#


راهکارهایی برای جلوگیری جدا ماندن کودکان از بقیه

25 مارس 2018 بدون نظر 1359 بازدید

راهکارهایی برای جلوگیری جدا ماندن کودکان از بقیه

No votes yet.
Please wait...

از بقیه جدا ماندن کودکان

کودکانی که به اطراف پرسه می زنند، یک مشکل اساسی برای خانوده هایشان هستند. والدین هراسان می شوند وقتی که کودکشان ناگهان از کنارشان دور می شوند، حتی اگر فقط مشغول تماشا یا ارزیابی چیزی جالب در قسمت دیگر مرکز خرید باشد. واضح است، پرسه زدن به اطراف خطرناک است و ترساندن کودک نیز خطرناکتر می باشد. وقتی او می فهمد که «گم» شده است.

لازم است کودک بداند، موانع و قوانینی وجود دارند که او باید مطابق آنها رفتار کند. راه حل های درمان این غیب شدن ها در طول مراحل خرید از برنامه ریزی پیش تا آموزش به کودک برای در دسترس بودن است.

به کودک بیاموزید چگونه نزدیک شما بایستد

هرگز زود نیست که به کودک بیاموزید نزدیک شما بماند. در اینجا راه های آموزش به او ذکر شده اند.

  • خیلی زود شروع کنید. از اولین باری که کودک را بیرون می برید به او بیاموزید نزدیک شما بماند، حتی اگر دستش را نگرفته باشید. البته، شما نیز هرگز نباید. کودک را تنها بگذارید یا از دید خود دور کنید. هیچ وقت تصور نکنید او درست پشت سر شماست. همیشه در تماس نزدیک با او باشید. برای ایمنی، هر دو – والدین و کودک باید نقش خود را درست انجام دهند.
  • قوانینی تنظیم کنید، هر دفعه که با هم بیرون می روید، قوانین و انتظارات خود را برای گود که بازگو کنید به او بیاموزید در محدوده های خاصی باشد این محدوده ها را دقیقا به او نشان دهید. برای کودک خیلی کم سن و سال این به معنی گرفتن دستش است یا اگر این أمر غیر ممکن باشد، چون شما خوار و بار حمل می کنید یا در حال پرداخت صورتحساب هستید، از کودک بخواهید لماس شما را نگه دارد تا شما متوجه باشید و درست همین جاست.
  • واقع بین باشید. انتظار نداشته باشید کودک شما از گشت و گذار خرید کردن لذت ببرد. او بیتاب و ناآرام می شود و اگر به طور مادر زاد حواس پرت باشد، این احتمال است که به دنبال سرگرمی و تفریح باشد. این مدت طولانی را به یک اسنگ پا شاید فروشگاه اسباب بازی تفکیک کنید. پرسه زدن درست مثل مقاومت، اغلب ناشی از خستگی آشکار است.
  • به خاطر رفتار مثبت او را تشویق کنید و رفتارش را تقویت کنید، به او بگویید چه دختر بزرگی است و چقدر شما به او افتخار می کنید. به خاطر اینکه کنار شما می ماند به او پاداش بدهید. برای مثال در طول یک انتظار طولانی با انگشت به او علام پیروزی نشان دهید، این درسته!» وقتی رفتار خوب او را با تمام انگشت های خود نشان دادید، سپس او را با پاداشی غافلگیر کنید.

از قبل برنامه ریزی کنید

اگر کودکتان از بودن لذت می برد خسته و آشفته و بی تاب نخواهد شد و احتمال کمتری دارد برای تفریح به اطراف برود.

  • روشی بیاموزید که گذر زمان را ارزیابی کند. به کودک کمک کنید تا با توضیح دادن سلسله رویدادها و محدوده زمانی به فمد شما چقدر بیرون خواهید ماند. البته بچه بزرگتر می تواند از ساعت استفاده کند. اما به بچه کوچکتر باید گفته شود که شما برای رفتن به سه نمایشگاه تلویزیون می روید و درست مثل رفتن به خانه مادربزرگ زمان می برد. فهرستی درست کنید که کودک بتواند برای ثبت گردش از آن استفاده کند. سعی کنید یک نقله رمزی بدون نام فقط با ؟ در پایان گشت و گذار در آن بگنجانید. سپس با یک نوشیدنی خنک یا تاب بازی در پارک به خاطر همراهی خوب، او را غافلگیر کنید.
  • تجربه را تغییر دهید. به رفتار خوب پاداش بدهید و با توقف کردن هر زمان که امکان دارد (یا یک استراحت کوتاه) گردش بیرون را برای کودک لذت بخش کنید. اگر با من اینجا بمانی، بعدا می رویم تا نگاهی به اسباب بازی ها بیندازیم.» فقط برای سرگرمی اجازه دهید. کودک به اجناس درون ویترین ها نگاه کند و از او بخواهید فهرستی از هدایای مورد علاقه اش برای تولد را درست کند.
  • با خود چیزی ببرید. به خاطر داشته باشید معمولا خرید کردن برای کودک جذابیتی ندارد. بنابراین یک اسباب بازی و یا پازل فقط برای خرید کردن با خود ببرید. بسیاری از اسباب بازی ها در هنگام پرسه زدن برای کودک مناسب هستند تا لذت ببرد. در حالیکه بچه های بزرگتر کتاب های خنده دار می خواهند یا شاید چراغ قوه یا یک عینک مغناطیسی با یک دفترچه و مداد. او می تواند هر وسیله ای که بزرگتر از خواهر نوزاد خود میداند را نقاشی کند یا با حرف «م» شروع کند یا از او بخواهید هر چیزی که روی لباس می بیند یاطرحهای خال خال پارچه را بشمارد.

به کودک بیاموزید در محدوده های تعریف شده بایستد

این بازی به او نشان می دهد منظور شما از این حرف چیست: «همین جا بمان!»

  • نقش ستون خانه را بازی کنید. به کودک بگویید که شما پایه با ستون خانه هستید. او می تولد دور شما خط بکشد اما باید در محدوده تماس با شما بماند، در غیر این صورت خارج است. اگر به خارج از محدوده ها برود درست همانجا درون فروشگاه او را به حالت سکوت خواهید فرستاد. برای او مکانی پیدا کنید تا بنشیند و از او بخواهید دقایقی که مطابق با سن کودک در نظر گرفته می شوند آنجا بماند.
  • سایه بازی کنید. برای تمرین، این بازی را در خانه انجام دهید. به کودک بگویید که او باید زیر سایه شما با جلوی دست شما بماند. وقتی شما به این سو و آن سو می روید توجه کنید آیا او می تواند از نزدیک به دنبال شما بیاید؟ سپس وقتی به فروشگاه می روید، از او بخواهید این مهارت جدید چسبیدن به شما را اجرا کند.
  • بازی چراغ قرمز انجام دهید. چراغ قرمز بازی دیگری است که به شما کمک می کند تا به کودک بیاموزید به اطراف پرسه نزند. اگر از شما خیلی دور شد، به سرعت دوباره باز گردد «یک، دو، سه چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه، ده چراغ قرمز!» اگر قبل از اینکه بگویید چراغ قرمز!» توانست شما را لمس کند، او برنده است. البته، این کار را آنقدر جذاب و تفریحی نکنید که او را تشویق کنید از شما دور شود تا بتواند بازی کند.

از پیامدها استفاده کنید

اگر از روش های مثبت استفاده کردید و آنها مؤثر واقع نشدند، بنابراین برای دفع رفتار پرسه زدن و دور شدن، از نتیجه و پیامد عمل استفاده کنید و در صورت نیاز آنها را به کار ببرید.

  • از پیامدهای منفی استفاده کنید. دفعه بعد که خواستید بیرون بروید او را در خانه بگذارید. البته توجه داشته باشید گشت و گذاری باشد که او به خاطر از دست دادنش تأسف بخورد.
  • به او زمان وقفه بدهید . او را به دستشویی، یک اتاق مناسب، یک گوشه فروشگاه یا حتی درون ماشین ببرید و بگذارید برای چند دقیه مطابق آنچه توصیه شده است، آنجا بنشیند (البته تحت نظارت شما)
  • از جریمه استفاده کنید. در شروع بیرون رفتن از منزل تعداد امتیازات مشخصی به او بدهید که برای خرید یک خوراکی خوشمزه کافی است. برای حفظ تمام امتیازات، او نباید به اطراف برود. برای هر مورد دور شدن از کنار شما، یک امتیاز از دست میدهد و اگر تعداد آنها زیر مقدار مشخص شده برود او نیز در خانه مزایایی از دست خواهد داد.
No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *