#


خوردن بادام زمینی در دوران بارداری باعث کاهش خطر آلرژی برای کودک می شود

آلرژی
26 آگوست 2017 بدون نظر 1005 بازدید

خوردن بادام زمینی در دوران بارداری باعث کاهش خطر آلرژی برای کودک می شود

No votes yet.
Please wait...

واکنش های آلرژی به بادام زمینی و آجیل درختان می تواند از خفیف تا تهدید کننده زندگی متغیر باشد. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که زنان بارداری که به آجیل و حبوبات حساسیت ندارند و بیشتر آنها را در دوران بارداری مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری آلرژی کودک را کاهش می دهند.

این بر اساس یک مطالعه منتشر شده در JAMA Pediatrics است.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان ساختند که شیوع آلرژیهای بادام زمینی در کودکان در سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰ در ایالات متحده بیش از سه برابر شده است. این ارقام نشان می دهد که ۱٫۴٪ کودکان در حال حاضر آلرژی به بادام زمینی دارند.

از آنجایی که آلرژیهای بادام زمینی یا درخت (P / TN) معمولا در دوران کودکی با اولین قرار گرفتن در معرض خوردن بادام زمینی شروع می شود، محققان مرکز Cancer Children of Dana-Farber در بوستون، MA، ارتباط بین مادران باردار که میوه های بادام زمینی یا آجیل درختان را می خورند و خطر از جمله آلرژی در کودکان خود را نشان می دهند.

محققان، دکتر A. Lindsay Frazier را رهبری کردند، کودکان را که متولد شده به مادرانی بودند که رژیم غذایی خود را قبل یا بعد از بارداری گزارش کردند. این بخش بخشی از مطالعه سلامت پرستاران بود.

در مجموع، ۸۲۰۵ کودک در این مطالعه وجود داشتند که ۳۰۸ نفر آنها آلرژی غذایی داشتند و ۱۴۰ مورد آلرژی P / TN داشتند.

بچه هایی که مادران آنها آلرژی نداشتند و بیشترین مقدار بادام زمینی یا آجیل درختی که پنج بار در هفته یا بیشتر مصرف می کرد، کمترین خطر ابتلا به آلرژی به غذا را داشتند.

با این حال، محققان خاطرنشان می کنند که این خطر کمتر آلرژی P / TN در کودکان که مادران آلرژی دارند، یافت نشد.
اکثر زنان باردار نباید رژیم غذایی را محدود کنند.

مطالعه اخیر نشان می دهد که زنان مصرف کننده گردو و بادام زمینی (یا کره بادام زمینی) در دوران بارداری می توانند خطر ابتلای کودکان به آلرژی به غذا را کاهش دهند.

محققان می گویند که مطالعه آنها مطابق با نظریه است که قرار گرفتن در معرض آلرژی زودهنگام “احتمال تحمل را افزایش می دهد”، خطر ابتلا به حساسیت غذایی در دوران کودکی را کاهش می دهد.

اگرچه آنها می گویند مطالعات بعدی برای تأیید یافته های آنها مورد نیاز است، آنها اضافه می کنند که “داده ها از تصمیم های اخیر برای از بین بردن توصیه هایی که همه مادران در دوران بارداری و شیردهی از P / TN اجتناب می کنند، حمایت می کند.”

دکتر روچی گپتا، از دانشکده پزشکی دانشگاه فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن، در یک نشریه همراه، موافق است که زنان “نباید رژیم غذایی خود را در دوران بارداری محدود کنند”.

اگرچه او هشدار می دهد که زنان دارای آلرژی به آجیل نباید آنها را مصرف کنند، او مزایای استفاده از غذاهای متنوع غذایی در دوران بارداری را مورد تأیید قرار می دهد.

دکتر گپتا ادامه می دهد:

“در حال حاضر هر چند، دستورالعمل ثابت است: زنان باردار نباید آجیل را از رژیم غذایی خود را حذف کنند، بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین هستند و همچنین اسید فولیک را فراهم می کند که می تواند به طور بالقوه جلوگیری از هر دو نقص لوله عصبی و حساسیت آجیل را ایجاد کند”.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *