#


تغییرات مادر و جنین در هفته ی نهم بارداری

4 ژانویه 2018 بدون نظر 1735 بازدید

تغییرات مادر و جنین در هفته ی نهم بارداری

No votes yet.
Please wait...

تغییرات مادر و جنین در هفته ی نهم بارداری

تغییرات کودک شما در این هفته

هم اکنون اندازه ی جنین شما در حدود دو و نیم سانتی متر می باشد و وزن او نیز تقریبا چند گرم بیشتر نیست؛ ولی به خاطر اینکه ساختار فیزیکی بدن او تقریبا شکل گرفته است، به سرعت می تواند ون خود را افزایش دهد. او هر روز که می گذرد به یک انسان شبیه تر خواهد شد. دنبالچه ی جنینی او نیز به طور کامل از بین رفته است و اندام ها و اعضای او مانند ماهیچه ها و اعصاب به تدریج شروع به کار می کنند. اینک پلک های او به حالت بسته قرار داشته و تا پیش از هفته ی بیست و هفتم باز نمی شوند.

قسمت نرمه ی گوش او هم اکنون تشکیل شده و در پایان این هفته قسمت های داخلی گوش او نیز تشکیل شده و کامل خواهد شد. بخش بالایی لب او نیز شکل گرفته است و نیز دهان، بینی و سوراخ های بینی او نیز قابل تشخیص شده اند. سر انگشت های او اندکی بزرگتر شده اند. تمامی مفصل های اصلی( شانه ها، آرنج ها، زانو ها، مچ ها، قوزک پا ها)فعالیت خود را آغاز کرده اند، و به کودک این امکان را می دهد که اندام ها خود را حرکت دهد. هم اینک قلب او به چهار حفره تقسیم شده است و دریچه ها در حال رشد هستند. اندام های تناسلی خارجی او به وجود آمده است؛ ولی هنوز چند هفته باقی مانده تا شما از پسر یا دختر بودن کودک خود آگاه شوید.

تغییراتی که در خود شما در این هفته اتفاق می افتد

احتمال دارد شما هنوز هم باردار به نظر نیایید(اگر چه چنانچه پیش از این هم باردار شده باشید، شکم شما زود تر جلو می آید.) اما امکان دارد از نظر روحی و عاطفی، به شدت دچار تلاطم شده باشید. شما در این مرحله دچار تغییرات خلق و خو لسیار متداولی خواهید شد. ممکن است از اینکه به زودی مادر خواهید شد، گاهی خوشحال شده و گاهی نگران و مضطرب خواهید شد و این امری کاملا عادی و طبیعی می باشد. این احساسات احتمال دارد که در دوران بارداری و حتی بعد از به دنیا آمدن کودک نیز ادامه داشته باشد.

سعی کنید اندکی هم خود را به بی خیالی بزنید. معمولا تمام زن و شوهر هایی که در آستانه ی بچه دار شدن می باشند، از این نگران هستند که این کودکی که در حال ورود به زندگی آن هاست چه تغییراتی را در زندگی آن ها ایجاد می کند؟ ولی بیشتر آن ها پس از به دنیا آمدن کودک می گویند که پدر و مادر شدن بهترین حسی می تواند باشد که تا به حال می توانستند تجربه کنند.

احتمال دارد که شما بیش از اندازه دچار نفخ و یا باد معده شوید. به این خاطر که مقادیر بسیار زیادی هورمون پروژسترون که معمولا در روز های اول دوران بارداری توسط بدن شما تولید می شود باعث شل شدن ماهیچه ها و عضلات شما( از جمله مجاری معده و روده) خواهد شد. زمانی که عضلات شما دچار شل شدگی می شوند، باعث می شود روند هضم غذا آرام تر صورت گرفته و ممکن است باعث زیاد شدن باد معده، نفخ، باد گلو زدن، باد شکم و در کل افزایش احساسات نا خوشایند در ناحیه ی شکم به خصوص پس از مصرف مقادیر زیادی خوراکی شود.

چنانچه سن شما بالای سی و پنج سال باشد یا اینکه دارای سابقه ی خانوادگی بیماری های ژنتیکی مانند بیماری فیبروکیستیک که یک بیماری نادر مادر زادی می باشد باشید، بهتر است به مشاور ژنتیک مراجعه کرده و یا اینکه آزمایشی موسوم به سی وی اس یا نمونه برداری از پرز های جفتی، که در هفته های دهم و دوازدهم بارداری انجام می شود و بعضی از عیب ها و ناهنجاری ها را تشخیص می دهد، استفاده کنید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *