#


تغییرات جنین در هفته ی بیست و سوم بارداری

تغییرات جنین در هفته ی بیست و سوم بارداری
11 مارس 2017 بدون نظر 883 بازدید

تغییرات جنین در هفته ی بیست و سوم بارداری

No votes yet.
Please wait...

هفته بیست و سوم بارداری و تغییرات جنین در این هفته

در هفته بیست و سوم بارداری چه تغییراتی به همراه است و جنین چگونه رشد می کند.. برای پاسخ به سوالات خود متن زیر را دنبال کنید؛

اکنون هنگام سفر است

همان طور که گفتم سه ماهه دوم بارداری راحت تر از سه ماهه اول سوم است. از طرف دیگر، عقل سلیم حکم می کند که مادر اینده نگر و اهل برنامه، پیشاپیش برای تولد بچه اقدامات لازم را انجام دهد و تصمیمات راهگشا بگیرد، برای مثال نو مادر از قبل می داند که ایا باید از خدمات پرستار حرفه ای برخوردار شود یا اینکه خودش به تنهایی از پس این کار برمی اید.

همین طور، می داند که ایا به کارش ادامهخواهد داد یا خیر.روشن کردن تکلیف مسایلی از این دست ، به سادگی میسر است، ولی برخی از کارها و اقداماترا نمی توان در هر زمان انجام داد. یکی از این مسائل میل به سفر کردن است؛ بنابراین فرد باید از این فرصت استفاده کند تا در اینده از این نظر حسرت به دل نماند. با این وجود ، گشت و گذارهای این مقطع زمانی ضمن انکه باید کوتاه باشند، لازم است ملاحظات مخصوص ان را نیز رعایت شود.

برای مثال فرد نیایدبه مناطق مرتفع سفر کند؛ چون نارسایی اکسیژن در ارتفاعات مشکلاتی را برای مادر و جنین ایجاد می کند. همین طور ،این سفر باید به دور از هر واکسینه شدن باشد و دست اخر اینکه از سفر به نواحی گرم نیز باید پرهیز کرد.

مسائل جسمی

همان طور که گفتم گر گرفتگی جسمی شامل گرگرفتگی جنسی نیز می شود، یعنی میل جنسی برخی از زنان در این مقطع زمانی افزایش می یابد. ضمن انکه این مسئله در همسر فرد نمود بیشتری دارد؛ زیرا به این سببر کار کرد هورمون جنسی تستوسترون ، میل جنسی در مردان دائما فعال است.

در این هنگام بسیاری از زنان با اسودگی به روش های گوناگون به این نیاز خود پاسخ می دهد.با این وجود توصیه من به زن باردار این است که هرگز خودسرانه اقدام به این عمل نکند واز صلاحدید پزشکش نیز در این رابطه استفاده کنند.

نکته مهم اینکه زن باید به شدت مراقب دردهای مقاربتی و لک بینی باشد و بی درنگ نین اسیبی را با متخصص در میان بگذارد لازم به ذکر است که ارام کردن تمایلات جنسی به روش های گوناگون نیز امکان پذیر است؛ بنابراین اگر زن و شوهر دغدغه اسیب دیدن بچه را دارند، می توانند به روش جایگزین به نیازهای جنسی خود پاسخ دهند.

کیفیات روحی

نتایج بدست امده از بررسی های گوناگون حاکی از این است که وقایع مرتبط با ازدواج، بیشترین هیجان ها و التهابات را به فرد تحمیل می کند و این مسئله شامل بارداری و زایمان نیز می شود؛ یعنی بارداری به سادگی سایر مسائل شخص را به حاشیه می راند.

نکته دیگر اینکه این هیجان زدگی تنها منحصر به این مقطع زمانی نیست، بلکه پس از تولد بچه نیزگریبان گیر شخص می شود؛ بدین معنی که بچه محور و مدار اصلی زندگی شخص می شود و توجهات محسوس و نامحسوس مادر به نوزاد سبب می شود که از خود بی خود شود، بدین علت است که می گویند باید از این فرصت های استثنایی به بهترین شکل استفاده کرد و چه چیزی بهتر از سفری دلچسب می تواند سبب بازیابی نشاط مادر شود؟

تغییرات جنین در این هفته

الف) در این مرحله از بارداری رشد جنین شتابی فزاینده به خود می گیرد.
ب)اکنون توازن اندامی جنین محسوس تر است. به بیان دیگر، اکنون تنه هماهنگ باسررشد می کند.
ج) استخوان گوش میانی جنین در حال سخت شدن است تا بتواند از توان رسانایی برخوردار شود.
د) دراین مرحله لانوگوی کرک مانندسرتاسر بدن جنین را می پوشاند.
ه) در ظرف سه چهار هفته اینده وزن بچه دو برابر وزن کنونی اش خواهد شد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *