#


تغییرات مادر و جنین در هفته ی هشتم بارداری

29 دسامبر 2017 بدون نظر 1515 بازدید

تغییرات مادر و جنین در هفته ی هشتم بارداری

No votes yet.
Please wait...

تغییرات مادر و جنین در هفته ی هشتم بارداری

تغییرات کودک شما در این هفته

هم اکنون اندازه ی جنین درون رحم شما تقریبا ۱/۶سانی متر می باشد( تقریبا به اندازه ی یک لوبیای قرمز). او به طور مرتب حرکت می کند و مکانش را از جایی به جای دیگر تغییر می دهد، البته شما تا چند هفته ی دیگر هم قادر به احساس حرکت های جنین در داخل رحم خود نیستید. دنبالچه ی جنینی او در حال ناپدید شدن بوده و پلک های او تقریبا چشم هایش را به طور کامل می پوشاند. اگرچه انگشتان دست و پای جنین در حال رشد و بزرگ تر شدن می باشند ولی هنوز بین انگشتان لایه ی نازکی وجود دارد. همان طور که بازو های او در حال رشد می باشند دست هایش نیز حالت خمیدگی پیدا کرده و به سمت قلبش قرار می گیرند.

مفصل زانو های او شکل گرفته و ممکن است پا های او به قدری بزرگ شده باشند که بتوانند در قسمت جلوی بدن جنین به هم برخورد کنند. هنگامی که بدن او صاف تر می شود، سرش نیز به صورت صاف و عمودی در می آید. مجاری تنفسی او از قسمت حلق تا بخش های ریه در حال رشد بوده و کشیده می شوند. هر یک از سلول های عصبی مغز او هم با به وجود آوردن شاخه هایی موجب ارتباط بیشتر بین آن ها شده و اعصاب اولیه را به وجود می آورند. البته احتمال دارد شما به طور مداوم در مورد جنسیت کودک خود فکر کنید، ولی هنوز اندام های تناسلی جنین به حدی رشد نکرده اند که بتوان جنسیت او را تشخیص داد.

تغییراتی که در خود شما در این هفته اتفاق می افتد

هنوز شما افزایش وزن چندانی نداشته اید؛ ولی به طور قطع بعضی از اندام های شما مانند سینه ها در حال بزرگ تر شدن می باشند. شما خیلی زود به سوتین های بزرگ تری نیاز خواهید داشت. همین طور احتمال دارد سایز کمر شما نیز افزایش یافته و شما مجبور شوید که شلوار هایی با سایز بزرگ تر و راحت تری را برای خود تهیه کنید. یکی دیگر از تغییراتی که شما چندان متوجه آن نمی شوید این است که حجم خون شما در حال افزایش می باشد. معمولا تا پایان دوران بارداری حجک خون شما بین چهل تا پنجاه درصد از میزان طبیعی آن بیشتر خواهد شد تا بتواند نیاز های جنین شما نیز برآورده شود. هم زمان با افزایش حجم خون شما بدن تان به میزان بیشتری از آهن احتیاج پیدا خواهد کرد.

سعی کنید ویتامین ها و مکمل های روزانه را به طور مرتب مصرف کرده تا از از اینکه بدن شما آهن اضافی را دریافت کرده مطمئن شده و دچار کم خونی نشوید. تغییرات هورمونی که در بدن شما اتفاق می افتد سبب خواهد شد که شما احساس خستگی و تنبلی کنید.

البته یکی دیگر از مشکلات شما در این هفته این است که در هنگام شب خواب خوبی ندارید؛ به خصوص اگر در زمان شب دچار ناراحتی های بیشتری شده و نیاز زیادی به توالت رفتن داشته باشید. ایجاد حالت تهوع های مداوم و استفراغ نیز می تواند موجب کاهش انرژی بدن شما شود. سعی کنید در زمان شب بین نه تا ده ساعت بخوابید و یا اینکه اگر جزو زنان بارداری هستید که در هنگام شب خواب خوبی ندارید می توانید در طول روز استراحتی داشته باشید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *