#


بازی و هدف بازی

هدف بازی
26 فوریه 2017 بدون نظر 1655 بازدید

بازی و هدف بازی

No votes yet.
Please wait...

توپ را بگیر اسمت را بگو

در این قسمت می خواهیم چند بازی و هدف آن را به شما آموزش دهیم .

هدف بازی:ایجاد تحرک بدنی و تمرکز

فعالیت:کودکان بصورت دایره می ایستند.می توانید از نام آنها استفاده کنید و یا اگر هفت نفر هستند نام روزهای هفته را بر آنها بگذارید.مربی در وسط دایره ایستاده و توپ را به هوا پرتاب کرده.

نام یکی از کودکان را صدا می زند.وی باید نام خود را با صدای بلند گفته و توپ را بگیرد بازی به همین طریق ادامه می یابد هرکس که نتواند توپ را بگیرد نفر قبل مجدد با پرتاب توپ نام یکی دیگر از دوستانش را صدا می زند.

هدف بازی بچه ها فرار کنید

سرگرمی و تحرک

فعالیت:کودکان به صورت دایره می ایستند بازیکنی در میان قرار گرفته و همزمان با پرتاپ توپ به  سمت بالا نام یکی از دوستانش را صدا می زند تا سریع توپ را بگیرد.در این حین بقیه بازیکنان فرار می کنند.

بازیکنی که توپ را گرفت می گوید ایست و همه همان جایی که هستند می ایستند و تکان نمی خورند بازیکن وسط سعی می کند با پرتاب توپ یک نفر را بزند.هرکس که توپ به وی اصابت کرد از بازی خارج می شود اگر بازیکن وسطی نتوانست به کسی بزند نفر قبلی که توپ را پرتاب کرده بود مجدد به میان آمده و توپ را به هوا پرتاب می کند و نام دیگری را صدا می زند.آخرین بازیکنی که باقی بماند برنده محسوب می گردد.

موسیقی با آب

مواد و وسایل مورد نیاز:یک لیوان  پارچ پر از آب  قاشق.

فعالیت:با قاشق بر روی لیوان خالی ضربه بزنید.آیا بچه ها صدای آن را می شنوند؟حالا با هم شعر یه توپ دارم را بخوانید.به آخرین کلمه های هربیت که رسیدید یک ضربه به لیوان بزنید هر یک از کودکان می تواند به نوبت این کار را انجام دهد.

در لیوان کمی آب بریزید و با قاشق به آن ضربه ای بزنید از کودکان بپرسید که نتیجه چه شد؟صدا بم تر شد یا ریزتر؟یکی از کودکان می تواند همینطور مقدار آب لیوان را زیاد کند و کودک دیگر هم به لیوان ضربه بزند چه اتفاقی می افتد؟صداها چه فرقی می کنند؟

فرصت بدهید تا تک تک این کار را تجربه کنند.دوباره شعر را بخوانید.این بار لیوان پراز آب است و ضربه هایی که به لیوان زده می شود صداهای دیگری تولید می کند.به کودک یاد دهید که ضربه را آرام بزند ضربه های محکم فقط آب را به این طرف و آن طرف پخش می کند وشاید هم موجب شکستن لیوان شود.انجام این بازی با یک لیوان پر و یک لیوان خالی در کنار هم می تواند نتیجه گیری را برای بچه ها آسان تر کند.

ماهیگیری

مواد و وسایل مورد نیاز:آهن ربا نخ سنجاق.

فعالیت:به هر کودک یک تکه نخ بدهید و سر آن را آهن ربا بچسبانید و مقداری سنجاق بر روی زمین بریزید و به بچه ها بگویید که مثلا شما در قایق هستید و نخ ها را پایین بیندازید آهن ربا در نقش کرم است و سنجاق ها ماهی بنابراین وقتی سنجاق ها به آهن ربا بچسبند به این ترتیب بچه ها طرز ماهیگیری کردن را یاد می گیرند.

پر و خالی  سبک و سنگین

در این واحد کار کودک می تواند مفهوم پر و خالی سبک و سنگین آشنا شود.لازم است مربی باکمک وسایلی که در دسترس وی می باشد مفهوم سبک و سنگین را برای کودکان به عینیت درآورد.

دو ظرف هم شکل را انتخاب نموده و داخل یکی را از پنبه و داخل ظرف دوم را از آب پر نمایند.سپس از آن ها بخواهید با دست خود ظرف ها را سبک و سنگین نموده و بگویند کدام ظرف سنگین تر و کدام یک سبک تر است؟

و یا حجم هایی مانند توپ پلاستیکی و بادکنک استفاده نمایید.از آنها بپرسید که چرا وزن توپ و بادکنک متفاوت است؟سپس دربارهی اینکه درون بادکنک و توپ هم پر می باشد صحبت کنید و اینکه هوا هم دارای وزن می باشد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *