#


غلبه بر مشکلات دائمی

غلبه بر مشکلات دائمی
15 آوریل 2017 بدون نظر 1039 بازدید

غلبه بر مشکلات دائمی

No votes yet.
Please wait...

 غلبه کردن بر مشکلات دایمی در رابطه زناشویی

برای غلبه بر مشکلات دایمی در رابطه ی خود به متن  توجه نمایید ؛ می خواهید بچه داشته باشید اما او نمی خواهد، از شما می خواهد که با او به کلیسا بروید ودر برنامه ای مذهبی شرکت کنید، اما شما علاقهای به این کار ندارید. او یک فرد گوشه گیراست و شما علاقمندید هر شب به مهمانی بروید. اگر احساس می کنید سر مسئله ای که اصلا حل نمی شود گیر کردهاید. شاید قدری موجب اسایش خاطرتان باشد که بدانید سایر زوج ها با اختلافات مشابه با ارامش واعتماد به نفس برخورد می کنند همان گونه که با کمر درد مزمن و الرژی برخورد می کنند.

وقتی سر مسئله ای گیر کرده اید ، در نظر گرفتن اختلافاتتان با همسرتان به عنوان یک زانو درد که ریشه عصبی دارد ومی توانید یاد بگیرید با ان کنار بیایید، ممکن است به نظر اید اما شما می توانید این کار را انجام دهید.

حل گیر در اختلاف

منظور از برطرف کردن گیر در اختلافات این نیست که مسئله را حل کنید، بلکه منظور این است که از گیر کردن در مذاکرات به صحبت کردن درباره مشکل انتقال پیدا کنید. اختلافی که سر انگیر کرده اید احتمالا همیشه به عنوان یک موضوع دایمی مورد اختلاف در رابطه زناشویی شما وجود خواهد داشت. اما اگر تلاش کنید، یک روز قادر خواهید بود بدون اینکه به احساسات یکدیگر لطمه بزنید درباره ان صحبت کنید. یاد خواهید گرفت با ان مشکل کنار امده وزندگی کنید.
برای اینکه راهی از گیر در مذاکرات به بیرون پیدا کنید، ابتدا لازم است علت ان را درک کنید. تفاوتی نمی کند که مسئله یم مسئله منطقی باشد، مانند اینکه مذهب کدام یک از شما باید به بچه ها اموزش داده شود، ویا خنده دار و مضحک باشد، مانند اینکه چطور باید دستمال سفره را تا کرد؛ گیر اختلافی نشانه این است که شما برای زندگی زناشویی تان رویاهایی دارید که همسرتان به ان توجه ندارد یا برای ان احترام قائل نیست.

رویاها به زندگی معنا می بخشند

منظور من از رویا ها امیدها ارزوها وخواسته هایی است که بخشی از هویت شماست وبه زندگی شما هدف ومعنا می دهد.
رویا ها می توانند در سطوح مختلفی وجود داشته باشند، بعضی از رویا ها بسیار عملی هستند همچون ارزوی به دست اوردن مبلغ معینی از پس انداز ،اما بعضی از رویا ها ممکن است عمیق تر باشند. همین رویا های عمیق تر است که اغلب مخفی می مانند، در حالی که رویاهای پیش پا افتاده وعادی روی ان ها سوار شده وراحت تر دیده می شوند. برای مثال در پس رویای داشتن پول زیاد احتمالا نیازی عمیق تر به امنیت وجود دارد.
رویا ها از چه چیز تشکیل شده اند؟

رویا ها و ریشه در کودکی

اغلب عمیق ترین رویاهای ما ریشه در دوران کودکی ما دارند. شما ممکن است ارزوی خلق دوباره بعضی از شیرین ترین خاطرات دوران جوانی مربوط به زندگی خانوادگی را داشته باشید همچون شام خوردن هر شب در کنار سایر اعضای خانواده بدون مزاحمت تلوزیون یا تلفن، یا شاید از لحاظ روانی احساس کنید نیاز دارید با تکرار نکردن برنامه های خانوادگی دوران کودکی تان از خاطرات دردناک ان دوران فاصله بگیرید.

برای مثال اگر وعده شام در خانواده شما در دوران کودکی اغلب صحنه خصومت وکدورت بین پدر و مادرتان بوده باشد ممکن است علاقه نداشته باشید با بقیه اعضای خانواده دور هم شام بخورید، کاری که باعث سوءهاضمه درشما می شد.

در زیر فهرستی از برخی رویا های عمیق و رایج که زوج هایی که من با ان ها کار کرده ام بیان نموده اند می اید:

۱٫حس ازادی(و رها بودن)

/۲٫ تجربه ارامش

/ ۳٫اتحاد یا یکی بودن با طبیعت

/ ۴٫ کشف هویت خود

/ ۵٫ ماجرا جویی

/ ۶٫سفر معنوی

/ ۷٫ عدالت

/ ۸٫افتخار

/ ۹٫کنار امدن با گذشته خود

/ ۱۰٫ شفاء گرفتن

/ ۱۱٫ شاختن خانواده خود

/ ۱۲٫رسیدن به شکوفایی

۱۳٫ داشتن حس قدرت

/ ۱۴٫ کنار امدن با مشکل بالا رفتن سن

/ ۱۵٫ کشف جنبه خلاق وجودخود

/ ۱۶٫ قوی تر شدن

/ ۱۷٫ کنار امدن با لطمات روحی گذشته

/ ۱۸٫توانمند تر شدن

/ ۱۹٫توبه کردن

/ ۲۰٫کشف جنبه ای از وجود خود که از دست رفته بود

/ ۲۱٫غلبه کردن به یک ضعف شخصیتی

/ ۲۲٫ایجاد احساس نظم وترتیب

/ ۲۳٫مولدتر بودن

/ ۲۴٫احساس بودن در مکان وزمان

/ ۲۵٫حقیقتا ارامش داشتن

/ ۲۶٫تامل کردن روی زندگی خود

/ ۲۷٫اولویت بندی کردن چیزهای مهم

/ ۲۸٫به پایان رساندن یا تکمیل کردن یک کار مهم

/ ۲۹٫کشف جنبه های فیزیکی وجود خود

/ ۳۰٫مسابقه دادن و برنده شدن

/ ۳۱٫مسافرت/ ۳۲٫سکوت

/ ۳۳٫جبران مافات

/ ۳۴٫ساختن چیزی مهم

/ ۳۵٫پایان دادن به فصلی از زندگی وخدا حافظی کردن با موردی خاص.

رویا در رابطه زناشویی

همه این رویا ها زیبا هستند. هیچ یک از ان ها فی نفسه برای یک رابطه زناشویی بد نیستند. اما اگر مخفی باشند یا همسرتان برای ان ها احترام قائل نباشد، ممکن است باعث بروز مشکلاتی شوند. وقتی این اتفاق می افتد شما ممکن است یا بر سر ان با هم جنگ اشکاری را اغاز کنید، یا اینکه ممکن است مبارزه ای زیر زمینی در بگیرید و به صورت نمادین ابراز شود. در حالت دوم، زن ومرد ممکن است فکر کنند فقط بر سر اینکه ایا اخر هفته همیشه برای شام بیرون بروند یا نه با هم درگیر شده اند، در حالتی که موضوع اساسی تری در سطحی عمیق تر ار بحث غذا خوردن در رستوران به صورت مخفی وجود دارد.

یکشنبه شب جایگاه ویژه ای در قلب هر دوی ان ها دارد، که به دوران کودکی شان بر می گردد.رویای زن این است که باید بیرون شام بخورند چرا که خانواده او هر یکشنبه شب این کار را می کردند. برنامه ای که باعث می شد اواحساس کند خاص وویژه است. اما برای شوهرش خوردن یک وعده غذا در رستوران هیچگاه به اندازه اشپزی کردنمادر بسیار پر مشغله اش برای خانواده اهمیت نداشت، کار خاصی که مادر اوفقط یکشنبه شب ها می توانست انجام دهد. بنابراین بحث خوردن شام در رستوران در مقابل خوردن شام در منزل در واقع نمادی از چیزی است که باعث می شد هر یک از ان ها احساس کند مورد عشق و توجه خانواده است.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *