#


نقش پدر در تربیت فرزندان

رابطه پدر با کودک
19 جولای 2017 بدون نظر 1077 بازدید

نقش پدر در تربیت فرزندان

No votes yet.
Please wait...

نقش پدر در تربیت فرزندان

پدر در تربیت هوش عاطفی فرزندان نقش  تاثیرگذاری ایفا می کند. او باید در امر تربیت کودک نقش داشته باشد و رابطه خوبی با فرزندان برقرار کند. این امر باعث افزایش خلاقیت کودکان خواهد شد. سلامت روح و جسم فرزندان با بودن پدر درزندگی آن ها تضمین خواهد شد. افزایش عملکرد های شناختی مغز کودکان به والدین آن ها وابسته است.

 به نظر شما رابطه نوزاد با والدین در هوش و سلامت آنها موثر است؟ آیا در خانواده هایی که مادر بیشتر بار عاطفی و تربیتی نوزاد را به دوش می کشد آسیبی به آنها وارد می شود؟ فکر می کنید رابطه و نزدیکی پدر با نوزاد چه تاثیری در جسم و روح اودارد؟

رابطه پدر با کودک

رابطه پدر با کودک

بدون شک این روزها شرایط تربیتی نسبت به گذشته تفاوت زیادی کرده است. در دوران ما خیلی از پدران پا به پای مادر خانواده برای بزرگ کردن و تربیت کودک تلاش می کنند. با این وجود، هنوز هستند پدرانی که به دلایل گوناگونی مثل کار تربیت را وظیفه مادر می دانند. باوری که موجب آسیب های زیادی  برای نوزاد می شود. حتی اگرشما تصور کنید نوزاد در ماه های آغازین تولدش درک زیادی از محیط اطرافش ندارد و بودن یا نبود پدرش را درک نمی کند؛ اما حقیقت کاملاً عکس این را نشان می دهد..

طبق یافته های به دست آمده از تحقیقات انجام شده، نوزادانی که از لحظات آغازین تولد رابطه خوبی با پدر خود دارند در آینده دارای هوش بیشتری نسبت به دیگر هم سالان خود بهره مند خواهند بود. در حقیقت، نتیجه داشتن پدری آرام با استرس و اضطراب کم کودکی با روانی سالم تر و هوش بیشتر است. علاوه بر طبقه اقتصادی و درآمد خانواده، ارتباط بیشتر پدر با نوزاد بر توانایی های او بسیار موثر است.

رابطه پدر با کودک

رابطه پدر با کودک

به همین جهت، کارشناسان پیشنهاد می کنند که بهتر است پدران روزانه زمانی را مختص ایجاد رابطه و بازی کردن با کودکشان قرار دهند. محققان بر این باورند که، چنین بازی های ساده کودکانه یک سال دیگرتاثیرات خود را نشان می دهد و آن چیزی نیست جزافزایش عملکرد های شناختی مغز کودکان. موضوع قابل توجه این است که تاثیر رابطه پدر با نوزاد بر پسران و دختران کاملا مشابه است. پس، اگر جدیدا پدر شده اید یا تصمیم دارید بچه دار شوید حتماً فرصتی را برای گذراندن با نوزادتان اختصاص دهید. همین فرصت کم سلامت روح و جسم را برای او به ارمغان می آورد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *