#


هفته نوزدهم بارداری و مطالبی دراینباره

هفته نوزدهم بارداری و مطالبی دراینباره
11 مارس 2017 بدون نظر 841 بازدید

هفته نوزدهم بارداری و مطالبی دراینباره

No votes yet.
Please wait...

هفته نوزدهم چگونه است و چه تغییراتی ایجاد می شود ؟

در هفته نوزدهم بارداری چه تغییراتی برای نوزاد ایجاد می شود و مادان چه نکاتی را باید رعایت کنند، امیدوارم مطالب زیر بقرای شما مفید باشد!

اکنون وقت فرصت طلبی است همان طور که گفتیم اساسا سه ماهه دوم بارداری راحت تر از سه ماهه اول و سوم است؛چرا که در سه ماهه اول،فرد با تهوع صبحگاهی درگیر است و این مسئله اورا از احساس اسایش و ارامش دور می کند و در سه ماهه سوم نیز با سنگین شدن مادر باردار بر اثر رشد جنین،فرد از تحرک جسمانی طبیعی محروم می شود؛

بنابراین فرد باید از سه ماهه دوم به شایسته ترین شکل استفاده کند؛چون احساس نشاط و اسایش تا مدتها پس از زایمان حاصل نخواهد شد؛بدین سبب فرد باید این مقطع زمانی را غنیمت بشمارد.منظور از وقت شناسی و فرصت طلبی این است که نومادر با پرداختن به علایق ریشه دارش هر چه بیشتر بر نشاط روحی اش بیفزاید و بدین وسیله در اینده با محدودیت های بارداری مقابله کند.

پس با دوستانتان به گردش بروید و به هیچ وجه از معاشرت و هم نشینی بیشتر با همسرتان نیز غافل نشوید.

مسائل جسمی

به موازات رشد و نمو جنین در این مقطع زمانی،مادر باردار با واکنش هایی چون درد در ناحیه پشت مواجه می شود که کانون ان در بخش پایینی کمر است.همین طور بر اثر شل شدن مفاصل لگن خاصره که در راستای زمینه سازی برای وضع حمل صورت می گیرد،زن باردار درگیر چنگه شدگی در بخش پایینی شکم می شود.

اگر چه این واکنش رشدی ازار دهنده است،فرد می تواند با اتخاذ راهکارهایی بر این مسائل غلبه کند.مثلا برای غلبه بر درد پشتی،فرد می تواند در هنگام نشستن پاهایش را بلند کند و تا جایی که می تواند از چاق شدنش جلوگیری کند.

همین طور می توان با استفاده از یک کفش راحت (همانند دمپایی طبی)حتی الامکان مانع از این درد شود.به علاوه،فرد در هنگام بلند کردن اشیا از روی زمین باید پاهایش را از ناحیه زانو خم کند.خوابیدن بر روی تشک سفت نیز برای این منظور سودمند است.

به هر صورت،نومادر باید با استفاده از راه هایی به هر طریق ممکن بر این درد غلبه کند.روشن است که پیشنهاد های متخصص نیز در این خصوص سودمند خواهد بود.

پرسش های زیر نیز در این رهیافت در خور تامل است:

۱٫با چه دردی مواجه بوده ام و در عین حال عامل اصلی بروز این درد چیست؟
۲٫ایا پیش از بارداری نیز درد پشتی داشته ام؟ ایا بارداری سبب تشدید این درد شده است؟اگر پاسخ این پرسش مثبت است،ایا در این مورد با پزشکم مشورت کرده ام؟
۳٫در جریان بارداری چگونه توانسته ام دردهای مختلف را سرخود مهار کنم؟ایا برای احساس اسودگی بیشتر از راهکارهای درمانی موجود به صورت بهینه بهره می گیرم؟

کیفیات روحی

واقعیت این است که هر چقدر بر ابعاد شادی و نشاط بارداری زن حامله افزوده شود به همان میزان پشت سر گذاشتن این دوره اسان تر و خاطره انگیز تر می شود.از انجایی که سه ماهه دوم بارداری راحت تر از سه ماهه اول و سوم است،فرد باید از بخت طلایی به دست امده به بهترین شکل استفاده کند؛چون در سه ماهه دوم از مشکلات و حالت تهوع صبحگاهی چندان خبری نیست و نومادر از خستگی سه ماهه اول نیز رنج نمی برد؛بنابراین برای نیرو گرفتن و توان روحی بیشتر،باید دامنه ارتباطات بیرونی اش را بگستراند.

در این خصوص پاسخ به پرسش های زیر نیز می تواند انگیزه برون گرایی زن باردار را بیشتر کند:

۱٫در جریان سه ماهه دوم بارداری از منظر احساسی چه حال و روزی دارم؟
۲٫جاذبه ها و دافعه های هفته نوزدهم چیست؟
۳٫ایا من از مطلوب بودن شرایط روحی ام در این مقطع زمانی برای تولید نشاط به بهترین شکل استفاده می کنم؟

چگونگی رشد جنین

الف)گوش های بچه به سادگی قابل رویت است.
ب)موهای چرب جنین که موسوم به لانوگو(LANUGO)است در حال ظاهر شدن است.این مو با ماده ای کرم مانند ترکیب شده تا از پوست بچه نگهداری شود.
ج)جنین مونث دارای سلول های تخم در تخمدان هاست.
د)انگشت های دست و پا کاملا مشاهده می شود.
نکته پایانی این هفته این که از انجایی که رابطه با همسر نقش تعیین کننده ای در چگونگی پشت سر گذاشتن این دوره دارد و چون دغدغه های بارداری تاکنون سبب شده که زن ان طور که باید و شاید به نیاز های عاطفی شوهرش توجه نکند و با عنایت به این که در سه ماهه دوم،

نومادر از اسودگی روحی و جسمی محسوسی برخوردار است،باید گام هایی را در راستای تقویت روحی شوهرش بردارد و این امر می تواند به سادگی از طریق مباشرت، هم نشینی ، همدلی و همراهی حاصل شود که پیامد این امر نزدیکی عاطفی بیشتر زن و شوهراست. روشن است که همراهی با شوهر نیاز به یک جفت کفش راحت دارد تا فرد حتی الامکان از دردهایشتی در امان باشد!

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *