#


چرا کودکان در بلعیدن قرص مشکل دارند/ راهکارهایی برای حل این مشکل

11 آوریل 2018 بدون نظر 1217 بازدید

چرا کودکان در بلعیدن قرص مشکل دارند/ راهکارهایی برای حل این مشکل

No votes yet.
Please wait...

کودک نمی تواند قرص را ببلعد

سرانجام تمام کودکان باید بیاموزند که قرص را ببلعند، چون اکثر داروهای بزرگسالان به این شکل هستند. نوزادان و کودکان نوپا داروهایشان آن را به شکل مایع یا قرص های جویدنی مصرف می کنند، اما بچه های بزرگتر قالب می توانند بدون قشقرق راه انداختن قرص را بخورند. هیچ کس با علم به اینکه چگونه قرص را ببلعید دنیا نیامده، گرچه بعضی از کودکان این کار را به آسانی انجام میدهند. اکثر وقتها، اولین زمان خوردن قرص هنگام بیمار شدن پیش می آید. اگر این یک تجربه وحشت آور باشد می تواند تا مدت ها شما را توی دردسر بیندازد، برای اماده کردن کودکستان در انجام این مهارت به چندین مرحله در اینجا اشاره می کنیم.

به کودک بیاموزید چگونه این کار را بکند

در اینجا یک رشته رویدادهای مختلفی وجود دارد که مقدمات «بالا انداختن» قرص را فراهم می کنند.

  • الگوی نقش باشید، ابتدا توضیح دهید که قرص ها، آبنبات نیستند و بدون اجازه نباید به آنها دست بزند. سپس به کودک نشان دهید چگونه قر می خورید؛ «من قرص را وسط زبانم قرار میدهم. ببین کجاست؟» «حالا قصد دارم آب بنوشم تا قرص پایین برود. آخ کاملا پایین ترفت. باید کمی بیشتر آب بخورم. آهانا کامالا پایین رفت!»
  • از کودک بخواهید تقلید کند. از او بخواهید تا تصور کند در حال خوردن قرص است و سپس نمایش دهد که این کار را می کند. از او بخواهید قرص را روی زبانش نشان دهد سپس ادای آشامیدن آب را در آورد و وانمود کند قرص شبیه ماهی است که با آب دریا به درون شکم نهنگ بلعیده می شود.
  • تمرین کنید. حالا از او بخواهید بلعیدن یک تکه کوچک مثل هویج پخته شده، نان، لوبیا یا تکه کوچک آب نبات را امتحان کند. دقت کنید حتی کوچکتر از قرص حقیقی که باید ببلعد، باشد. به تدریج با یک تکه غذا به اندازه ی قرص، این کار را امتحان کنید و در هر از مرحله این تمرین او را تشویق کنید. بعضی از کودکان در مقایسه با بقیه نیاز به تمرین بیشتری دارند.
  • در صورت لزوم از ابزار قرص خوردن استفاده کنید. اگر لازم است که این دستگاه را بگیرید و از دکتر خود بپرسید. این دستگاه معمولا در داروخانه ها وجود دارد تا به کودک خود کمک ! کنید بیاموزد چگونه قرص را ببلعد، به خاطر داشته ابشید از یک تکه غذا که بزرگتر از قرص حقیقی نیست استفاده کنید.
  • با ویتامین های قابل جویدن تمرین کنید. قرص ویتامین را در اندازهای کوچک تقسیم کنید و از کودک بخواهید تا آنها را یکی پس از دیگری ببلعد. سپس دفعه بعد که او سردرد داشت. قرص قابل جویدن کودکان (آسپرین بچه یا استامینوفن بچه را به تکه هایی تقسیم کنید و از او بخواهید هر تکه را به طور مجزا قورت بدهد. از اینکه چقدر خوب این کار را یاد گرفته است متعجب خواهید شد.
No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *