#


تغذیه با شیر مادر (پستان)؛ مزایای تغذیه با شیر مادر (پستان)

11 سپتامبر 2018 بدون نظر 1389 بازدید

تغذیه با شیر مادر (پستان)؛ مزایای تغذیه با شیر مادر (پستان)

No votes yet.
Please wait...

تغذیه با شیر مادر طبیعی است

بر طبق یک اصل کلی ، انجام هر کاری از طریق طبیعی بمراتب صحیح تر است مگر اینکه مطلتا مطمئن باشید راه بهتری وجود دارد . تغذیه با شیر مادر مزایای مسلم و محققی دارد که ما از آنها مطلعیم و شاید محاسن دیگری هم داشته باشد که هنوز آنها را نشناخته ایم . تغذیه با شیر مادر از نظر جسمانی بمادر کمک می کند ، زیرا وقتی نوزاد شیر مادر میخورد ، جدار عضلانی رحم شدیده منقبض شده باز گشت آنرا بحالت و موقعیت طبیعی تسریع می سازد .

اگرچه هنوز با قطعیت ثابت نشده است ولی شاید شنیده باشید که نوزاد از راه خوردن آغوز ( مایعی که در چند روز اول بعد از زایمان ، قبل از برقراری جریان طبیعی شیر ، از پستانها جاری می شود ) نسبت ببعضی از امراض کسب مصونیت می کند . نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند نسبت بنوزادانی که مصنوعه ( بوسیله بطری ) تغذیه میگردند کمتر دچار اختلالات هاضمه ای میشوند . مزیت بزرگی شیر مادر ، تمیز بودن همیشگی و دائمی آنست و نوزاد از این طریق دچار عفونتی نمی شود .

از نظر عملی ، تغذیه با شیر مادر سبب صرفه جویی در وقت است زیرا بطریای وجود ندارد تا گرم و جوشانده شود ، احتیاج باختلاط با آب و جوشاندن ندارد و نداشتن یخچال باعث نگرانی نیست ، خصوصا در مسافرت ارزش شیر مادر را بهتر و بیشتر خواهید شناخت و بالاخره از نظر مادی نیز تغذیه با شیر مادر پس انداز قابل توجهی را تشکیل میدهد . مزیت مهم دیگری که شیر مادر دارد و کمتر تذکر داده میشود.

عبارت از ارضاء غریزه مکیدن طفل است زیرا طفل می تواند تا مدتی که احتیاح دارد پستانرا بمکد تا این غریزه را تسکین دهد. بهمین دلیل تصور می کنم در میان نوزادانی که با شیر مادر تغذیه شده اند نسبت بعده کودکانی که مصنوعه تغذیه شده اند نوزادانی که انگشت خود را می مکند ، بمراتب کمتر باشد .

قانع کننده ترین دلیل مزیت تغذیه با شیر مادر اظهارات مادرانی است که این کار را کرده اند. از دانستن این که فقط آنها هستند که می توانند بتنهائی غذای مورد احتیاج طفل را تهیه کنند و نه شخص دیگری، از ملاحظه کمال عشق نوزاد به پستان و از احساس نزدیکی فوق العاده اش باو ، در این مادران ترضیه نفس بسیار شدیدی حاصل می شود که قابل تصور نیست بعلاوه چند هفته بعد از شروع رضاع ، در مادران شیرده نیز یک حالت لذت بخشی در هنگام شیر دادن ایجاد می شود.

زن ، تنها باین دلیل که بنوزاد حیات و زندگی بخشیده است ، نمی تواند احساس مادری کند و یا از مادر بودن خود لذت ببرد و یا احساس عشق مادرانه نسبت بطفلش پیدا کند. بلکه زن، خصوصا در بچه اول ، وقتی احساس حقیقی مادری می کند که از طفلش شخصا پرستاری و مراقبت نماید . هر چه موفقیت مادر در انجام اینکار بیشتر باشد و هرچه طفل رضایت خاطر بیشتری از پرستاریش حاصل کند ، احساس مادرانه زن بیشتر خواهد بود . لذا بهمین دلیل ، تغذیه با شیر مادر در مناسبات مادر و فرزند رل مهم و شگفت انگیزی را بازی می کند و موجب سرور ورضایت نفس هردو و عشق روزافزون آنها بیکدیگر می شود.

در هر حال، در سنوات اخیر عده کمی از نوزادان با شیر مادر تغذیه میشوند بچند دلیل : یکی اینکه تغذیه با بطری سهل تر و سالم تر از سابق شده است . دیگر اینکه تغذیه مصنوعی یک نوع عادت و سنت شده است زیرا اگر اغلب مادران یک شهر یا اجتماعی ، از بطری برای تغذیه کودکان استفاده نمایند ، در نظر مادران جوان یک عمل کاملا طبیعی جلوه کرده از آن تقلید خواهند کرد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *