#


مطالبی درباره ی بارداری در هفته ی هفدهم

مطالبی درباره ی بارداری در هفته ی هفدهم
11 مارس 2017 بدون نظر 821 بازدید

مطالبی درباره ی بارداری در هفته ی هفدهم

No votes yet.
Please wait...

نکاتی راجب هفته هفدهم بارداری

در هفته هفدهم بارداری باید به یکسری از نکات گوش داده و انجام دهیم که ما در این متن به شما می گوییم.

هفته هفدهم

با فرزاندتان ارتباط برقرار کنید

شواهد بسیاری حکایت از این دارد که هفته هفدهم،نقطه عطفی در دوره بارداری زنان است؛ زیرا در این هفته برخی از مادران متوجه حرکات جنین می شوند؛اگر چه این حرکات خفیف و نا محسوس است.با وجود اینکه پزشکم پیش تر گفته بود،در این هفته گوش به زنگ حرکات بچه ام باشم،چون هنوز نشانه ای دریافت نکرده بودم،هشدارش را چندان جدی نمی گرفتم تا این که یک روز پس از صرف ناهار دلخواهم،متوجه این جنبش شدم و چون کاملا غیر منتظره و خفیف بود،بر اسین گمان بودم که خیالاتی شده ام،تا این که این حرکت چند بار در این هفته تکرار شد و این مسئله موجب شد که از ان پس وارد مرحله دیگری از دوره بارداری ام شوم.

اکنون ملموس تر متوجه موجود زنده درونم می شدم.بنابراین بیش از پیش هوش و حواسم را صرف بچه ام کردم و برای این که این ارتباط هر چه بیشتر واقعی شود سازوکاری که پیشاپیش تعاملاتم با کودکم تقویت شود.برای مثال اگر در حال خواندن مطلبی بودم،چنان ان را بلند می خواندم که بچه ام نیز بشنود.حرکات جنین،مادر باردار را وارد دنیای شگفت انگیزی می کند.

تغییرات جسمی

یکی از تجربه های شیرین و به یاد ماندنی دوران بارداری و ول خوردن جنین است.گرچه این حرکت از هفته هفتم بارداری اغاز می شود،بسیاری از مادران ان را در هفته هجدهم تا بیست ودوم حس می کنند و البته این مسئله در همه زنان یکسان نیست.

برای مثال خانم های لاغرتر در قیاس با بانوان چاق تر ،زودتر متوجه این حرکات می شوند.همین طور زنی که پیش تر زایمان کرده،زودتر از زنی که برای نخستین بار زایمان می کندمتوجه این حرکت می شود.با وجود این،نکته ای که در این خصوص باید بدان توجه داشت این است که حرکات اولیه جنین بسیار خفیف و نا محسوس است و همانند حس لرزش یا قارو قور شکم است؛از این رو است که در ابتدای کار به سادگی نمی توان این جنبش را دریافت.

با این همه به زودی زمانی فرا می رسد که جنین به دنده های مادرش لگد می زند و انگاه تشخیص ان بسیار ساده خواهد بود!همان طور که تجربه شخصی ام نشان می دهد،این مسئله مورد تایید بسیاری از نومادران است.بله!وول خوردن جنین یکی از ماندگارترین خاطره های دوران بارداری است.در این باره به پرسش های زیر نیز پاسخ دهید.
۱٫ایا در این هفته احساساتی را تجربه کرده ام که مرتبط با حرکات خفیف بچه ام باشد؟این حرکات چه احساسی را در من ایجاد کرده است؟
۲٫ایا این احساسات را با شوهرم نیز در میان گذاشته ام؟واکنش او در این قبال چه بوده است؟
۳٫ایا برای ثبت و حس کردن این جنبش نشاط بخش،بارها در طول این هفته در گوشه های دنج و ساکت خانه نشستمو دستم را بر روی شکمم گذاشته ام؟برای اینکه بچه ام حرکات بیشتری داشته باشد در این حالت به او چه می گویم؟

حالت روحی

همان طور که گفتیم حس کردن حرکات جنین خود به خود مادر باردار را وارد دنیای ویژه ای می کند و از انجایی که تسخیر ثبت و حس کردن این حرکات نیاز به ارامش و سکون دارد،این نکته تلنگر دیگری است تا فرد بر سبک زندگی شلوغ و لجام گسیخته خود افسار زند و از این لحظه به بعد اولویت را به ارامش و نظم بدهد،زیرا برخورداری از ارامش از لازمه های اصلی بزرگ کردن کودک است.

از انجا که مادران پر جنب و جوش نمی توانند دست کم در هفته های اولیه این حرکت را حس کنند.لازم است که با فراهم کردن ارامش و سکون،ضمن تجربه کردن این ورجه وورجه های فرح بخش،بیش فعالی بیمار گون نیز رهایی یابند.

تحولات جنین

الف)اگر چه در طی هفته های اینده رشد جنین اشکارا شتاب میگیرد،وزن او از حدود ۲۲۵ گرم بالاتر نخواهد رفت.
ب)قلب جنین از توانایی پمپاژ کردن خون برخوردار است.
ج)بچه به رفتارهای انعکاسی چون پلک زدن،مکیدن و بلعیدن مسلط می شود.
د)در این مرحله از بارداری،اندازه جنین با اندازه جفت برابر است.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *