#


هفته ی هفتم بارداری و تغییرات مادر و جنین در این هفته

27 دسامبر 2017 بدون نظر 2281 بازدید

هفته ی هفتم بارداری و تغییرات مادر و جنین در این هفته

No votes yet.
Please wait...

هفته ی هفتم بارداری و تغییرات مادر و جنین در این هفته

تغییراتی که کودک شما در هفته ی هفتم رخ خواهد داد

جنین شما هنوز دارای دم کوچکی می باشد( که در حقیقت استخوان دنبالچه است) و در هفته ی آینده از بین می رود. ولی این دم تنها بخشی از بدن جنین می باشد که همگام با رشد جنین کوچک تر خواهد شد. هم اکنون کودک شما تقریبا ۱/۲سانتی متر(به اندازه ی یک تمشک) می باشد و مفصل آرنج و نیز انگشتان دست و پا (که هم اکنون دیگر قابل تشخیص بوده، اگرچه بین آن ها هنوز پرده ی نازکی وجود دارد) تشکیل شده است.

هر دو نیمکره ی مغز جنین در قسمت سر او که بسیار بزرگ تر از بدنش می باشد در حال رشد هستند. دندان ها و قسمت داخلی دهان کودک در حال تشکیل شدن می باشد و همچنین گوش های او نیز به رشد خود ادامه خواهند داد. چشم های کودک که هم اکنون کمی رنگی هستند توسط پلک ها پوشانده شده و نوک بینی او نیز کم کم ظاهر می شود. ضخامت پوست کودک در این هفته به اندازه ی نازکی یک برگه ی کاغذ بوده و رگ های او را به طور واضح می توان مشاهده کرد.

چیزی که جالب است این است که جنین در این هفته، آپاندیس و لوزالمعده هم دارد، که در نهایت با تولید هورمون انسولین به بهتر هضم شدن غذا کمک خواهد کرد. گلبول های قرمز خون نیز توسط کبد جنین در حال تولید شدن می باشند و یک حلقه از روده های در حال رشد کودک شما در جهت بند ناف او شکل می گیرد؛ بند ناف کودک، هم اکنون دارای رگ های خونی بسیار واضحی می باشد که عمل تبادل اکسیژن و مواد غذایی با بدن کودک را بر عهده دارد. در این هفته شما هنوز قادر به حس کردن حرکات کودک خود نیستید، ولی او مانند یک لوبیای کوچک در حال جست و خیز می باشد و در درون خانه ی پر از آبی که در آن زندگی می کند در حال حرکت کردن است.

تغییراتی که شما در هفته ی هفتم بارداری اتفاق می افتد

هم اکنون شما در سه ماهه نخست بارداری قرار دارید که اکثر زنان در این زمان، مشکلات مرتبط با بارداری را تحمل می کنند. به دلیل وجود حالت تهوع صبحگاهی که احتمالا در زمان ظهر و شب نیز رخ می دهد، امکان دار که نتوانید غذا را درون معده خود به راحتی نگه دارید. ابتلا به این حالت تهوع ها به خاطر وجود هورمون های مربوط به بارداری در بدن شما می باشد. برای رفع این حالت می توانید یک بسته بیسکوییت در کنر تخت خود داشته باشید و پیش از اینکه از تخت خود بیرون بیایید، چند عدد از آن را بخورید تا از این طریق بتوانید از بروز حالت تهوع جلوگیری کنید.

اگر چه ممکن است برخی از خانم ها به این حالت تهوع صبحگاهی دچار نشوند؛ به همین خاطر به شما می گوییم که چنانچه به این حالت دچار نشدید اصلا نگران نباشید. شما جزو زنان خوش شانسی هستید که به این حالت در دوران بارداری دچار نمی شوند.

همچنین احتمال دارد جزو زنان حامله ای باشید که در این دوران احتیاج زیادی به توالت رفتن داشته باشید. به دلیل اینکه در دوران بارداری حجم خون زیاد می شود، در نتیجه حجم مایعاتی که از کلیه ها عبور می کند نیز افزایش یافته و سبب می شود ادرار بیشتری در مثانه جمع شده و باعث می شود تعداد دفعات بیشتری به توالت بروید. در ادامه ی دوران بارداری تان احتمالا حالت تهوع ها برطرف شده ولی ممکن است احتیاج شما به توالت رفتن همچنان ادامه داشته باشد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *