#


آیا فشار خون بالای مادران شیرده تاثیراتی بر شیردهی دارد؟

27 دسامبر 2017 بدون نظر 3255 بازدید

آیا فشار خون بالای مادران شیرده تاثیراتی بر شیردهی دارد؟

No votes yet.
Please wait...

آیا فشار خون بالای مادران شیرده تاثیراتی بر شیردهی دارد؟

فشار خون بالا

فشار خون بالا در ابتدای کار، علامت اخطار کننده ای ندارد. ولی در صورت عدم درمان، می تواند باعث سر درد، بیماری های کلیوی و حتی حمله ی قلبی شود. اگر قبل از این فشار خون داشته اید، حتما همواره پیگیر آن باشید. اندازه گیری منظم فشار خون و آگاهی داشتن از میزان آن، تنها روش مراقبت از آن می باشد.

مادرانی که دارای فشار خون بالا می باشند، قادر هستند به کودکان خود شیر بدهند. خانم هایی که در این مورد دارو مصرف می کنند، باید شیردهی خود را به اطلاع پزشکشان برسانند. شما ممکن است مایل باشید که در این باره با پزشک معالج خود و نیز دکتر کودکتان صحبت کنید. شیردهی امکان دارد تا حدودی در پایین آوردن فشار خون موثر باشد، زیرا احتمال دارد شیر دادن همانند یک عامل ادرار آور که مایع زیادی را از بدن خارج می سازد، عمل کند. میزان بالاتر هورمون پرولاکتین که در بدن مادران شیرده موجود می باشد، نیز امکان دارد در کاهش فشار خون تاثیر داشته باشد. شما مطمئنا علاقه مند هستید که توجه بیشتری نسبت به غذایی که می خورید داشته و از این طریق، مراقب فشار خون خود باشید. ولی شما باید ابتدا نیاز های خود را در جهت تغذیه ی کودک برآورده سازید. از شنیدن این خبر که رژیم غذایی سالمی که برای مادران شیرده پیشنهاد گردیده، می تواند در کنترل فشار خون نیز کمک کننده باشد، مطمئنا خوشحال خواهید شد.

بسیاری از افراد درباره ی این موضوع که نمک باعث افزایش فشار خون می شود، آگاهی دارند، بنابراین با کاهش مصرف سدیم میزان فشار خون پایین خواهد آمد. مادران شیرده می توانند با کنار گذاشتن نمکدان و پرهیز از غذا های شور، مصرف نمک را در حد اعتدال نگه دارند.

RDA هیچ گونه توصیه ی خاصی برای مصرف سدیم ندارد. اما حداقل میزان مورد نیاز روزانه را برای بزرگسالان پانصد میلی گرم در نظر گرفته است. در حالی که در دوران شیردهی صد و سی و پنج میلی گرم بر نیاز مادر افزوده خواهد شد و حداقل میزان مورد نیاز بدون ضرر سدیم، تقریبا به ۶۳۵میلی گرم در روز می رسد.

با تحقیقات مختلف علمی مشخص گردیده که برنامه ی غذایی استاندارد آمریکاییان، شامل دریافت مقادیر ۱۸۰۰تا ۵۰۰۰میلی گرم سدیم در روز می باشد. پس با توجه به این اعداد، متوجه می شوید که مسلما بر اثر خوردن روزانه ۶۳۵میلی گرم سدیم هیچ مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد. به وسیله ی اضافه ننمودن نمک به غذا به هنگام آشپزی و نیز بر سر سفره ی غذا و همچنین با پرهیز از خوردن غذا های نمک سود، می توانید روزانه به میزان ۲۰۰۰تا ۴۰۰۰میلی گرم سدیم را در غذای خود کاهش دهید و از این طریق مصرف نمک را به پایین ترین حد پیشنهاد شده برسانید.

تنها عامل موثر برای کنترل و پایین آوردن میزان فشار خون، کاهش در مصرف نمک نبوده، بلکه مصرف کلسیم، پتاسیم، منیزیم، و الکل همه به نوعی بر میزان فشار خون تاثیر می گذارند.

کلسیم

در مورد بعضی از افراد، مشخص گردیده است که کلسیم اثر ضد فشار خون را داراست. سعی کنید که حتما به میزان توصیه شده ی آن را دریافت نمایید.

پتاسیم

این ماده ی معدنی با پایین آوردن مقدار سدیم، باعث کاهش فشار خون می گردد. تمام میوه ها و سبزیجات تازه منبع خوبی از پتاسیم می باشند. مادران باید روزانه حداقل دو تا سه بار از این مواد غذایی استفاده نمایند. گوشت ماکیان، و گوشت تازه نیز منابع خوبی برای پتاسیم هستند.

منیزیم

افرادی که فشار خون بالا دارند، می توانند با افزایش میزان مصرف منیزیم در غذا، فشار خون را پایین بیاورند، بنا بر نتایج یک مطالعه تحقیقاتی مادران شیرده باید به خوردن مقادیر کافی از منیزیم، تشویق گردند. سبزیجات برگی شکل بسبز رنگ، غلات کامل، میوه های مغز دار مانند بادام و گردو و پسته و انواع لوبیا حاوی منیزیم می باشند.

کالری

دستیابی به وزن ایده آل و باقی ماندن در همان وزن، می تواند خود عامل مثری در کنترل فشار خون باشد. مشخص گردیده که به تنهایی از دست دادن پنج درصد از وزن بدن، کاهش فشار خون را به دنبال داشته و در بعضی از افراد حتی از میزان مصرف دارو های ضد فشار خون، کاسته می شود.

باید در نظر داشته باشید که در مورد عناصر غذایی که از آن ها صحبت به میان آمد، مصرف قرص های مکمل آن ها از نظر RDA ارزشمند نبوده، بلکه غذا بهترین منبع برای دستیابی به مواد گوناگون می باشد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *