#


روش هایی برای دوشیدن شیر از سینه ها

دوشیدن شیر از سینه ها
26 سپتامبر 2017 بدون نظر 1623 بازدید

روش هایی برای دوشیدن شیر از سینه ها

No votes yet.
Please wait...

روش هایی برای دوشیدن شیر از سینه ها

شیر دوشیده را می توان به آسانی در یخچال یا فریزر نگهداری کرد. با این کار می توانید از محدودیت های شیردهی با سینه رها شوید و به فرزندتان امکان بدهید که در نبود شما نیز از شیر شما تغذیه کند. با این روش می توانید همسرتان را نیز در غذا دادن به نوزاد شریک کنید.

شیر سینه ها را می توان هم با دست و هم با پمپ های سینه دستی یا برقی دوشید. با اینکه استفاده از پمپ های کوچک باتری دار بسیار ساده است اما بسیاری از زنان روش دوشیدن شیر با دست را ساده تر و راحت تر از دیگر روش ها می دانند. قبل از شروع این کار باید یک کاسه، یک قیف و یک ظرف دردار آماده کنید. همه لوازم مورد استفاده باید استریل شده باشند و برای استریل کردن آنها می توانید از محلول ضد عفونی یا جوشاندن و یا از دستگاه های خاص استریل با بخار استفاده کنید.

 در شش هفته اول زایمان دوشیدن دستی شیر کار چندان ساده ای نمی باشد زیرا هنوز سینه ها با ظرفیت کامل شروع به تولید شیر نکرده اند. اما نباید از این کار منصرف شوید. از آنجایی که تولید شیر در سینه ها دقیقا به میزان تقاضای نوزاد بستگی دارد ممکن است برای حفظ روند تولید شیر نیاز داشته باشید که شیر اضافی درون سینه را بدوشید، به خصوص در مورد نوزادان نارس یا شرایطی که شیردهی با سینه شروع نشده است.

حتی اگر از پمپ های دوشیدن استفاده می کنید بهتر است روش دوشیدن دستی شیر را یادبگیرید زیرا گاهی به این روش نیاز پیدا خواهید کرد. بهترین زمان برای دوشیدن شیر صبح هاست که تولید شیر در بیشترین ظرفیت ممکن صورت میگیرد. اگر نوزاد شما عادت به شیرخوردن شبانه داشته باشد ممکن است عصرها زمان بهتری برای دوشیدن شیر باشد.

بخش فوقانی قیف را روی نوک سینه قرار دهید و دسته را فشار داده و سپس رها کنید. شیر شما به دلیل خلاء ایجاد شده درون بطری جریان پیدا می کند. اگر در هنگام انجام این کار احساس درد کردید فورا آن را متوقف کنید، دوشیدن شیر باید بدون درد انجام شود. مدتی بعد دوباره کارتان را از سر بگیرید.

دوشیدن شیر از سینه ها

دوشیدن شیر از سینه ها

دوشیدن شیر با دست

ماساژ بخش بیرونی سینه ها

توجه داشته باشید که دست هایتان باید تمیز باشد. دست هایتان را از دو طرف به دور سینه حلقه کنید به طوری که انگشتانتان در زیر و شستها بالا قرار بگیرند. بخش بیرونی سینه را به آرامی بین انگشتان و شستها فشار دهید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید و دست هایتان را روی سینه ها جابه جا کنید.

ماساژ بخش داخلی سینه ها

 دستهایتان را به هاله دور سینه نزدیک تر کنید و فشردن سینه را مانند بالا تکرار کنید. ماساژ سینه جریان شیر را تحریک خواهد کرد.

شروع جریان شیر

 شست و انگشتان یک دست را نزدیک هاله دور سینه قرار دهید و آنها را بر روی دنده ها به عقب فشاردهید. سپس با حرکات هماهنگ آنها را کمی فشار دهید. اگر جریان شیر فورا شروع نشد دوباره این روند را تکرار کنید. به آرامی و با حرکات هماهنگ سینه را به آرامی به عقب فشار دهید.

تخلیه سینه ها

به مدت پنج دقیقه دستهای خود را در اطراف سینه حرکت دهید سپس شروع به دوشیدن سینه دیگرتان کرده و تمام مراحل فوق را درباره سینه دوم نیز انجام دهید. توجه داشته باشید که ظرف مورد استفاده شما در ارتفاع مناسبی قرار گرفته باشد. به طور متناوب دوشیدن شیر را از هریک از سینه ها انجام دهید.

دوشیدن شیر از سینه ها

دوشیدن شیر از سینه ها

بطری های شیر کمکی

حتی وقتی با سینه تان به نوزاد شیر می دهید ممکن است مواقعی نیاز داشته باشید که با بطری به نوزاد شیر خشک کمکی بدهید.

 اگر مجاری سینه بسته باشند یا دچار زخم نوک پستان شده باشید ممکن است بخواهید به فرزندتان شیر کمکی بدهید، البته بسیاری از مادران ترجیح می دهند شیر سینه مبتلا را دوشیده و درون بطری به فرزندشان بدهند.

 نوزادی که همیشه سینه مادر را به دهان گرفته است تمایلی به گرفتن سر شیشه های پلاستیکی نخواهد داشت. متاسفانه گفتن اینکه نوزاد فقط از سر شیشه خوشش نمی آید یا گرسنه نیست کار ساده ای نمی باشد.

 گاهی در صورت مقاومت شما او به خوردن بطری نیز عادت می کند اما ممکن است متوجه شوید که دیگر تمایلې به خوردن شیر از سینه تان ندارد. اگر این اتفاق افتاد شیر را با یک قاشق یا فنجان استریل به کودک بدهید.

بطری های حاوی شیر دوشیده شما می تواند در مواقعی که امکان شیردهی با سینه برایتان مقدور نمی باشد و یا نوزاد را نزد فرد دیگری گذاشته اید مورد استفاده قرار بگیرد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *