#


توصیه هایی درباره ی نوع بغل کردن و چگونگی رفتار با نوزادانی که کمی بزرگ شده اند

1 ژانویه 2018 بدون نظر 2111 بازدید

توصیه هایی درباره ی نوع بغل کردن و چگونگی رفتار با نوزادانی که کمی بزرگ شده اند

No votes yet.
Please wait...

توصیه هایی درباره ی نوع بغل کردن و چگونگی رفتار با نوزادانی که کمی بزرگ شده اند

بغل کردن و رفتار با کودک

اکنون باید آرامش بیشتری در هنگام حمل نوزاد خود داشته باشید. احتمالا روش های مورد علاقه خود را برای حمل نوزاد پیدا کرده اید و این بستگی به آن دارد که کودک بیشتر دوست دارد در آغوش شما باشد یا اینکه به اطراف نگاه کند. اکنون فرزندتان سنگین تر شده است و به همین دلیل باید مراقب باشید روشی را برای حمل او داشته باشید که مشکلی برای عضلات پشت شما به وجود نیاید.

بلند کردن و حمل کودک

اکنون نوزاد می تواند سرش را کنترل کند. بنابراین دیگر نیازی به حفاظت جدی از سر و گردن او وجود ندارد. می توانید به آسانی او را با گرفتن زیربغل هایش از روی زمین بلند کنید. این روش برای گذاشتن نوزاد در صندلی بلندش بسیار مناسب است زیرا پاهایش آویزان می شود و می تواند به داخل صندلی بلغزد.

در روش دیگر می توانید او را با یک دست که به طور مورب از پشت او رد شده و دست دیگرتان زیر باسن او قرار گرفته بلند کنید.

می توانید کودک را روی چین آرنج خود قرار دهید و روی شانه تان بگذارید به طوری که رو در روی شما قرار بگیرد، یا اینکه دستان را به طور مورب روی پشت او قرار دهید و ران او را بگیرید. از کوله هم می توانید استفاده کنید هر چند که برای مسافت های طولانی استفاده کوله پشتی مخصوص حمل نوزاد بهتر است.

وضعیت های حمل

روی یک مفصل ران

در این صورت کودک می تواند تعادل خود را بر روی یک استخوان لگن شما حفظ کند. این روش اجازه می دهد که کودک به اطراف به خوبی نگاه کند.

رو به جلو

کودک را به شکل مطمئنی از ناحیه ی کمر بگیرید به طوری که بتواند به اطراف خود نگاه کند. شما می توانید از دست دیگرتان برای حفاظت از او استفاده کنید یا اینکه او را آزاد بگذارید.

چگونگی رفتار با دختران

براساس تحقیقات انجام شده ما نوزاد دختر را از همان روز تولد به گونه ای می پرورانیم که خاص جنسیت او می باشد. برای مراقبت از نوزاد دختر :

* آرام در گوش او حرف بزنید و او را به نرمی در آغوش گرفته و به او لبخند بزنید.

* با روش های هیجان انگیز او را در هوا تکان ندهید زیرا او هیچ حسی از پرواز در هوا ندارد.

* زمان حمام کردن برای دختران باید آرامش بخش تر از حمام پسرها باشد.

* اسباب بازی های نرم و پشمالو برایش تهیه کنید و بازی های خطرناک، سخت و کثیف را برای او منع کنید.

* هر گاه کوچک ترین زخم و صدمه ای به او وارد می شود با او هم دردی کنید و سعی نکنید گریه او را قطع کنید. در این صورت کودک این طور بزرگ می شود و یاد می گیرد که نشان دادن احساسات و ناراحتی ها اشکالی ندارد.

* اگر می خواهید دخترتان را خشن، مستقل و با اعتماد به نفس بار بیاورید باید رفتارهای خودتان و او را به گونه ای تنظیم کنید که بیشتر شبیه به پسرها باشد.

بازی های تاب دادنی و تکان دادنی

همه کودکان دوست دارند به بالا و پایین پرتاب شوند اما نحوه لذت بردن او از بازی بستگی به احساس او در آن لحظه دارد. تاب دادن کودک بالای سرتان برای او بسیار جالب است زیرا می تواند از بالا به اطراف خود نگاه کند و صورت شما را از یک زاویه جدید ببیند. گاهی او ترجیح می دهد روی زانوی تان بالا و پایین پرتاب شود یا اینکه تکان داده شود. همیشه به فرزندتان فرصت بدهید بعد از بازی های پر تحرک استراحت کند و او را برای چند دقیقه در آغوش بگیرید.

چگونگی رفتار با پسران

تجربیات نشان داده است که ما با فرزندان پسر خود در مقایسه با دختران به گونه دیگری برخورد می کنیم. حتی گاهی به حدی روی این مسئله تأکید می کنیم که فقط لباس های آبی یا صورتی به تن فرزندمان می کنیم. وقتی فرزندتان پسر است معمولا شما:

* فرزندتان را محکم در آغوش می گیرید و با صدای بلند صحبت می کنید و می خندید و حتی فریاد می کشید.

* او را در هوا تاب می دهید تا به فعالیت زیاد و تحرک بدنی عادت کند.

* او را تشویق می کنید تا در حمام آب به اطراف بپاشد و پاهایش را به این طرف و آن طرف حرکت دهد.

* اسباب بازی های سخت و خشن به او می دهید و حس ماجراجویی او و حتی شیطنت های او را با کلامی تحسین آمیز مورد تشویق قرار می دهید.

* ملایمت درباره پسر ها کارآیی زیادی ندارد به همین خاطر سعی می کنید ابراز احساسات در آنها را سرکوب کرده و حس استقلال او را تأیید کنید.

اگر می خواهید فرزند پسرتان ملایم تر بار بیاید بهتر است رفتارهای خود را به گونه ای تنظیم کنید که بیشتر شبیه به رفتار با دختران باشد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *