#


بینی کودک و مشکلاتی که ممکن است بوجود آید

آبریزش از بینی کودک
30 می 2017 بدون نظر 1005 بازدید

بینی کودک و مشکلاتی که ممکن است بوجود آید

No votes yet.
Please wait...

گرفتگی یا آبریزش از بینی

گرفتگی بینی در اثر سرما خوردگی، آنفولانزا، یا در موارد نادر آلرژی اغلب در دوران کودکی شایع است همچنین خونریزیهای خفیف نیز زیاد اتفاق می افتد و اغلب مسئله مهمی نیستند.

ترشح زیاد از بینی که موجب آبریزش از بینی میشود اغلب در اثر ویروس سرماخوردگی ایجاد میشود. غشای جدار درونی مجاری بینی متورم شده و باد میکند و در نتیجه کانال بینی بسته میشود. از دیگر دلایل آن میتوان به رتینیت آلرژیک یا جسم خارجی مانند یک مهره کوچک در بینی اشاره کرد.

نشانه ها

ترشحات تولید شده در اثر ویروس سرماخوردگی معمولا در ابتدا شفاف و روان هستند اما با گذشت زمان و دفاع بدن در مقابل بیماری غلیظ و زرد رنگ میشوند.

درمان

کودک را تشویق کنید تا بینی خود را مرتبا پاک کند. به او نشان بدهید که چطور باید این کار را انجام بدهد. اول یک سوراخ بینی را با فین کردن پاک کرده و بعد سوراخ دوم را پاک کند. استنشاق منتول یا ویکس به شکل پمادی که روی سینه کودک مالیده شده یا قطره هایی که روی بالش و لباسهای کودک ریخته شود میتواند موثر باشد. اگر آبریزش از بینی بیش از سه روز طول کشید با پزشک مشورت کنید.

خون دماغ

اغلب خون دماغها به راحتی بند می آیند. اگر خونریزی از بینی کودک بسیار شدید بود و بیش از نیم ساعت ادامه پیدا کرد یا بعد از ضربه به سر شروع شد باید کودک را به مطب پزشک ببرید. معمولا خون دماغ در کودکان در اثر فرو کردن انگشت در بینی ایجاد میشود.

نشانه ها

خونریزی معمولا از عروق ریز جدار داخلی مجاری بینی ایجاد میشود. ممکن است لخته در داخل بینی تشکیل شود. نباید این لخته را از داخل بینی خارج کنید.

درمان

کودک را در حالتی بنشانید که سرش را به سمت جلو روی یک ظرف یا سینک دستشویی خم کرده باشد و به آرامی بخش نرم بینی او را فشار دهید. در حدود ده دقیقه به بالای بینی فشار بیاورید تا خونریزی قطع شود. بعد از خون دماغ کودک نباید تا سه یا چهار ساعت فین کند. نباید در این حالت سر کودک را به سمت عقب نگه دارید زیرا در این صورت ممکن است خون وارد معده او شود و او را بیمار کند. اگر خونریزی از بینی شدید است با پزشک مشورت کنید. پزشک سوراخ های بینی را با گاز پر کند تا مانع از خونریزی شود.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *