#


روابط جنسی هنگام بارداری

روابط جنسی در بارداری
21 ژوئن 2017 بدون نظر 1071 بازدید

روابط جنسی هنگام بارداری

No votes yet.
Please wait...

روابط جنسی هنگام بارداری

در بین خیلی از پستانداران به محض اینکه موجود ماده حامله می شود دیگر به هیچوجه موجود نر را قبول نکرده و در زمان حاملگی  فعالیت جنسی او از بین می رود. در بین خیلی از مردم بدوی هم روابط جنسی هنگام بارداری و حتی شیر دادن ممنوع می باشد.

Briffault پیشنهاد می کند که مثل دوره قاعدگی این امتناع مربوط به خود زن است و زن های قدیمی جهت ایجاد محدودیت در شوهرانشان در مواقعی که میل جنسی خودشان کم و بیش ساکت بود از موازین بیولوژیکی تبعیت می کرده اند. بعداً این محدودیتها تغییر دیگری پیدا کرد و مربوط به ترس و وحشت موهومی شد.

در هر صورت اصل آن از هر کجا می خواهد باشد این محدودیت ها اهمیت و نیروی خود را در جوامع متمدن از دست داده و روابط جنسی هنگام بارداری نه مضر شناخته می شود و نه گناه.

 بعد از اینکه زن باردار شد تا چه مدت می تواند روابط جنسی را ادامه دهد؟

امروزه همگی معتقدند که اگر بارداری مشی طبیعی  خود را سیرکند روابط جنسی را میتوان حتی تا آخر ۸ یا۶ هفته ای که به زایمان ، باقی مانده ادامه داد. در اواخر بارداری باید از مقاربت خودداری کرد که مبادا زایمان زود رس پیش آید و یا عفونت به مهبل و رحم داخل شود.

در هر حال هرگاه سابقه سقط جنین موجود بوده و یا ترشح و علائمی موجود است که دال بر تشدید سقط باشد باید در ماههای اول حاملگی از روابط جنسی خودداری شود. دراین موارد باید بدستور پزشک رفتار کرد .

روابط جنسی هنگام بارداری باید چه از لحاظ چگونگی و چه از لحاظ دفعات ملایم باشد. چون در این موقع به علت تغییر تشریحی، مهبل کوتاه تر و کم عمقتر می شود بنابراین برای احتراز از هر نوع فشاری به مهبل بهتر است از تداخل عمیق احتراز کرد. در موقع نزدیکی نباید به هیچ وجه فشاری بر زن وارد آید. برای تأمین این منظور باید از وضعیت طرفی و یا وضعیت متقاطع استفاده شود زیرا این وضعیت ها برای خانم باردار بهترین و راحت ترین طریقه می باشد.

 چه مدت پس از زایمان روابط جنسی آزاد است؟

پس اززایمان بهتر است تا ۶ هفته از روابط جنسی خودداری شود، سابقا محرومیت از روابط جنسی هنگام حاملگی حتی شامل دوره شیردادن هم می شود و در بین بعضی از مردم حتی تا زمانی که مادر بچه را شیر می دهد از روابط جنسی محروم است و چون این دوره ۲ تا ۳ سال طول می کشید مسلم است که پس از بارداری زن می بایست مدت مدیدی امتناع کند. در انجیل امتناع باین شدت قدغن شده است.

برطبق قوانین حضرت موسیٰ اگر بچه پسر باشد زن پس از زایمان تا ۴۱ روز ناپاک است و اگر دختر باشد تا ۸۰ روز ناپاک خواهد بود. هنوز از لحاظ فیزیولوژیکی مسلم نشده چرا چنین اختلافی را قائل شده اند. ولی روی هم رفته مدتی را که برای امتناع معین کرده اند و در حدود ۶هفته می باشد کاملا با عقاید طبی امروزی مطابقت دارد. دستگاه تولید مثل زن هنگام حاملگی و زایمان دستخوش تغییرات زیادی می شود و برای برگشت به حال طبیعی ۵ تا ۶ هفته وقت لازم دارد و بهتر است در این موقع از روابط جنسی خودداری شود که از برگشت اعضا به حال اول جلوگیری نشود.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *