#


مواد مخدر و نوجوانان

15 سپتامبر 2018 بدون نظر 919 بازدید

مواد مخدر و نوجوانان

No votes yet.
Please wait...

استفاده از مواد مخدر توسط نوجوانان

اعتیاد به مواد مخدر .حدود بدوره ایست که بین ۱۶ و ۱۷ تا تقریبا سی سالگی قرار دارد ، دوره ای که در آن فرد کوشش میکند که بطور مثبت شخصیت خود را بشناساند و در این دنیا جائی برای خود باز کند و نقش فعالی داشته باشد.

اعتیاد بمواد مخدر غالبا در جوانانی بوجود می آید که بی تجربه و در زندگی تسلیم وی هدف باشند. لیکن بعضی از جوانان سالم و طبیعی نیز برای کسب تجربه و ارضاء حس کنجکاوی خود باینکار روی می آورند که مشخصات آنان از این قرار است:

بعلت حس کنجکاوی زیاد، میخواهند از همه چیز در این دنیا سر در بیاورند، خصوصا در باره چیزهائیکه خیلی اسرار آمیز جلوه میکند.

بسیاری از آنان ، خصوصا پسران ، بسبب دارا بودن انگیزه جانبازی و استقبال از خاطرات از قبول خطرات احتمالی نمی هراسند و می خواهند شجاعت و مردانگی خودرا بنحوی نشان دهند و باثبات برسانند ( بهمین دلیل در حالیکه عده زیادی از مردم برای ترک سیگار کوشش میکنند، جوانان با نهایت شجاعت وغرور آنرا شروع میکنند.) و در عین حال، این جوانان در نهان از روبرو شدن با حوادث جدید و مشکل میترسند. مواد مخدر ، مانند الکل، موانع و ملاحظات اخلاقی را کنار میزند . ترس را از بین می برد و شجاعت را تا حدی که مثلا عشق بازی را بدون خجالت شروع نماید افزایش میدهد. : برای جوان خیلی مهم است که از راه و روش درست هم سن و سال خود – تقلید نماید و هر چه این تقلید بیشتر والدینش را ناراحت و نگران سازد او راضی تر و خوشحال تر خواهد بود.

ماری جوآنا، از نظر اعتیاد و اختلالات روانی، از سایر مواد مخدر کم خطر تر است ولی بهیچوجه بی ضرر نیست. جوانان ادعا میکنند که خطر ماری جوآنا از الکل بیشتر نیست و این نقطه ضعف والدین است . ولی باید دانست که الکلسیم یک بیماری شایع و فوق العاده خطرناکی است.

اگر فرزند جوان من مسئله استعمال مواد مخدر را پیش بکشد تا عکس العمل مرا در قبال آن دریابد، من با قطع و یقین آنرا چه از نظر پزشکی و چه از نظر روانی محکوم میکنم. ولی دائما نق نمیز نم و قضیه را هر روز تکرار نمی کنم زیرا استنباط طفل این خواهد بود که من برای تفهیم قضیه، بخودم چندان اطمینانی ندارم.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *