#


جنب و جوش زیاد

جنب و جوش
16 فوریه 2017 بدون نظر 929 بازدید

جنب و جوش زیاد

No votes yet.
Please wait...

جنب و جوش زیاد

رفتارغذایی کودک ۶ساله به علت جنب و جوش زیاد مانند دیگر کارهای او هم قابل پیش بینی و هم غیر قابل پیش بینی است. اشتهای او بسیار زیاد است و در تمام روز خوراکی می خواهد به طوری که در بین غذاها بهتر و بیشتر از وعده های معین می خورد.

مشکل ترین وعده غذا برای او خوردن صبحانه است.اغلب کودکان(بیشتر دخترها)از درد شکم یا حالت تهوع شکایت دارند و دربعضی اوقات ممکن است استفراغ کنند.

لذا درچنین حالتی باید یک صبحانه سبک که مورد پذیرش او باشد تهیه کرد و برای ساعت ۱۰صبح نیز یک خوراکی برایش درنظرگرفت معولا کمبود صبحانه را باغذاهایی در طول روز جبران می کند.

حتی قبل از رفتن به رختخواب ممکن است درخواست خوردنی کند و بعضی از کودکان ممکن است در نیمه شب تقاضای غذا کند.

کودک۶ ساله آن قدر که در کارهای دیگران علاقه به اتمام دارد در خوردن غذا چنین تمایلی نشان نمی دهد.او بیشتر از اشتهایش تقاضای غذا دارد.

به شیرینی علاقه مند است ولی به خوردن شیر علاقه ای ندارد.فعالیت های مداوم(مانند بازی)اغلب او را از شرکت در شام افراد خانواده باز میدارد.درحقیقت می توان گفت او هم برای خودش و هم برای دیگران دردسر می آفریند هرگز آرام نمی گیرد و در صندلی خود می لولد.

صندلی را روی یک پایه کج می کند مرتب پاهای خود را تاب می دهد بادهان پر حرف می زند و بلاخره با دست غذا می خورد.با توجه به این خصوصیات بهتر است سینی غذای او را در اتاق خودش بدهید تا ضمن خوردن غذا به رادیو نیز گوش دهد.

غذا

وقت گذرانی درموقع غذا خوردن طبیعی است زیرا زمان و ساعت برای کودک معنایی ندارد.در دوران آرامش به راحتی وسایل غذاخوری از قبیل قاشق چنگال فنجان و غیره را در دست می گیرد.

اگر کودک سیر است یا غذایی را دوست ندارد نباید با زور و فشار به او غذا داد.اگر بخواهیم و آن چه را که در نهاد کودک پنهان است آشکار سازیم باید او را در جهات مختلف خودنمایی استعداد قرار دهیم.

گریه کودک طریقه صدا کردن دیگری است. در دوران شیر خوارگی سر نسبت به قسمت های دیگر بدن کودک بزرگ تر است.در۵/۴سالگی اشتها زیاد شده و علاقه به خوردن غذاهای مختلف ایجاد می شود.

در سن ۵سالگی کودک زیاد حرف می زند.کودک بین ۸تا۱۲ماهگی نیوتن است که می خواهد قانون جاذبه را کشف کند.بین ۲ الی۲/۵سالگی نیچه است که به کشف من نائل  می شود و می خواهد. قدرتش را ثابت کند.احتیاجات تقریبی روزانه شیر خوران و کودکان.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *