#


تاثیر واکسن آنفولانزا بر زنان باردار و نوزادان آنها

واکسن آنفولانزا
2 آگوست 2017 بدون نظر 943 بازدید

تاثیر واکسن آنفولانزا بر زنان باردار و نوزادان آنها

No votes yet.
Please wait...

واکسن آنفلوآنزای متعدد واکنش اولیه بدن شما را تضعیف می کند

 اما آیا کودک را تحت تاثیر قرار می دهد؟

برای اکثر ما، ابتلا به آنفولانزا یک ناراحتی ناخوشایند است، اما برای بعضی بعضی این بیماری می تواند خطرناک یا حتی مرگبار باشد. زنان باردار و نوزادان از جمله افرادی هستند که بیشترین خطر برای عوارض ناشی از آنفولانزا را دارند، و در حالی که پزشکان توصیه هایی برای محافظت از آنفلوآنزا توصیه می کنند، کارشناسان دقیقا مطمئن نیستند که چگونه واکسن آنفولانزا بر حاملگی تاثیر می گذارد.

زمان های واکسن زدن

تحقیقات جدید نشان می دهد زنان بارداری که به طور منظم واکسن آنفولانزا دریافت می کنند واکنش آنتی بادی ضعیف تری نسبت به زنان که آنها را به طور منظم دریافت نمی کنند دارند، هرچند مادران و نوزادان در هر دو گروه در زمان زایمان به خوبی محافظت می شوند.

زنان باردار و نوزادان یکی از کسانی هستند که بیشتر در معرض عوارض، بستری شدن و مرگ ناشی از آنفولانزا هستند. در حالی که پزشکان توصیه هایی برای محافظت از آنفلوآنزا توصیه می کنند، کارشناسان دقیقا مطمئن نیستند که چگونه واکسن ها بر حاملگی تاثیر می گذارد.

آیا آنتی بادی حاصله از واکسن به نوزاد منتقل میشود؟!

“واکسن آنفلوانزا به ما کمک می کند تا آنتی بادی هایی را برای محافظت از ما در برابر ویروس آنفلوآنزا ایجاد کند، اما هر کسی پاسخ های آنتی بادی های مشخصی را نشان نمی دهد. یک عامل کلیدی که می تواند واکنش های آنتی بادی را تحت تاثیر قرار دهد واکسیناسیون است. لیدا کریستین، استاد و پژوهشگر موسسه تحقیقات رفتاری پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه ویسنر، ایالت اوهایو، گفت: “در سال گذشته، پاسخ های آنتی بادی کمتری داشته ایم.” “ما این مطالعه را انجام دادیم تا نه تنها برای بررسی واکنش قبلی ایمنی در مادران باردار ، بلکه برای بررسی این که آیا آنتی بادی های آنفلوانزا از مادر به نوزاد منتقل می شود.”

تاثیر واکنش بدن به واکسن به دفعات

محققان واکسن آنفلوآنزای خوکی را به ۱۴۱ زن باردار تجویز کرده اند، که ۹۱ نفر از آن ها در سال گذشته واکسن آنفلوانزا دریافت کرده اند، و ۵۰ نفر آن ها واکسن دریافت نکرده اند. نتایج منتشر شده در واکسن نشان داد که زنان که واکسن آنفلوانزا را در سال گذشته دریافت کرده اند واکنش ایمنی اولیه واکسن بهتری داشتند. برای کسانی که یک سال قبل واکسن آنفلوانزا دریافت کرده بودند، پاسخ های ویروسی آنتی بادی آنها تضعیف بود.

محققان زنان را در طول حاملگی خود آزمایش کردند و به محض تولد نوزاد، خون را از بند ناف مورد آزمایش قرار دادند تا ببینید که چطور محافظت در برابر آنفولانزا در رحم به نوزاد منتقل شده است.

نظر مسیحیان در مورد واکسن آنفولانزا

مسیحیان می گویند: “خبر خوب این است که ما دریافتیم که مزایای واکسیناسیون برای کودک توسط واکسن قبلی مادران تحت تاثیر قرار نمی گیرد.” “زنان که واکسن آنفولانزا زده اند هر سال واکنش اولیه آنتی بادی آن ها در طول زمان تضعیف می شود، اما این اطلاعات نشان می دهد که آن ها به طور زیادی در نوزادان تاثیر نمی گذارند. این مساله اهمیت بالینی دارد زیرا بسیاری از افراد سالانه توصیه می شود که واکسینه شوند و می شوند. “

اهمیت واکسیناسیون مادر باردار

اگر چه واکسیناسیون قبلی از محافظت واکسیناسیون در سال جاری به میزان قابل توجهی می کاهد اما واکسیناسیون سالانه هنوز بهترین راه برای محافظت از خود از آنفولانزا است. همه زنان باید در دوران بارداری واکسن آنفلوآنزا را بزنند، زیرا این زمان برای بروز عوارض ناشی از آنفولانزا بسیار خطرناک است و تا شش ماهگی نوزادان نمی توانند واکسن آنفلوانزا دریافت کنند، بنابراین تنها راه حفاظت از آنها در چند ماه اول زندگی واکسن زدن در طول حاملگی، برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا است.

علاوه بر واکسن آنفلوانزا، زنان باردار باید از افراد بیمار دوری کنند و دستهای خود را مرتب بشویند تا از گسترش میکروب ها جلوگیری کنند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *