#


راهکارهایی برای صبحانه خوردن کودکان

11 آوریل 2018 بدون نظر 1255 بازدید

راهکارهایی برای صبحانه خوردن کودکان

No votes yet.
Please wait...

صبحانه نخوردن در کودکان

آیا کودک شما به هنگام صبحانه خوردن اذیت می کند؟ آیا هر روز صبح با این مشکل مواجه هستید که مسمی کشیده بود که خود را مجبور کنید تا قبل از مدرسه رفتن یا به بازی غذای سالم بخورد؟ گاهی دقیق به عادات صبحانه خوردن خود بیندازید، چون این الگو و نمونه، بهترین آموزگار است. اگر هر روز صبح بشت میز می نشینید و غذای خوشمزه میل می کنید، بدون شک کودک شما نیز تخر با این کار را خواهده کرد. سعی کنید به عنوان یک خانواده با هم صبحانه بخورید، انتظار داشته باشید که همه ی شما از صبحانه خوردن لذت می برید و به او نشان دهید به طور یقین همین طور است اگر با وجود الگویی خوب، کودکتان همچنان صبحانه نمی خورد، نگذارید به یک کشمکش شدید بین شما تبدیل شود، یکی از این راه حل ها را امتحان کنید.

صبحانه را جذاب کنید

سعی کنید وقت کافی برای صبحانه ای با فراغت خاطر بگذارید و آن را به یک زمان لذت بخش تبدیل کنید تا برای رفع نیاز غذایی! بچه های کوچک از داشتن کاسه ی شخصی و یا فنجان نوشیدنی شخصی لذت می برند. آنها عاشق این هستند که در تهیهی صبحانه شرکت کنند و یک تکه نان از نان برشته را به صورت خندان که از پنیر ساخته شده است، تزیین کنند. علاقه دارند، خامه زده شده و آلبالو را نیز خود روی نانشان بمالند.

به او اجازه دهید تا در برنامه ریزی کمک کند

اگر به کودک خود اجازه دهید، در برنامه ریزی لیست صبحانه برای یک هفته به شما کمک کند و شاید هنگامی که برای خرید مایحتاج غذایی به بازار می روید همراه شما باشد، احتمال زیادی دارد که بخواهد آن را بخورد. البته، ما فرض می کنیم شما راهنماهای غذایی فراهم می کنید.

مرگ بر سنت!

اگر کودک شما دوست ندارد صبحانه های متعارف را بخورد، چیزی متفاوت امتحان کنید. مخلوط شیر و شربت تهیه کنید و از او بخواهید یک وعده ی غذایی مایع بنوشد. کمی کردی بادام زمینی روی تکه های سیب بمالید، سیب زمینی پخته ی پنیری آماده کنید یا یک تکه پیتزا با یک لیوان شیر به او بدهید.

تا زمانی که از لحاظ مواد غذایی تقویت می شود، آیا شکل آن اهمیت دارد؟

میزان صبحانه خوردن را کمتر کنید

اگر کودک شما نهار را به صبحانه ترجیح می دهد، به او صبحانه کمتر و ناهار بیشتر بدهید. تا زمانی که اولین وعده ی غذایی روز، انرژی لازم برای صبح را به او بدهد، این موضوع اهمیتی ندارد. تا پایان روز، کودک از طریق رژیم متعادل، کالری های مورد نیاز را به حد کافی مصرف خواهد کرد.

اغلب تنوع غذایی داشته باشید

هر چند وقت، غذاهای جدیدی به لیست صبحانه اضافه کنید تا مانع یکنواختی و خستگی شوید. اگر کودک ناگهان از خوردن غذایی که قبلا از آن لذت می برد، در یک صبح امتناع کرد آن را به او تحمیل نکنید. برای مدتی آن را از لیست حذف کنید، سپس بعد از چند وقت آن را به او بدهید و یا آن را در ترکیب جدیدی وارد کنید. روی غذایی خاص برای صبحانه اصرار نکنید.

یک رفیق در صبحانه باشید

بچه های کوچک را نباید تنها باقی گذاشت تا صبحانه بخورند و بچه های بزرگتر نیز دوست دارند هنگام صبحانه خوردن یک یار داشته باشند. حتی اگر وقتی کودکتان غذا می خورد، نمی توانید کنارش بنشینید، همیشه در اتاق بمانید و یک رفیق هنگام صرف صبحانه در سر میز به او بدهید. یک عروسک یا یک حیوان پارچه ای معمولا برای این کار مناسب هستند، ولی حتی می تواند خنده دار باشد، یک کتاب، رادیو و یا شاید تماشای تلویزیون – آن هم بعضی مواقع ثباید تأثیر منفی داشته باشد. فقط دقت کنید این کار به عادت تبدیل نشود.

جذاب کردن غلات غذایی

یکی از غلات غذایی را به کمک کودک خود انتخاب کنید و سپس آن را به قسمت هایی به اندازه ی یک وعده ی صبحانه در بسته های پلاستیکی شفاف دوباره بسته بندی کنید. در هر بسته، یک پاداش بگذارید یک برچسب رنگی، بلیط برای بازدید از کتابخانه، یک تکه اسباب بازی). اگر تمام یا قسمت مورد نظر از قبل تهیه شده از آن را خورد، جایزه را دریافت می کند.

یک وسیله ی خیلی مؤثر بسازید

برای هر لقمه ی صبحانه که کودکتان می خورد، به او یک قطعه ساختمانی کوچک بدهید، وقتی صبحانه تمام شد، او می تواند از قطعات برای ساختن یک قطعه استفاده کند. یا اگر دوست دارد همزمان با خوردن صبحانه به او اجازه دهید تا قطعه به قطعه، قلعه را بسازد.

آن را با پرتو خورشید پر کنید

هر دفعه که کودک شما یک تکه صبحانه می خورد، به او اجازه دهید تا روی یک برگه با ماژیک نقاشی بکشد. او را تشویق کنید تا تصویر را کامل کند و همان طور که معدهاش پر می شود، روی ورقش را از نقاشی پر کند.

یک جدول پرتو خورشید بسازید: روی یک تکه کاغذ دایره ای – خورشید – بکشید، با هر لقمه یک اشعه ی خورشید را به دایره بیفزایید. اگر از این روش، به عنوان روش ادامه ی کار استفاده می کنید، هر روز صبح یک اشعه ی خورشید را می توانید بیفزایید و وقتی خورشید خیلی درخشان شروع به تابش کند، کودک شما یک پاداش ویژه دریافت می کند، مثل رفتن به پارک.

برای آن وقت تنظیم کنید

سعی کنید با یک زمان سنج در آشپزخانه برای کودکی که به آرامی غذا می خورد، انگیزه ایجاد کنید به گونه ای زمان را تنظیم کنید که معمولا او برای صبحانه صرف می کند و او را تشویق کنید قبل از اینکه زنگ به صدا درآید، صبحانه را تمام کند. سپس به تدریج زمان را کوتاه کنید (هر دفعه یک با دو دقیقه کم کنید، تا اینکه به زمان منلقی صرف صبحانه توسط او برسید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *