#


مساجد و زیارتگاه

مساجد و زیارتگاه
20 فوریه 2017 بدون نظر 797 بازدید

مساجد و زیارتگاه

No votes yet.
Please wait...

مساجد و زیارتگاه

مساجد و زیارتگاه ها در سطح جامعه ی ما فراوان دیده می شوند و دسترسی به آن ها سخت نیست و بسیار کارایی مذهبی دارد و حس دینی را در کودکان افزایش می دهد.

کودکان از حضور در حیاط کنار حوض فضای شبستان لذت فراوان می برند.در زیارتگاه های بزرگ مثل حرم امام رضا حضرت معموصه که مناره های بلند وجود دارد و از آن ها صدای اذان پخش می شود و نقاره ها به صدا در می آیند به تقویت حس حماسی و دینی فرزندان کمک می کند.

اینکه صدا از بالا می آید و محیط یکباره تحت تاثیر قرار می گیرد توجهی درونی پدید می آید.توجهی به وجود پروردگار همبازی شدن اولیای خانه و مربیان مهدکودک با کودکان در فضاهای یادشده برای کودکان خاطره انگیز است آشنایی با قوانین عبادات  مثل وضو نماز دعا و نظایر آن در چنین فضاهایی بسیار تاثیر دارد و آموزش زودتر اتفاق می افتد.

درصورتی که خادمین مساجد همکاری مناسبی ندارند بهتر است از اعتبار بزرگان محل استفاده کنید و فضای مساجد را برای کودکان مورد استفاده قرار دهید.حتی زنگ بعضی از فعالیت های کاملا مربوط مثل تمرین اذان نماز و وضو را می توانید در مسجد و یا زیارتگاه انجام دهید و بعضی از بازی ها و قصه گویی ها نیز می تواند در موقعیت های مکانی مسجد اجرا شود.

مثل شبستان اگر روحانی مسجد هم همکاری کند و حضور داشته باشد اثر بیشتری دارد.کودکان بسیار دوست می دارند که در کنار بزرگ تر ها کارهایی را که آن ها مبادرت به آن می کنند تمرین کنند و از تشویق شدن در مراحل تمرین و یادگیری بسیار حس خوبی دارند.کودکان از مسئولیت مکبرشدن خیلی لذت می برند و مربیان باید در انجام این امر آن ها را همواره هدایت و یاری کنند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *