#


چگونه به نوزاد تازه متولد شده لباس بپوشانیم؟

لباس نوزاد
18 سپتامبر 2017 بدون نظر 1517 بازدید

چگونه به نوزاد تازه متولد شده لباس بپوشانیم؟

No votes yet.
Please wait...

چگونه به نوزاد تازه متولد شده لباس بپوشانیم؟

همه لباس پوشاندن به نوزاد را دوست دارند و به محض تولد نوزاد دوستان و اقوام براى او لباس میخرند. شما از ظاهر زیبای او احساس غرور می کنید و ممکن است بخواهید برای مناسبتهای مختلف لباسهای زیبایی برای او تهیه کنید ولی دلیل ندارد که بخواهید هزینه زیادی برای تهیه پوشاک نوزاد متحمل شوید.

 او به سرعت رشد می کند و لباسها برایش کوچک خواهند شد. به یاد داشته باشید تا زمانی که به خود کودک توجه داشته باشید باید لباسهای نرم و راحتی برای او تهیه می کنید که پوشاندن و بیرون آوردن آنها آسان باشد و زیاد نوزاد را آزار ندهد.

 نوزاد روی لباسهایش شیر برمیگرداند و بزاق دهانش را مرتبا روی لباس می ریزد، گاهی نیز ادرار از پوشک به لباس پس میدهد. بنابراین باید لباسهایی برای او بخرید که امکان شستشو در ماشین لباسشویی را داشته باشند. از خریدن لباسهای سفید خودداری کنید زیرا به سرعت کثیف می شوند و شستشوی مکرر آن ها را بدرنگ می کند. به دنبال لباسهای نرم و راحتی باشید که درزهای زبر و سفتی نداشته باشند، لباسهای حوله ای، نخی با پشم خالص برای نوزاد بهتر است.

لباس نوزاد

لباس نوزاد

اگر لباسهای تهیه شده از مواد مصنوعی برای کودک می خرید باید دقت داشته باشید که کاملا نرم باشند. همیشه لباس هایی انتخاب کنید که غیر قابل اشتعال باشند و از پوشاندن شال ها یا ژاکتهای بافت درشت به کودک خودداری کنید زیرا انگشت کودک به آسانی در سوراخ های آن گیر می کند. بستهای لباس را نیز کنترل کنید. وجود دکمه فشاری بین پاهای لباس دسترسی به پوشک را آسانتر خواهد کرد.

لباسهایی که در قسمت یقه دکمه فشاری دارند برای کودک کمی سخت است زیرا سر او به نسبت سوراخ یقه لباس بسیار بزرگتر است و معمولا بیرون آوردن این لباسها از تن کودک مشکل ساز می شود. نوزادان از پوشانده شدن صورتشان بیزار هستند و به همین خاطر بهتر است لباسهایی برای او تهیه کنید که از جلو دکمه می خورند تا بتوانید بدون گرداندن کودک لباس را به او بپوشانید. این لباسها را به راحتی می توانید به کودک بپوشانید و خود او هم در هنگام پوشیدن یا بیرون آوردن لباس راحت تر خواهد بود.

وقتی برای خرید لباس برای نوزاد به فروشگاه می روید یادداشتی از اندازه های نوزاد همراه داشته باشید. نوزادان همسن اندازههای کاملا متفاوتی دارند و بنابراین به جای کنترل سن ثبت شده روی برچسب لباس بهتر است به قد و وزن ثبت شده توجه کنید. لباسهای گشاد گرم تر و راحت تر از لباسهای تنگ و کوچک هستند. این لباسها به سرعت برای کودک کوچک می شوند.

لباس پوشاندن نوزادان

در ابتدا ممکن است پوشاندن لباس به نوزاد و محافظت از او در هنگام پوشاندن یا بیرون آوردن لباس شما را عصبی و نگران نماید اما با تمرین بیشتر این کار بر ایتان ساده تر خواهد شد فقط سعی کنید ملایم و صبور باشید. باید در هنگام لباس پوشاندن یا بیرون آوردن لباس نوزاد او را روی سطحی صاف و غیر لغزنده بگذارید تا هر دو دستان آزاد باشد. تشکچه مخصوص عوض کردن نوزاد وسیله مناسبی است.

نوزاد معمولا در هنگام بیرون آوردن لباسهایش گریه می کند. علت گریه او این است که از احساس برخورد هوا به پوست .. برهنه بدنش بیزار است. نوزادان دوست دارند گرم باشند و احساس امنیت کنند. در حقیقت علت گریه نوزاد این نیست که شما به او آسیب رسانده اید و به همین دلیل نباید دستپاچه شوید.

گرم نگه داشتن نوزاد

 شاید نگران این باشید که نوزاد شما به اندازه کافی گرم نباشد اما با رعایت چند مورد احتیاطی معمول می توانید از راحتی و گرمای مناسب وی اطمینان پیدا کنید. به یادداشته باشید که نوزادان به آسانی بیش از حد گرم می شوند. این حالت می تواند موجب بروز راش های گرمایی روی پوست او شود و احتمال مرگ درون رختخواب نوزاد را افزایش می دهد.

* مقدار زیادی از گرمای بدن در اثر برهنه بودن سر از دست می رود. به همین دلیل باید هر بار که نوزاد را از خانه بیرون می برید سر او را بپوشانید.

*  نوزادان خیلی کوچک توانایی تنظیم دمای بدن را ندارند به همین خاطر باید در اتاق های گرم لباس کمی به انها بپوشانید.

* دمای اتاق کودک باید همیشه روی درجه مناسب ثابت باشد. تعداد پتوهای مورد نیاز کودک بستگی به این دما دارد.

*  اگر نوزاد سرد باشد لازم است او را گرم کنید. اضافه کردن یک لایه لباس به خودی خود کافی نمی باشد. شما باید ابتدا کودک را به جای گرمتری انتقال دهید تا دمای بدن او به دمای طبیعی برسد یا اینکه او را نزدیک به بدن خود نگه دارید تا حرارت بدنتان به او منتقل شود.

* هرگز کودک را در خواب زیر نور خورشید یا در نزدیکی یک منبع حرارت مستقیم مانند رادیاتور قرار ندهید.

* وقتی کودک را بیرون می برید او را خوب بپوشانید و به محض بازگشتن به خانه لباس های بیرون را از تنش خارج کنید زیرا نوزاد به تنهایی قادر به خنک کردن بدنش نمی باشد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *