#


مطالبی راجب هفته بیست و دوم بارداری

مطالبی راجب هفته بیست و دوم بارداری
11 مارس 2017 بدون نظر 851 بازدید

مطالبی راجب هفته بیست و دوم بارداری

No votes yet.
Please wait...

هفته بیست و دوم بارداری و تغییرات همراه با آن

در هفته بیست و دوم بارداری برای جنین چه تغییراتی پیش می آید و وضعیت مادر چگونه است؟ ما در این متن به شما همه ی این ها را می گوییم.. امیدوارم که از خواندن آن لذت ببرید.

اکنون زمان کسب دانش واگاهی است

خوب می دانیم که دانایی،توانایی است و از انجایی که زایمان مسائل و مشکلات خاص خودش را دارد،درگیری با مشکلات بچه نیز قوز بالای قوز میشود.برای مثال چگونگی پوشک کردن،جوش های ناشی از پوشک،حساسیت بچه،بی تابی نوزاد،بد خوابی،دل پیچه و…

از جمله مسائلی است که به ویژه زنی که برای نخستین بار زایمان می کند،با انها درگیر است و از انجا که افسردگی از پیامد های اصلی زایمان است،اوار شدن مشکلات بچه بر سر مادر نیز می تواند بر ابعاد دشواری ها بیفزاید،بنابراین کاستن از میزان این مسائل ایجاب می کند اکنون که مادر فارغ است با مهارت های ترو خشک کردن بچه اراسته شود و کسب این مهارت امروزه به سادگی امکان پذیر است،زیرا امروزه مجله ها و کتاب های تخصصی بیشتری در دسترس مادران است .

پس در هر مجالی که دست می دهد برای افزایش اگاهی های خود اقدام کنید.

تحولات جسمی

یکی از تبعات اشکار بارداری در هفته های اخر این است که زن باردار با گرگرفتگی وگرما زدگی ازارنده مواجه می شوند. لازم به ذکر است که این گر گرفتگی شامل حال میل جنسی نیز می شود ولی منظور ما از این گرمی ، گرمای غیر جنسی است.

گر گرفتگی در فصل تابستان بیش از سایر فصول ازارنده است. راه مقابله با این اسیب این است که زن از لباس های گشاد استفاده کند. همین طور استفاده از وسایل سرمازا و حمام سرد نیز راهگشاست.

همچنین پاسخ به پرسش های زیر در این زمینه سودمند است:

۱٫ایا احساس گرمی شما پایان ناپذیر است؟ برای دور ماندن از کلافگی ناشی از گرما چه می توانم بکنم؟
۲٫باردار بودن در فصل تابستان چه امتیازها و مشکلاتی دارد؟
۳٫ایا گر گرفتگی در خواب شبانه ام اختلال ایجاد می کند؟ برای رفع این مشکل چه اقداماتی کرده ام؟

کیفیات روحی

نکته مهمی همواره باید اویزه گوش نومادر باشد این است که بارداری و وضع حمل، احساس های ناسازگار و متناقضی در پی دارد؛ یعنی از یک سو زن و شوهر به واسطه تولد نوزاداز فرط خوشحالی و شادمانی در اسمان ها سیر می کنند و از سوی دیگر، دغدغه ها و نگرانی های مرتبط با این شرایط نیز انکار پذیر است، به ویژه اگر زن وشوهر درگیر خوی و خصلت های چون مادی گرایی، فزون خواهی، جشم و هم چشمی، واکنش های کلیشه ای و مواردی از این دست باشند..

اری، واقعیت دردناک این است که امروزه بسیاری از مردم از ارامش روحی لازم زندگی اسوده محروم اند و علت این است که مادی گرایی به همه جنبه های زندگی مردم رسوخ کرده است، از این رو است که امروزه بسیاری از زوج های غربی برای تامین هزینه های این مسابقه نفس گیر (چشم وهم چشمی)مجبورنددر بیرون از منزل شاغل شوند و از انجایی که تولد بچه فشار های مضاعفی را بر مادر تحمیل می کند،این امر در بسیاری از موارد سبب می شود که مادربرای نگهداری و پرورش فرزندش ازکار حرفه ای خود چشم پوشی کند واز انجا که تامین هزینه های زندگی در جوامع غربی به تنهایی دشوار است،

این چالش سبب می شود که مرد دل نگران تامین نیازهای مادی خانواده اش باشد؛ بنابراین خود به خود دچار استرس و اضطراب می شود واین ویژگی منفی می تواند به همسر نیز سرایت کند. بنابراین مهار این این نگرانی طلب می کند که زن و شوهر با هم فکری و چاره اندیشی ،ضمن فاصله گرفتن از رقابت های مادی، با جمع و جور کردن بازنگری در شیوه زندگی خود، هر چه بهتر این برهه زمانی را پشت سر بگذارند. یکی از عوامل اصلی استرس و اضطراب ، زیاده خواهی مادی خانواده های نو پاست.

تحولات جنین

لاف) جنین نه تنها از توانایی شنیدن صداهای اندام های درونی مادرش برخوردار است، بلکه می توان صداهای بیرون رحمی را نیز بشنوند.
ب) اگر چهچشمان جنین باز نمی شود، تلاش می کند پلک بزند.
ج)اسکلت جنین در حال تبدیل شدن به بافت استخوانی است.
د) در این مرحله از بارداری طول جنین ۲۷ سانتی متر وزن تقریبی او ۴۲۵ گرم است.
ه)مغذ جنین به سرعت در حال رشد است.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *