#


چگونگی تاثیر سلامت روان والدین بر فرزندان و راه های مقابله

سلامت روان
1 آگوست 2017 بدون نظر 767 بازدید

چگونگی تاثیر سلامت روان والدین بر فرزندان و راه های مقابله

No votes yet.
Please wait...

چگونه سلامت روانی، کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد؟

شما به عنوان یک والد، می دانید که استرس بخشی از زندگی روزمره شما است. گرفتن بچه ها به مدرسه به موقع، رفتن به محل کار و فعالیت از طریق فعالیت به فعالیت، می تواند باعث ایجاد استرس بی نظیر شود. گاهی اوقات شما ممکن است ناامید و تحریک پذیر باشید. شما تنها نیستید؛ با این حال، سرخوردگی شما می تواند بر میزان استرس در کودکان تأثیر بگذارد.

قبل از این که حالت های بد شما شروع شود، و محیط خانواده شما که زمانی یک خانواده آرام بوده به یک میدان جنگ تبدیل شود توجه کنید که یک میدان جنگ جایی است که همه خشمگین خواهند بود.

نشاهنه های استرس والدین

داشتن توانایی دیدن علائم “استرس والدین” بسیار مهم است که آن را به حداقل برسانید. در اینجا چند نمونه از نشانه های اسرس بالای شما را بیان می کنیم.

۱٫ بلند کردن صدا

اغلب هرچه بیشتر استرس داشته باشیم، بیشتر فریاد می زنیم. فیوز ما بسیار حساس است وقتی که ما به اصطلاح در لبه پرتگاه ایستاده ایم، هر گونه مسئله کوچک می تواند باعث تحریک پذیری شود.

۲٫ مشکل خواب

هنگامی که سطح استرس بالا می رود خواب معمولا کم می شود. اغلب اوقات شما در مورد استرس در زندگی خود بی حوصله می شوید. این فقدان استراحت می تواند شما را به احساس خجالت، اضطراب و خجالت بکشد.

۳٫ بچه ها شروع به ابراز نظر می کنند

فرزندان شما سطح استرس شما را درک می کنند. بسیاری از بچه ها ممکن است به والدین خود بگویند: “چرا شما خیلی فریاد می زنید؟ و یا چرا شما اینقد تحریک پذیر شده اید؟ “کودکان ممکن است شروع به صرف زمان بیشتری به تنهایی و یا بیشتر با دوستان کنند تا اثر استرس شما بر روی آنها را کاهش دهند.

۴٫ شما تبدیل به یک اسنپر(نقنقو) می شوید

شما کم کم متوجه می شوید که شما سر چیز هایی که تا به حال برایتان مهم نبوده، سر سر والدینتان فریاد می کشید.

۵٫ فراموشکار

زمانی بوده که شما همه چیز را به یاد می آورده اید. شما بهترین بوده اید. اخیرا شما فراموش می کنید همه چیزهایی را که بدون هیچ تلاشی به یاد می آوردید مثل اینکه آخرین بار کلید خود را کجا گذاشته اید.

۶٫ تمایل به تنها بودن

پس از کار، شما نمی توانید صبر کنید تا به خانه برسید تا خانواده تان را ببینید. اما این روزها بدون رقبت وارد خانه می شوید.

۷٫ رسانه های اجتماعی

شما زمان بیشتری را در رسانه های اجتماعی صرف می کنید تا با خانواده خود.

۸٫ از دست دادن علاقه به چیزهایی که شما زمانی از آن ها لذت می بردید

شما کتاب خواندن و کار کردن را دوست داشتید اما در حال حاضر شما احساس می کنید که شما حتی انرژی کافی برای بردن بچه ها به مدرسه را ندارید.

قبول کردن مشکل

گام اول در مدیریت سطح استرس شما این است که قبول کنید سطح استرس شما بالا است. هنگامی که به خودمان اعتراف میکنیم که ما در حال مبارزه با مسئله ای هستیم که کنترل آن را نداریم، بیشتر به دنبال کمک می رویم و آن را رها نمی کنیم.

۴ راه برای مقابله با داشتن بیماری روحی

در اینجا ۴ راهنمایی برای والدین می گوییم که می توانند در مورد مسائل مربوط به سلامت روان خود در زندگی به کار ببندند:

۱٫ ساخت یک سیستم پشتیبانی

مسائل بهداشت روانی می تواند منجر به انزوا شود. جداسازی می تواند برای والدین و کودکان مضر باشد. اطراف خود را با یک شبکه حمایتی متشکل از دوستان و خانواده خود متمرکز کنید. هنگامی که روز سختی را تجربه می کنید با آنها تماس بگیرید. پیدا کنید افرادی که به جای اینکه شما را از بین ببرند، شما را بسازند.

۲٫ راهنمایی حرفه ای را دنبال کنید

به یاد داشته باشید شما در مسائل مربوط به فرزندتان یا سطح استرس خود تنها نیستید. یک گروه پشتیبانی یا یک مربی زندگی را پیدا کنید. هر چه با خود بهتر باشید همان مقدار با فرزندانتان بهتر خواهید بود .

۳٫ به خودتان استراحت دهید

هنگامی که پدر و مادر تحت فشار هستند، کل خانواده معمولا استرس را احساس می کند. به عنوان پدر و مادر، همه ما نیاز به یک تعطیلات نیاز داریم تا خوب باشیم. برای کاهش میزان استرس خود به خوداتن استراحت دهید. به پیاده روی بروید، بچه های خود را در فعالیت ها ثبت نام کنید و با دوستان ملاقات کنید. وقتی دوباره نیرو گرفتید، می توانید والدین خوبی باشید.

۴٫ به افکار خود توجه کنید

اگر یک روز پر از استرس و اضطراب دارید، یک یادداشت ذهنی برای خودتان بگذارید و روال زندگی خود را تغییر دهید. اگر صبح بیدار شدن دشوار است، به بچه های خود بگویید که صبح نیاز به استراحت دارید و شب را با آنها بگذرانید. عوامل تحریک خود را بشناسید و از آنها دوری کنید. بچه های شما کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند وقتی که شما استرس ندارید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *