#


حالت روحی بارداری

حالت روحی بارداری و هیجانات آن
11 مارس 2017 بدون نظر 835 بازدید

حالت روحی بارداری

No votes yet.
Please wait...

حالت روحی بارداری و هیجانات آن

در حالت روحی بارداری ، واقعیت این است که بارداری چنان پر هیجان و پر التهاب است که مهار کردن این احساسات خوشایند برای زن نا ممکن است؛ یعنی زن باردار می خواهد هر چه زودتر دوروبری ها و نزدیکانش را در این شادی و شور سهیم کند؛ به ویژه اگرزن پس از مدت ها باردار شده باشد.

انچه در این خصوص انکار ناپذیر است ، خشنودی بسیار زیاد زن باردار است؛ لذا زمانی که فرد این مسئله را به اطلاع اطرافیانش می رساند،متوقع است که انان نیز خوشحالی او را تایید کنند، اما واکنش های دیگران همیشه با انتظارات فرد سازگاری ندارد؛ زیرا انسان از نظر فرهنگی و احساسی با یکدیگر تفاوت دارند و خود خواهی و خود بینی در ادم هت کاملا محسوس است.

برای مثال وقتی که همکار باردارش توجهات ویژه ای را به سوی خود جلب می کند، حس حسادتش  برانگیخته می شود. همین طور،برادر و یا خواهر ی که با یک رقیب (همشیر) می شود، پیشاپیش بنای ناسازگاری می گذارد و این مسئله درباره سایر نزدیکان نومادر نیز صدق می کند.

بدین علت است که زن نه تنها با ابراز احساسات خوشایند دیگران در این رابطه رو به رو نمی شود، بلکه واکنش های دیگران، اشکارا سبب سر خوردگی او می شود.

بنابراین حفظ ارامش روحی و بردباری ایجاب می کند که فرد حتی الامکان این واکنش های دلسرد کننده را طبیعی تلقی کند، چون هر کس در پی نفع شخصی است؛ اگر چه در این مورد استثناهایی نیز به چشم می خورد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *