#


مشکلات مربوط به حمام کردن کودکان

16 ژانویه 2019 بدون نظر 3217 بازدید

مشکلات مربوط به حمام کردن کودکان

No votes yet.
Please wait...

مشکلات مربوط به حمام کردن کودکان

بازی با آب و حضور در محیط های آبی برای خیلی از کودکان دلچسب و دوست داشتنی است، اما هستند کودکانی که از چنین محیط هایی بدشان می آید و بزور به حمام می روند و همیشه هنگام حمام کردن بسیار با والدین در گیر می شوند و غالبا به یک جنگ بی پایان تبدیل می شود. حتی گاهی اوقات هستند کودکانی که در مقطعی از زندگیشان به حمام علاقه مند بوده اند اما بعدها بر اثر بوجود آمدن خاطرات بد از حمام کردن بدشان آمده و برای والدین بسیار عجیب بوده که چطور کودکشان به طور ناگهانی اینقدر از حمام بدش آمده، بد نیست هنگامیکه در معرض چنین واکنش هایی قرار می گیرید از خودتان بپرسید که چرا کودکان اینگونه شده و سعی کنید دلیل این رفتار آنها را جویا شویلی زیرا در بسیاری از مواقع خرد شما باعث ایجاد چنین رفتارهایی می شوید. به هر حال اگر شما کودکی دارید که از رفتن به حمام متنفر است بهتر است به راهکارهای زیر توجه کنید:

۱- ابتدا علت را پیدا کنید: آب سرد، آب گرم، دمای حمام، عصبانیت مادر و شستشوی بیش از اندازه و طولانی شدن زمان حمام کردن، گرسنگی، خستگی، ترس از سر خوردن، ترس از رفتن صابون و شامپو به درون چشم، فضای نامناسبه. همه این دلایل می تواند خاطره بد برای کودکتان بوجود آورد.

۲- روش درست حمام کردن را یاد بگیرید، به تمایلات کردستان توجه کنید و ببینید دوست دارد چگونه و در چه شرایطی حمام کند.

٣- حمام کردن را برای او شادی بخش و نشاط آور کنید، شعر بخوانید. بازی کنید، بگذارید اسباب بازی با عروسک دلخواهش را با خود به حمام بیاورد و با آنها بازی کند، اجازه دهید عروسکش را حمام کند.

۴- محیط حمام را جالب و جذاب کنید، استفاده از وسایل زیبا، صابون های خوشبو و با اشکال متفاوت، شامپو و صابون بچه که چشم را نسوزاند، حوله زیبا…

۵- حمام کردن را زیاد طولانی نکنید، به شدت به موهایش چنگ نزنید و از البف زبر و خشک برای شستن بدنش استفاده نکنید.

۶- از فیلم ها، قصه ها و کتابهای آموزشی – بهداشتی مناسب سن کودک استفاده کنید. و از فواید حمام کردن و از مضرات رعایت نکردن بهداشت برایش صحبت کنید.

۷- از او بپرسید چه نوع حمامی و حمام کردن را دوست دارید، بگذارید حمام کردن شما را ببیند خجالت نکشید، البته برای کشف و حفظ هویت و جنسیت بهتر است با همجنس خود به حمام برود پر با پدر و مادر با دختر. اینگونه ضمن ایجاد یک رابطه گرم و صمیمی می توانید از مسائل مربوط به هر جنس صحبت کنید. در ضمن اگر مایل است خودش را بشورد این اجازه را به او بدهی.

۸- فضای حمام خیلی بخارآلود و تاریک نباشد که دید آن کم باشد و احساس ناراحتی کند.

۹- خودتان نظافت و بهداشت شخصی را رعایت کنید. و افراد پاکیزه و افرادی را که بهداشت را رعایت نمی کنند به او نشان دهید.

۱۰- وقت مناسبی را برای حمام کردن انتخاب کنید و هنگام حمام کردن تایم بگیرید که بداند زمان زیادی در حمام نمی ماند ضمن اینکه به او نشان دهید حمام کردن مرتب مساوی است با صرف زمان کمتر و هر چه بدنش تمیزتر باشد زمان کمتری در حمام می ماند.

۱۱- در صورت همکاری با شما تشویقش کنید و در غیر این صورت از بعضی از امتیازات با رفتارها و بازیهای مورد علاقه محرومش کنید البته فراموش نکنید حمام کردن را باید به شکل یک قانون در آورده و همه اعضای خانواده ملزم به رعایت آن شوند مثلا تعین کنید در هفته باید سه بار حمام کنید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *