#


تغییرهای جسمی در هفته های اول و دوم بارداری

تغییرهای جسمی
15 فوریه 2017 بدون نظر 905 بازدید

تغییرهای جسمی در هفته های اول و دوم بارداری

No votes yet.
Please wait...

تغییرهای جسمی در هفته های اول و دوم بارداری

تغییرهای جسمی در هفته های اول و دوم بارداری بدین گونه است که،اگر چه فرد در این مقطع زمانی هنوز باردار نیست و بارداری در پایان این دو هفته و در اوایل سیکل های قاعدگی زن واقع می شود،فرد باید پیشاپیش خود را برای این رویداد مهم اماده کند.

برای مثال اگر سیکل ماهانه فرد ۲۸ روز است، تخمک گذاری ۱۴ روز پش از اخرین سیکل قاعدگی رخ میدهد و این دو هفته پیش از بارداری فرصتی است که فرد هر چه بیشتر و بهتر خود را برای این تغییر مهم (ابستنی) اماده کند. از جمله اینکه فرد باید بی برو برگرد از مصرف الکل و سیگار بپرهیزد و از رژیم غذایی سالم و مقوی برخوردار باشد.همینطور زن باید سه ماه پیش از بارداری از مصرف اسید فولیک نیز غافل نشود، اگرچه مصرف ویتامین های لازم دوران بارداری نیز ضروری است، گاهی بارداری بطور نا خواسته و انی واقع میشود که اینفردرا دلواپس می کند و سبب نگرانی و تشویش می شود.بنابراین فرد حتی الامکان باید پریشان حالی خود را مهار کند، زیرا پویایی های جسمی و روحیری، ارتباطی دوسویه با یکدیگر دارند. بنابراین یکی از راه های رسیدن به این مقصود این است که با تمرکز بر روی اقدامات انجام شده ، تا حد امکان این نگرانی را به حاشیه براند و در صورت لزوم نیز درباره این مسئله با متخصصان مشورت کند.

به عنوان نمونه پرسش هایی از این دست اشکارا در این مورد سودمند است:

۱٫اگرچه بارداری من اگاهانه نبوده، اکنون پیش از بارداری( دو هفته اول) چه اقدامات و فعالیت هایی بطور خودکار به امادگی هایم کمک کرده است؟

۲٫کدام یکاز عادت های غذایی و زیستی ام بهتر می تواند به حال جنین سودمند باشد؟

۳٫چگونه می توانم عادت زیان بار تغذیه ای و زیستی ام را دگرگون کنم؟

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *