#

تحولات جسمی بارداری
1 مارس 2017 بدون نظر 1267 بازدید

تحولات جسمی بارداری

No votes yet.
Please wait...

تحولات جسمی بارداری در هفته سیزدهم

تحولات جسمی بارداری در هفته سیزدهم ، در این هفته بر اثررشد جنینو بزرگ شدن شکم و سایر اندام های مرتبط با بارداری، به تدریج زن باردار درگیر ترک های بارداری می شود که این ترک ها در ناحیه های سینه، شکم، باسن و … ظاهر می شود .

روشن است که این مسئله سبب نگرانی نو مادران می شود و او به دنبال راهی است که حتی الامکان این عارضه جانبی بارداری را مهار کند. بنابراین توجه به ظرایفی در این خصوصبهتر می تواند نگرانی وی را بر طرف کند. واقعیت این است که بیشتر ترک های بارداری ناشی از افزایش وزن ناگهانی است؛ بنابراین اگر زن بتواند روند افزایش وزن خود را متعادل و یکنواخت کند تا حد زیادی می تواند این ترک ها را مهار کند.

روشن است که این مسئله رابطه نزدیکی با چگونگی رژیم غذایی فرد هم دارد، بنابراین رژیم غذایی سالم همراه با نوشیدنی های سالم فراوان سبب کاهش ابعاد این عارضه می شود. به علاوه برای رفع این مشکل دارو ها و کرم هایی در بازار وجود دارد که دست کم می تواند پوست نومادر را مرطوب نگه دارد. در این خصوص پاسخ به پرسش های زیر سودمند است؛

۱٫ایا واقعا ظاهر شدن ترک های بارداری در من می تواند نگرانی باشد؟ چه تغییرات جسمانی در من سبب مشغولیت ذهنی می شود؟

۲٫برای اینکه حتی الامکان کیفیت مطلوب جسمی ام را حفظ کنم چه کار می توانم بکنم؟ آیا مصرف بیشتر مایعات سالم می تواند این ترک ها را برطرف کند؟

لازم به ذکر است که این اقدامات درمانی واصلاحی به هیچ وجه به جنین آسیب برساند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *