#


روشهایی برای اصلاح طرز بد ایستادن کودکان

25 مارس 2018 بدون نظر 2065 بازدید

روشهایی برای اصلاح طرز بد ایستادن کودکان

No votes yet.
Please wait...

طرز بد ایستادن در کودکان

اگر مکررا می گویید «جسیکا صاف بنشین» با اندیا اینطور قوز نکن. شانه هایت را بده عقبه شما غیر معمول نیستید. ممکن است کودک شما برای یک لحنله یا بیشتر صاف بایستند اما دوباره قوز خواهد کرد. گھی طرز بد ایستادن در نتیجه مشکل فیزیکی از قبیل کج شدگی تی هی پشت پهنو امحای فقرات) باشد که شناخته شده ترین این شرایط است. تقریبا ۲ درصد از بزرگسالان دختران چهار برابر بیشتر از پسرلن) دچار تحنای ساختاری فقرلت هستند که باید توسط متخصص بررسی و معاینه شوند. معمولا طرز بد ایستادن فقط یک ملت است و نشان دهنده عدم شناخت درست نسبت به خود می باشد. وقتی قوز کردن با خمیده شدن بیانگر احساسات منفی درون است. بنابراین سرزنش کردن و ایراد گرفتن کمکی نخواهد کرد و توضیحات همیشگی فنمل احساس فرد را بدتر می کند. ولی وقتی طرز بد ایستادن کودک فقط یک عادت است، بنابراین به عنوان یک رفتار باید درمان شود و نیاز به تغییر دارد. رلمحل هایی را برایتان توصیه کرده ایم

آن را بررسی کنید

توضیح و تفسیرهای خود را برای لحظه ای کنار بگذارید و ابتدا توسط مشاهده کودک خود شرایط را خوبه بررسی کنید:

  • حالت ایستادن را برای چند روز مشاهده و بررسی کنید. آیا فقط گاهی به طور تصادفی قوز می کند. با اینکه اکثر اوقات اینگونه می ایستد؟ آیا فقط وقتی از کودک عصبانی هستید احساس ناراحتی می کنید و متوجه قوز کردن لو می شوید یا وقتی که همه چیز آرام است باز هم آن را می بینید؟
  • به دنبال علایم انحنای فقرات باشید. در حالی که کودک لباس شنا میپوشد، از رو به روی پهلوها و پشت سر به او نگاه کنید ( در حالی که با دستهای بالا می ایستد، و با دستان کشیده به طرف جلو خم میشود و زمین را لمس می کند). دقت کنید شاهها در یک سطح باشند، تیغه های شانه برجسته باشند، مفصل های ران در یک سطح باشند و حتما به انحرافهای ستون فقرات توجه کنید. عدم تقارن سینه (علامت کج شدگی تیره پشت از پهلو) به صورت شانه های خمیده ظاهر می شود وقتی که او دستانش را به طرف جلو می۔ برد.) پشت بیش از حد گرد (قوز) و قوس و فرورفتگی بیش از حد پشت (خمیدگی زیاد فقرات). از پهلو قابل تشخیص هستند. اگر به هر گونه ناهنجاری مشکوک هستید، با پزشک مشورت کنید.
  • تصمیم بگیرید. اگر به هیچ گونه مشکلات فیزیکی مشکوک نیستید و طرز بد ایستادن آنطور که شما تصور می کردید فقط یک عادت ساده نیست، آن را در اولویت های مهم قرار دهید. سعی کنید نادیده بگیرید، دستورات مکرر شما فقط طرز قوز و خمیده ایستادن را تحریک و تشدید می کند. به آنها توجه نکنید، بلکه وقتی کودک خوب می ایستد و ظاهری خوب دارد، آن را بیان کنید.

عادت عکس را امتحان کنید

این روشی است که بر اساس مجموعه ای از مراحل جهت تغییر عادات طراحی شده است.

  • به کودک کمک کنید تا از وضعیت ظاهر خود مطلع شود. بیش از حد ایراد نگیرید و دیگر توضیح ندهید. در زمانی آرام و با آرامش کودکتان را به حرف بگیرید و در مورد قوز کردن و خم ایستادن چند دقیقه ای برایش صحبت کنید. سپس پهلو به پهلو مقابل آیینه بایستید در حالی که از او می خواهید مثل همیشه بایستد). نمونه ای خوب از قوز شدن را به او نشان دهید. عکس های فوری در حالی که صاف ایستاده و یا نشسته و سپس به صورت بد ایستاده و یا نشسته بگیرید. حالا از او بخواهید آنها را مقایسه کند.
  • به او کمک کنید تا بداند احساس خوب ایستادن چگونه است. هدف شما این است که کودک را متوجه تفاوت بین احساس بد ایستادن و خوب ایستادن بکنید. از او بخواهید تا ده بار به حالت نامطلوب بایستد و سپس صاف شود، پشتش را ده بار خم و صاف کند. تمرین دهید تا ده بار شانه هایش را به طرف بیرون و درون بچرخاند روی صندلی مقابل آیینه بنشیند و ده بار خمیده نشستن و سپس صاف نشستن را تکرار کند.
  • از فرزندتان درخواست کنید دلایلی بنویسد که چرا خوب ایستادن مطلوب است! یک برگ کاغذ بردارید و تمام دلایلی که ناگهان به فکر شما و کودکتان در مورد اینکه چرا صاف نشستن یا ایستادن خوب است را در آن بنویسید. وقتی او خوب و درست می نشیند، چگونه به نظر می آید؟ آیا دیگران بهتر پاسخ می دهند؟
  • به خاطر شناخت خود و یک ردیف قرار دادن بدنش به او پاداش بدهید و فراموش نکنید که وقتی درست می نشیند یا می ایستد او را تشویق کنید.
  • از عادت معکوس استفاده کنید. اگر دیدید کودکتان خم شدیا قوز کرد، از او بخواهید عضلاتش را سفت کند تا بر وضعیت خوب ایستادن کنترل داشته باشد. بر فرض اگر شانه – هایش را گرد می کند از او بخواهید عضلات شانه اش را منقبض کند تا آنها کشیده شوند و سپس آنها را آزاد کند این کار را ده بار انجام دهد).

کشش عضلات بدن

هر چه عضلات کودک قوی تر باشد، راحت تر می تواند حالت بدن خود را حفظ کند. واضح است عضلات سفت شکمی، شکم و معده را در وضعیت بهتری قرار میدهد و عضلات قوی کمر، باعث صاف تر بودن پشت می شود. پزشک کودک، مربی باشگاه و یا حتی متخصص درمانگر ورزشی، در مورد طرح ریزی برنامه های تمرین تقویت عضله مشورت کنید. با تشویق و پاداش های دیگر، تلاش های او را تقویت کنید. برای ایجاد یک برنامه ی خوب از راه های زیر استفاده کنید.

  • تعدادی از تمرینات ورزشی را انتخاب کنید تا کودکتان هر روز انجام دهد.
  • از کودک بخواهید مدت زمان انجام تمریناتش را ثبت کند.
  • قانونی تنظیم کنید که مطابق آن کودک حداقل یکی از تمرینات را هر روز باید انجام دهد.
  • برای ایجاد انگیزه، با تشویق و پاداش از تلاش هایش قدردانی کنید.
No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *