#


با بدخلقی کودک در صبح چه باید کرد

23 مارس 2018 بدون نظر 2061 بازدید

با بدخلقی کودک در صبح چه باید کرد

No votes yet.
Please wait...

بدخلقی کودکان در صبح

بعضی افراد صبح ها کاملا بشاش و سرحال و پر حرف بیدار می شوند، اما بعضی دیگر سحرخیر صبحگاهی نیستند، بلکه، صبحها لجباز و کج خلق هستند و دوست دارند باعث رنجاندن افریل خوش خلق شوند.

هر کسی (شامل کودکان این حق را دارد گاهی کج خلق شود. و در اینجا حتی مراحلی از رشد وجود دارند که به عنوان مراحل لجاجت و کج خلقی تفسیر می شوند. برای مثال، در حدود بی سالگی، کودکان شروع به دفاع از خود و پرورش استقلال می کنند. با این پاسخ استقلالشان را به شما نشان می دهند: «نه!». این پاسخ در نظر والدین ممکن است تصویری منفی و معنای لجبازی را داشته باشد، ولی در حقیقت اینگونه نیست. وقتی کودکان به بلوغ می رسند، بدخلق و حساس میشوند و این نیز یک رفتار کاملا معمولی است.

اگر کودکتان اغلب صبح ها خوشحال است، ولی به طور ناخواسته ناگهان کح خلق می شود. می تواند نشانه ی این باشد که چیزی او را آزار می دهد (شاید خواب خیلی کم، بیماری با استرس)۔ این مشکلات را نمی توان نادیده گرفت. بخش های دیگر این کتاب دیدگاه و راه حل هایی به شما ارایه می دهد. این بخش انواع مختلف راه حل در برخورد با عادت کج خلقی صبح هنگام و با کودکانی که همیشه به نظر می رسد از پهلوی چپ از خواب برخاسته اند به شما می دهد. همچنین می توانید برای مواقعی که با این کج خلقیها مواجه می شوید استفاده کنید.

نادیده گرفتن به صورت اصولی

جهت یادآوری اطلاعاتتان در زمینه ی اینکه چگونه به سادگی این رفتار را نادیده بگیرید، به بخش ۲. ۲. مراجعه کنید. در این مورد، به حالت خلقی کودک خود اشاره نکنید، بلکه به طور آشکار در مورد رفتارهای خوب اعضای دیگر خانواده اظهار نظر کنید و آن را معرفی کنید. وقتی کودک سعی کرد خوب باشد، او را تشویق کنید. «سوزی! خیلی خوشحالم دوباره خندان می بینمت. این زیباترین چیزی بود که به برادرت گفتی، خوش آمدی.»

زمان بیداری را تغییر دهید

بعضی کودکان، صبح ها با کج خلقی بیدار می شوند چون همیشه در طول دوره ی خواب عمیق بیدار شده اند. سعی کنید چند دقیقه زودتر یا دیرتر، زمان را تغییر دهید. یا اینکه اجازه دهید کودک از یک زنگ چرت زدن یا موسیقی آرام بیدار باش استفاده کند.

از شوخی استفاده کنید

شما میتوانید با شوخ طبعی کودک خود را از حالت کج خلقی و لجبازی بیرون بیاورید. بنابراین می توانید از جوک و خنده برای بیدار کردن او در صبح استفاده کنید. با این وجود، ما قبول داریم گاهی شوخی فقط تأثیر متضاد دارد و حتی گاهی اوقات تلخی را شدیدتر می کند. اگر با این مورد مواجه هستید، به سرعت رفتار کمدی را متوقف کنید.

  • در صحنه این فرصت برای شماست که وارد عمل شوید. بنابراین با تفسیر خود از کج خلقی در منزل به جنگ آن می رویم. آیا کج خلق ترین غارنشین یا شاید هم بداخلاق تر از آن کار می کند.
  • کج خلقی را اعتراض کردن بنامید. پشت میز صبحانه، اعتراض را به عنوان بهترین نام برای کج خلقی بیان کنید که گاهی برای دید و بازدید به خانه شما می آید. تمام پیشنهادات را برای نامگذاری آدم بداخلاق جمع کنید و سپس برای دفع این حالت از آن نام کمک بگیرید: “آه باز این هیولای زشت برگشت!”
  • نامهربانی را حذف کنید. این مورد اغلب درباره ی کودکان کم سن مؤثر است . کودک را در آغوش بگیرید و عشق خود را به او نشان دهید. در حالی که به او می گویید احساسات ناخوشایند او را به زور از بدنش بیرون می کنید.

بچه های کوچک معمولا تأثیر حالت های بد مکرر خود را بر زندگی دیگران در ک نمی کنند

در ساعت های دیگر روز ، وقتی او احساس نشاط و سرحالی می کند، در این خصوص با او صحبت کنید و کمک کنید تا رفتار خود را قالب بندی کند. با هم یک کتاب کودکانه درباره اخلاق بد که باعث ناراحتی دیگران نیز می شود بخوانید. و سپس در مورد اینکه چگونه خلق و خوی بد می تواند روز همه را آشفته و خراب کند، از کودک در مورد اینکه آن رفتار تغییر یابد نظر بخواهید.

محدودیت زمانی مقرر کنید

به کودک بگویید درست همانطور که دوست دارد می تواند کج خلق و لجباز باشد، ولی فقط پنج دقیقه وقت دارد تا آنطور رفتار کند. (اجازه دهید بقیه افراد خانواده ملحق شوند) یک زمان سنج را روی پنج دقیقه تنظیم کنید، در حالی که همه شما شکایت و داد و بیداد می کنید و ابرهای سیاه قهر و کج خلقی را می پراکنید.

به جای آن، اینگونه بگویید

به بچه بزرگتر بگویید می خواهید با او مثل یک بزرگسال رفتار کنید. هر کسی گاهی عصبانی . کج خلق می شود و شما این موضوع را درک می کنید، ولی برای افراد دیگر این موضوع ناخوشایند است. بنابراین، به جای اینکه دیگران را آزرده و اذیت کنیم، از او بخواهید بلند بگوید که می خواهد از این خلق بد خلاص شود و تمام تلاشش را می کند تا آن را از بین ببرد.

از مهلت یا وقفه استفاده کنید

به فرزندتان بگویید از حاضر شدن در میان بقیه خودش را معذور کند تا زمانی که احساس بهتری یابد. توجه کنید هر زمان که او حاضر است، برایش راه دوباره پیوستن به جمع را فراهم کنید. برای مثال، می توانید بگویید: «شاید بهتر باشد به تنهایی از عهده ی حل این حالت بر بیایی. وقتی آمادگی داشتی، لطفا سریع پیش ما بیا، چون دلمون برات تنگ میشه.»

خداحافظ (جدول کج خلقی)

برای بعضی کودکان، لجبازی در صبح هنگام یک عادت شده است و برای غلبه بر آن به ابزارهای نیرومندی نیاز است. ما توصیه می کنیم یک جدول پاداش با ستاره های طلایی تنظیم کنید، که برای رفتارهای بهتر در صبح به کار می روند.

انتظار موفقیت فوری نداشته باشید، بلکه اهداف خود را واقع گرایانه جهت دهی کنید. شاید هدف چند روز اول و یا حتی هفته ی اول محدود به رفتار «خنثی» و جر و بحث نکردن با خواهر یا برادر باشد. دقت داشته باشید که کودک ضوابط و معیارها را درک کند و با هم تصمیم بگیرید پاداش ها چه چیزهایی باشند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *