#


برای رفتن به خرید همراه با کودک چه نکاتی باید رعایت شود؟

خرید با کودک
20 نوامبر 2017 يك نظر 1281 بازدید

برای رفتن به خرید همراه با کودک چه نکاتی باید رعایت شود؟

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...

برای رفتن به خرید با کودک چه نکاتی باید رعایت شود؟

بردن یک نوزاد به فروشگاه مشکلات خاص خود را دارد. نوزاد شما به آسانی خسته، گرسنه و عصبی می شود به طوری که نگهداری از او بسیار سخت خواهد شد به همین دلیل برای کاستن از استرس موجود در این مدت باید کاملا برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. همراه داشتن ماشین برای این کار یک دنیا تفاوت دارد: شما می توانید در داخل اتومبیلی به کودک شیر بدهید یا پوشک اورا عوض کنید. می توانید وسایل خریداری شده را کم کم داخل ماشین بگذارید و مجبور به حمل تمامی آنها نباشید و نگرانی از سوار شدن به اتوبوس یا قطار نیز نخواهید داشت.

اگر خودتان اتومبیل ندارید ارزش دارد که از یکی از دوستان خود بخواهید تا شما را به خرید ببرید یا از یکی از بستگانتان بخواهید اتومبیلش را به شما امانت بدهد. سعی کنید در اوایل روز برای خرید از منزل خارج شوید زیرا خیابان ها و فروشگاه ها در این زمان کمتر شلوغ هستند و موارد کمتری موجب آزردگی و اضطراب کودک می شود. همیشه سعی کنید قبل از خارج شدن از منزل کودک را سیر کنید با این کار می توانید دو تا سه ساعت در خارج از منزل باشید و تمام خریدهای خود را انجام دهید بدون اینکه کودک گرسنه شود.

خرید با کودک

خرید با کودک

همه لوازمی که برای خارج شدن از منزل همراه با کودک مورد نیاز است با خود همراه داشته باشید.

ممکن است فکر کنید همراه داشتن اسباب بازی یک بار اضافی است اما ارزش همراه بردن را دارد. می توانید تمام آنها را به کوله پشتی، کالسکه تاشو یا چرخ خرید سوپرمارکت وصل کنید تا کودک با آن ها بازی کند و هیچ نگرانی از به زمین انداختن آنها توسط کودک نداشته باشید. چند میان وعده کوچک همراه داشته باشید زیرا رفتن به خرید معمولا کودکان را گرسنه و خسته می کند و در هر دوی این شرایط دادن یک خوراکی به آنها می تواند مشکل را برطرف نماید.

حمل کردن نوزاد

نیاز دارید که در هنگام خرید دست هایتان آزاد باشند و به همین دلیل روش حمل کودک ارزش فکر کردن و توجه را دارد. زمانی که نوزاد توانایی نشستن و کنترل مناسب سر و گردن خود را داشته باشد می توانید او را در چرخ خرید سوپر قرار بدهید. در حال حاضر در بسیاری از فروشگاه های بزرگ چرخ های مخصوصی قرار داده شده است که جای جداگانه ای برای نشستن نوزاد همراه با کمربندهای ایمنی دارند. اما در مورد دیگر چرخ ها که کودک در قسمت بالایی چرخ جای می گیرد لازم است او را با بندهای مخصوصی مهار کنید. کولهپشتی وسیله مناسبی برای حمل نوزادان در هنگام خرید است.

هنگامی که کودک در کوله پشتی گذاشته می شود تمام نیازهای او تأمین می شود. نزدیکی او به شما موجب احساس امنیتش می شود و در نتیجه کودک رفتار مناسبی داشته و کمتر گریه می کند. بهترین مزیت کوله پشتی این است که دستهای شما آزاد می ماند. سعی کنید برای خرید همراه با همسرتان از خانه خارج شوید و از او بخواهید تا کودکی را در داخل کوله پشتی روی پشت خود حمل کند تا شما بتوانید آزادانه به خرید خود بپردازید. بندهای مهار که برای کودکان بزرگتر تهیه شده اند وسیله بسیار خوبی می باشند زیرا با استفاده از آنها کودک احساس آزادی و استقلال می کند اما هرگز نمی تواند خیلی از شما دور شود. بند کمری مادران که امکان اتصال بند کودک به آن وجود دارد مانع از جدا شدن کودک از والدین می شود.

خرید با کودک

خرید با کودک

تحت کنترل داشتن کودک

از آنجایی که همیشه توجه نوزادان به سوی اشیای جالب جلب می شود همیشه کمی دورتر از قفسههای فروشگاه راه بروید تا نوزاد نتواند قوطیها و بسته های واقع در قفسه ها را پایین بریزد. یک روش کنترل کودک این است که توجه کودک را به خود جلب کنید برای این کار می توانید مرتبا با او صحبت کنید و درباره چیزهایی که می بینید از او سؤال کنید. فرزند خردسال شما علاقه زیادی به دخالت در تصمیم گیریهای خرید دارد و اگر بر اساس تمایل او این کار را انجام بدهید احساس اهمیت و با ارزش بودن را به او خواهید داد.

درباره لوازمی که مارک تجاری آنها اهمیت چندانی بر ایتان ندارد از کودک بخواهید تا با اشاره کردن به یکی از آنها انتخاب خود را انجام دهد و همان را خریداری کنید. زمانی که فرزندان من به حدی بزرگ شده بودند که می توانستند در اطراف چرخ خرید راه بروند از آنها میخواستم تا خودشان هر چیزی را که انتخاب می کنند داخل چرخ بگذارند. با این کار آنها دائما مشغول جستجوی لوازم مورد علاقه خود بودند و از اینکه در نهایت آنها را پیدا میکردند احساس غرور میکردند و با پر کردن چرخ خرید احساس موفقیت در آنان شکل می گرفت. در کنار صندوق نباید فکر کنید مجبور به پرداخت همه چیزهایی که برداشته اید هستید. دور از چشم کودک می توانید چیزهایی را که نمیخواهید بخرید کنار بگذارید.

یکی از راه هایی که من برای سرگرم کردن ذهن فرزندانم انجام می دادم این بود که از آنها می پرسیدم آیا گرسنه یا تشنه هستند و در صورتی که احساس گرسنگی یا تشنگی می کردند به محض ورود به داخل فروشگاه یک نوشیدنی یا یک میان وعده سالم برای آنان می خریدم. با این روش آنها در تمام مدتی که در داخل سوپر بودیم سرگرم خوردن یا نوشیدن می شدند و در تمام مدت شاد و سر حال بودند. به هر حال اگر با تمام روش های ذکر شده باز هم کودک رفتاری ناشایست از خود نشان میدهد بهترین راه استفاده از بندهای مهار کودک می باشد تا از سرگردان شدن او در فروشگاه و ایجاد مزاحمت برای فروشندگان و یا گم شدنش جلوگیری شود.

خرید با کودک

خرید با کودک

رفتن به خرید همراه با نوزاد

وقتی با فرزند خود بیرون می روید تمام حرکت ها و توقف ها را به درستی برنامه ریزی کنید در این صورت می توانید از وقت خود بیشترین بهره را ببرید.

* سعی کنید برنامه خرید خود را بین دو نوبت تغذیه قرار دهید و یا اگر فکر می کنید مدت بیرون از خانه بودن شما بیشتر از فاصله بین وعده های غذایی است یک میان وعده همراه خود ببرید.

* همیشه لوازم اصلی عوض کردن پوشک نوزاد را همراه داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید کودک را تمیز کنید. بسیاری از فروشگاه ها امروزه مکان های خاصی برای مادران و نوزادان در نظر گرفته اند.

* اگر با اتومبیل برای خرید می روید صندلی کودک را در حالت دراز کش روی آن بگذارید تا کودک بتواند در ان بخوابد.

آموزش

شما می توانید از سفرهای خرید به عنوان فرصتی برای آموزش چیزهای زیادی به کودک بهره ببرید. برای مثال درباره رنگ ها با او صحبت کنید. این قوطی قرمز است. این کیسه آبی رنگ است. آن پارچ در کاغذ زردرنگ پیچیده شده است. کودک می تواند قوطی کورن فلکسی را که هر روز روی میز صبحانه میبیند بشناسد و به سرعت یاد می گیرد که مفهوم این لغات چیست بنابراین از همان سنین کم و در حدود هجده ماهگی شما می توانید به او بگوید: آیا قوطی کورن فلکس را در این جا می بینی ؟ من نمی دانم مرباها کجا هستند؟ شما می توانید با نشان دادن قوطی ها یا بسته هایی که او هر روز صبح بر سر میز صبحانه می بیند او را به یادگیری اصول اولیه خواندن تشویق کنید.

 برای مثال اگر هر روز صبح کاکائو مینوشد فقط کافی است قوطی کاکائو را از قفسه بیرون بیاورید و از او بخواهید تا به شما بگوید روی قوطی چه چیزی نوشته شده است. از او بپرسید: [ این واژه به ما چه می گوید؟] او در جواب به شما خواهد گفت:[کاکائو]. زیرا او به تجربه یادگرفته است که چه چیزی در داخلی این قوطی وجود دارد. همه کودکان من قبل از خواندن هر چیز دیگری یاد گرفتند که روی بسته های مواد غذایی را بخوانند.

در رفتن به سوپر مارکت ها می توانید به کودک درباره عمل خرید کردن و روند انتخاب و تصمیم گیری همراه با آن نیز آموزش بدهید. می توانید ارزش پول را به او بیاموزید و در حد مشخصی می توانید درباره رفتارهای اجتماعی به او آموزش بدهید. زیرا او به سرعت یاد می گیرد که با اینکه او دوست دارد به قفسه ها نزدیک شده و وسائل موجود در آنها را بردارد کاملا عادلانه است که به دیگران نیز اجازه داده شود تا این کار را انجام دهند.

خرید با کودک

خرید با کودک

خرید رفتن با کودک نوپا

زمانی که کودک شروع به راه رفتن می کند گم شدن او در جاهای پر جمعیت می تواند نگران کننده باشد. به همین منظور باید اصول احتیاطی را در این باره رعایت کنید.

* از بندها و مهارهای کمری در جاهای شلوغ استفاده کنید تا کودک در این مکانها سرگردان نشود.

* لباسی به رنگ روشن به کودک بپوشانید به طوری که بتوانید او را از فاصله دور نیز در بین جمعیت پیدا کنید.

* یک علامت خانوادگی مخصوص برای کودکان در نظر بگیرید تا بتوانند دوباره پیش شما برگردند. من همیشه یک سوت کوچک به گردن خود آویزان می کردم.

* دفعات رفتن به خرید را می توانید به حداقل کاهش دهید حتی اگر بخواهید عادات تغذیه سالم را به کودک آموزش بدهید (خوردن سبزیجات تازه بهتر از خوردن غذاهای کنسروی میباشد).

* می توانید از حدود یک سالگی نام، نشانی و شماره تلفن منزل را به کودک یاد بدهید و در صورتی که کودک در جایی گم شد میتواند آنها را تکرار کند.

* هر بار که همراه با کودک از منزل خارج می شوید با نشان دادن علامت های مشخصه سعی کنید اطراف منزل را به او بشناسانید. برای مثال به او بگوید: یک صندوق پستی در اینجاست و یک در آبی رنگ در آن گوشه است و خانه ما درست بعد از آن است.

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *