استفاده کنید. لذا تا زمانی که نوبت ملاقات تان با پزشک خود برسد، هر روز یک کپسول دارای این مکمل ‌ها را استفاده نمایید و از مکمل‌ های مخصوص زنان باردار مصرف کنید. فراموش نکنید که همسر شما نیز در این چند ماه می بایست همراه و پشتیبان تان باشد. بنابراین اگر سیگار استفاده می کنید، شما را برای خوردن غذاهای مناسب وسوسه می ‌کند و یا هدف شما را برای فعالیت و انتخاب سبک زندگی سالم می کاهد، با وی در خصوص آینده خانواده سه نفره ‌تان صحبت نمایید.

بدنتان را پاکسازی کنید

پیش از هر کاری، می بایست عادات مخرب هر روزه خود را کنار بگذارید. در صورتی که سیگار استفاده می کنید، یا مواد مخدر مصرف می نمایید، بلافاصله استفاده از آن ها را متوقف کنید. علاوه بر این، از همین حالا می بایست به فکر تغییر الگوی تغذیه‌ خود باشید. علاوه بر وقت کنار گذاشتن استفاده از خوراکی ‌های نمک سود شده رسیده، که می بایست میزان کمتری نمک و شکر در روز استفاده کنید و استفاده از کربوهیدرات را نیز کاهش دهید. نوشیدن آب بسیار، می ‌تواند حال و جنین شما را بهبود بخشد و تا زمان ملاقات با پزشک تان، نباید هیچ غذایی که در خصوص مضر نبودنش شک دارید را استفاده نمایید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *