#


آشنایی با تغییرات مادر و جنین در هفته ی چهارم بارداری

هفته ی چهارم بارداری
15 دسامبر 2017 يك نظر 1231 بازدید

آشنایی با تغییرات مادر و جنین در هفته ی چهارم بارداری

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

آشنایی با تغییرات مادر و جنین در هفته ی چهارم بارداری

تغییرات جنین شما در این هفته

هفته ی چهارم شروع دوره ی رویانی برای جنین است. از این هفته تا حدود ده هفته ی دیگر کل دستگاه های بدن جنین رشد کرده و فعالیت خود را آغاز می کند. پس در این مدت نسبت به عواملی که زیان آور هستند بسیار آسیب پذیر خواهد بود. هم اکنون جنین شمااز دو لایه ی بیرونی(اپی بلاست) و درونی( هایپوبلاست) تشکیل شده است که بعد ها اندام ها و تمامی دستگاه های داخلی بدن را می سازند.

جفت اولیه نیز از دو لایه تشکیل شده که در حال به وجود آوردن تونل های بسیار کوچک و ایجاد فضاهایی در جداره ی رحم شما هستند تا در آینده بتواند اکسیژن و تمام مواد غذایی مورد نیاز را برای جنین تامین کند و نیز مواد زائد و اضافی را دفع کند. حدودا تا آخر این هفته این سیستم کار خود را شروع می کند.  همین طور گلبول های قرمز خون نیز در حال ساخته شدن هستند تا بتوانند اکسیژن لازم را به کل بدن جنین برسانند. ضمنا کیسه ی آب که دارای مایع آمنیوتیک می باشد، جنین را در خود جای داده و جنین را از آسیب های احتمالی در دوران حاملگی نگهداری می کند.

هفته ی چهارم بارداری

تغییراتی که در این هفته در خود شما اتفاق می افتد

در هفته ی چهارم شما می توانید با انجام تست بارداری از باردار شدن خود مطمئن شوید. چنانچه تست شما مثبت باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید یا اگر تا الان هیچ گزینه ای را برای رفتن به دکتر انتخاب نکرده اید پزشکی را انتخاب کنید و برای اولین ملاقات خود قراری گذاشته تا در مورد مراقبت های مربوط به حاملگی برای شما توضیحاتی را بدهد.

احتمال دارد به علل مختلف یا بر اساس نظر پزشک، نخستین قرار ملاقات شما برای چند هفته ی دیگر باشد. اگر چنین شد مضطرب نشوید و سعی کنید در این مدت هیچ دارویی مصرف نکنید. اگر تا الان هیچ مکمل ویتامینی مخصوص بارداری استفاده نکرده اید، حتما از اسید فولیک به طور روزانه میل کنید؛ زیرا تا چند هفته ی دیگر دوران تکامل جنین شما شروع خواهد شد. جفت اولیه هم اکنون می تواند هر چیزی که در خون شماوجود دارد را به بدن جنین منتقل کند و به همین منظور، تمامی دارو ها، مواد غذایی و هر چیزی که شما مصرف می کنید بسیار اهمیت دارد.

چنانچه تست حاملگی شما منفی باشد، بهتر است چند روز بعد نیز تست را تکرار کنید. در برخی از زنان باردار هنوز هورمون بارداری به مقدار کافی ساخته نشده است، تا بتواند در آزمایش به آسانی مشخص گردد. اگر قاعدگی شما هم در این چند روز عادت ماهیانه در شما اتفاق افتاد، می توانید ماه دیگر برای باردار شدن اقدام کنید.

هفته ی چهارم بارداری

ولی اگر شما حدود یک سال یا بیشتر است که برای باردار شدن اقدام می کنید( اگر بالای ۳۵سال سن دارید،شش ماه)، بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید تا بررسی های کافی را جهت تشخیص احتمالی و علت ناباروری در شما و همسرتان انجام دهد. احتمال دارد این بررسی ها برای شما ناخوشایند باشد، اما حقیقت این است که چنانچه برای شما تشخیص ناباروری وجود داشته باشد اطلاع از آن و انجام اقداماتی برای درمان سریع تر، بهتر از به تعویق انداختن بی مورد خواهد بود.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *