#


حس لامسه کودکان

6 مارس 2017 بدون نظر 1859 بازدید

حس لامسه کودکان

No votes yet.
Please wait...

 حس لامسه کودکان در آغوش والدین و مربی

حس لامسه کودکان از مهم ترین حواس کودکان است . کودکان اغوش مادر را ازهنمان کودکی حس می کنند و انگشتان انها اماده ی تجربه ی لمس کردن است.

کودکان از طریق حس لامسه خیلی زود صفت مهم مهربانی را درک می کنند. کودکان وقتی در اغوش مربی خود هستند و با مربی دست برسر انها می کشد  انها را می بوسد و نظایر ان خیلی زود به مربی خود علاقهمند می شوند.

حس لامسه فاصله را کم می کند نقاط تلاقی را زیاد می کند و گرمای وجود مربی را به کودک منتقل می کند.

مربیان باید به دلایل گوناگون به کودک ابراز علاقه کنند و دست هایشان دائم و مرتب به کودکان امنیت روانی بدهد و انها از این طریق خواهند دانست که مربی انها را خیلی دوست می دارد.

کودکان از طریق حس لامسه اشیاء را شناسایی می کنند و به نرمی ،زبری وسختی انچه در پیرامون انهاست پی می برند . حس لامسه برای شناخت کودکان بسیار مهم است.

زیر پوست انسان ها گیرنده های عصبی وجود دارد  که درباره ی چیزی که بدن حس می کند، به مغذ پیام می فرستند و می فهمیم که چه چیزی را لمس می کنیم؛ ایا صاف و نرم است یا زبر؟ ایا گرم است یا سرد؟

عضو یا اندام حس لامسه «پوست» است.

کودکان می توانند به سطح بدن  خود دست بکشند و بگویند که چه حس می کنند. و زیر نظر مربی رنگ پوست کودکان با یکدیگر مقایسه شود.

اختلاف زنگ پوست و اینکه علیرغم گوناگونی ان همه ی انسان ها در کنار هم زندگی می کنند. و مربی اشاره کند که هیچ رنگی به رنگ دیگر برتری ندارد.

مربی بپرسد و سپس توضیح دهد که اگر پوست نداشتیم چه اتفاقی می افتد! و بگوید که چه تفاوت هایی در پوست انسان ها وجود دارد! و اشاره کند که در موقع حمام کردن چه باید بکنیم؟

چگونه تمامی قسمت های پوستمان را تمیز کنیم ؟ و مربی توضیح دهد که در اثر بریده شدن پوست چه اتفاقی می افتد؟ و بگوید که چرا پوست بدن کبود می  شود؟

مربی می تواند مطالعه کند و توضیح دهد که پوست بافتی است که تمام سطحبدنرا می پوشاند. پوست پوششی است که بدن را در برابر انواع صدمه ها محافظت می کند.

پوست جلوی میکروب های زیاناور را در برابر انواع بریدگی ها و ضربه ها مصون نگه می دارد. پوست در برابر تماس ،فشار،درد،گرما،سرما، حساس است.

از کودکان بخواهید که اثر انگشت خود را با هم مقایسه کنند. از طریق استامپ یک صفحه کاغذ و … می توانند اثر انگشت خود را ببینند و از این طریق به تفاوت های ان پی ببرند.

نکات بهداشتی و ایمنی:

مربی، توضیح دهد که باید همواره پوست را تمیز نگه داشت .

شستن روزانه و تعویض لباس های زیرو حمام کردن به تمیزی پوست کمک می کند؛ و مربی بگوید که از دست زدن به وسایل برنده مثل چاقو، تیغ و… باید دوری کرد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *