#


سرماخوردگی های طبیعی

سرماخوردگی
2 سپتامبر 2017 بدون نظر 1309 بازدید

سرماخوردگی های طبیعی

No votes yet.
Please wait...

سرماخوردگی های طبیعی

این بدبختی است که کودک شما را از طریق شش تا ۱۰ سرماخوردگی که احتمالا در سال جاری به دست می آورد، رنج ببرد. کارشناسان در حال حاضر می گویند که بچه ها زیر ۶ سال نباید از داروهای ضد سرفه و سرفه بدون سرطان استفاده کنند زیرا عوارض بالقوه خطرناکی دارند. پس والدین مربوطه چه کار می کنند؟ از کارشناسان پرسیدیم چگونه می توانیم از ابتلا به میکروب ها جلوگیری کنیم و چگونه می توانیم او را به راحتی احساس کنیم اگر بیمار شود.

سرماخوردگی

برنامه پیشگیری

کودکان به علت سرماخوردگی، هر ساله حدود ۲۲ میلیون روز مدرسه را از دست می دهند. اگرچه شما نمی توانید فرزندتان را از هر گونه ویروس مواجه کنید، این عادت های سالم می تواند مقاومت او را افزایش دهد.

اطمینان حاصل کنید که او به اندازه کافی خواب کرده باشد است. اگر کودک شما تماما خسته باشد، سیستم ایمنی بدنش برای مبارزه با اشکالات بد خیلی دیر است. متأسفانه، یک سوم از همه بچه ها به همان اندازه که باید باشند، به اندازه کافی نمی خوابند. ایده آل، نوزادان نیاز به حداکثر ۱۸ ساعت در روز دارند، کودکان نوپا و پیش دبستانی نیاز به ۱۲ تا ۱۴ ساعت دارند، و مدرسان درجه یک باید ۱۰ تا ۱۱ ساعت صبر کنند. این احتمالا برای فرزند شما بعد از بیدار شدن مفید نیست، بنابراین اگر او این اعداد را نزده باشد، پیش از آن خوابش ببرد.

دست ها را اغلب بشویید

تقریبا ۸۰ درصد از بیماری های عفونی، از جمله سرماخوردگی، از طریق لمس گسترش می یابد، بنابراین برای کودک شما بسیار مهم است که دست های خود را بشویید. برای اطمینان از اینکه او به اندازه کافی چرب می کند، او یک آیه از «مک دونالد قدیمی» را بخواند، در حالی که هر دو طرف دست و بین انگشتانش را می کشد. دستمالهای دست یا دستمال ضدعفونی کننده مبتنی بر الکل، هنگامی که در حال حرکت هستید، گزینه خوبی هستند.

سرماخوردگی

خانه خود را تمیز نگه دارید

هنگامی که یک فرد در خانواده سرما میخورد، در مورد پاک کردن مراقب باشید، بنابراین هیچکس دیگر بیمار نمی شود. این یک چالش است: ویروس ها می توانند تا دو ساعت در مواردی مانند فنجان، میز و صندلی، و حوله زندگی کنند، بنابراین مناطق و اشیاء که اغلب لمس شده اند و با دستمال های سفید کننده یا ضد باکتری روبرو می شوند، ضد عفونی شوند. دانیل فراتاریلی، عضو کمیته مبارزه با مواد مخدر AAP، می گوید: “میکروب ها بر روی کنترل از راه دور تلویزیون، کنترل کننده های بازی های ویدئویی، دستگیره های یخچال و دستگیره ها و دستگیره ها قرار دارند. کودک خود را نشان دهید که چگونه عطسه کند و سرفه کند تا آرنج خود را بپوشاند، نه دستهایش، به همین علت او احتمالا میکروب ها را در اطراف خانه گسترش می دهد. استفاده از فنجان کاغذ در حمام، مسواک های جداگانه برای جلوگیری از لمس کردن آنها، و هرگز عینک، بشقاب یا ظروف را به اشتراک نگذارید.

سرفه و گلودرد

سرفه کمک می کند تا کودک شما با تمیز کردن مخاط از راه های هوایی آن، بهتر بشوید، بنابراین سعی نکنید آن را متوقف کنید. کاترین تام روجون، PharmD، مدیر داروخانه کودکان بیمارستان کودکان در Montefiore در شهر نیویورک می گوید: “سرکوب کننده های سرفه ممکن است در حقیقت مضر باشند: بعضی از آنها بچه ها را بیش از حد، سرگیجه و بی خواب در هنگام خواب می بینند. با این وجود، همه این هک کردن می تواند گلویش را تحریک کند. پیش از اعلام هشدار اخیر FDA، حدود یک نفر در ۱۰ کودک در یک هفته معینی سرم یا سرفه مصرف کرد. اکنون که این داروها برای نوزادان و کودکان نوپا وجود دارد و برای بچه های مسن تر نیز مشکوک است، برخی از این گزینه های ایمن را امتحان کنید.

تسکین شیرین

مطالعات اخیر نشان می دهد که عسل بهتر از داروهای سرفه برای از بین بردن سرفه ها و کمک به یک کودک بیمار بهتر است. پژوهشگر یان پال، MD، عضو کمیته داروسازی بالینی و درمان بالینی AAP، می گوید: “عسل برای کودکان ۱ تا ۲ ساله و کودکان مناسب است، زیرا کودکان خوش طعم دارند.” عطرهای تیره مانند گندم سیاه ممکن است بهتر عمل کنند، زیرا در آنتی اکسیدان ها بالاتر است. نیمی از قاشق چای خوری را برای کودکان ۱ تا ۵ سال و یک قاشق چایخوری برای بچه های سنی ۶ تا ۱۱ ساله بپزید. اما برای نوزادانی که کمتر از ۱ سال دارند، عسل نگذارید. آنها می توانند بوتولیسم را از باکتری ها در آن بگیرند.

سرماخوردگی

و اما چند راه حل برای بهبود سرماخوردگی

راه حل بخار دادن:

برای گرفتگی بینی نوزادان نفس کشیدن در بخار یا حمام بخار یکی از بهترین و پرکاربردترین راه حل ‌ها برای برطرف کردن است سپس مخاط بینی خود به خود بیرون می‌آید (به صورت قطره قطره)، و راه بینی باز می‌شود و نفس کشیدن را برای کودک راحتر می‌شود. حمام کردن کودک ضروری نیست، فقط نشستن با کودک نزدیک وان حمام که از آن بخار بیرون می‌آید کافی است، در این حالت بخار برآمده از وان حمام مانند دستگاه بخور عمل می‌کند و بینی کودک را باز می‌کند شما می‌توانید با جوشاندن آب در ظرف این بخار را ایجاد کنید و آن را با احتیاط نزدیک بینی کودک خود، در هر فاصله‌ای که فکر می‌کنید بی ‌خطر است، نگه دارید.

قطره‌ی بینی

سدیم کلرید یکی دیگر از درمان‌های معروف برای بینی گرفته‌ی کودکان نو پا است. شما این بسته‌ی محلول سدیم کلرید آماده را میتوانید بخرید یا آن را در خانه تهیه کنید. برای محلول نمکی خانگی، شما تنها باید مخلوطی از یک فنجان آب گرم و نصف قاشق چای خوری نمک طعام تهیه کنید. به کمک قطره چکان چند قطره از محلول نمکی را در سوراخ بینی کودک بریزید (در اغلب موارد یک قطره برای هر سوراخ بینی کافی است). سپس خیلی آرام هر دو طرف بینی کودک را ماساژ دهید. قبل از تکرار این عمل، از ضد عفونی کردن نوک قطره چکان اطمینان حاصل کنید تا از بهداشتی بودن آن مطمئن شوید، زیرا قطره چکان ممکن است آلوده شده باشد.

سرماخوردگی
دستگاه‌های ساکشن

دو مدل از دستگاه‌های مکش، یا مکش بینی (نیزال اسپیرتور یا پوآر بینی) در بازار وجود دارد، که می‌تواند به شما در خارج کردن موکوس (خلط) از بینی کودکتان کمک کند. با هم به بررسی این دستگاه‌ها می‌پردازیم:
سرنگ پاک کننده حباب دار (نوعی سرنگ که یک قسمت برآمده و حبابی شکل پر از هوا دارد که قابل فشردن است)
دستگاه مکش پاک کننده از این مدل اغلب در کیت (بسته) مخصوص نوزادان تازه به دنیا آمده در بیمارستان وجود دارد، اما شما می‌توانید از هر داروخانه نیز آن را تهیه کنید. دستگاه یک قسمت پاک کننده حبابی شکل دارد که به یک مجرای سرنگ مانند وصل می‌شود، که می‌تواند به آرامی وارد بینی نوزاد شما شود. قسمت برآمده و حبابی را فشار دهید تا همه‌ی هوای درون آن خارج شود و آن را تبدیل به یک مکنده‌ کنید، سپس انتهای لوله را وارد سوراخ‌های بینی نوزاد کنید. وقتی وارد بینی کردید، اجازه دهید هوا سریع وارد قسمت حبابی شود، با این کار مقداری موکوس (خلط) همراه با هوا به داخل قسمت حبابی سرنگ کشیده می‌شود، که شما می‌توانید با فشار دادن قسمت حبابی، موکوس داخل آن را به بیرون روی دستمال تخلیه کنید. شما هم چنین می‌توانید چند دقیقه قبل از استفاده از سرنگ، قطره‌ای از محلول نمکی را در هر یک از سوراخ‌های بینی برای نرم کردن خلطی که داخل بینی است بریزید. از این وسیله بیشتر از دو بار برای هر سوراخ بینی استفاده نکنید، این کار ممکن است سبب التهاب در حفره‌ی بینی شود و به دنبال آن باعث احساس ناراحتی در کودک می‌شود.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *