#


آموزش مفاهیم عقب و زیر و …

آموزش مفاهیم عقب و زیر و ...
7 مارس 2017 بدون نظر 6236 بازدید

آموزش مفاهیم عقب و زیر و …

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

 آموزش مفاهیم جلو و عقب_ زیر و رو_ بالا و پایین

ما به شما توضیح می دهیم که چگونه به کودکان خود آموزش دهید

*نوآموزان را به ترتیبی که مربی تشخیص می دهد گروه اول و گروه دوم و… در یک صف قرار دهید.سپس قطار بازی را با اهداف درک مفهوم جلو و عقب (پشت) به حرکت در آورید.

دستور بازی:

ابتدا به نوآموزان توضیح دهید هرکسی که در جلوی صف ایستاده و قطار را هدایت می کند و به هر طرف که برود و با هر سرعتی که حرکت کند(آهسته یا تند) و به هر شکلی که حرکت کند(مثلا خود را به سمت جلو خم کند و یا مانند خرگوش برود)بقیه بچه ها باید به دنبال او حرکت کنند.پس از طی مسیری کوتاه نفرجلو را عوض کنید و از او بخواهید به پشت آخرین نفر برود در این هنگام می توانید به بازی ادامه دهید و یا بخواهید همه ی بچه ها اسم نفر اول صف را بگویند و هربار که این تغییر صورت می گیرد بچه ها نام نفر اول را دسته جمعی بگویند.مربی می تواند با استفاده از واژه های جلو و عقب در مورد این مفاهیم تاکید کند.
*در این هفته زمانی که نوآموزان را برای دیدن و شناخت قسمت های مختلف مهدکودک به گردش داخلی می برید و می توانید از طریق این بازی هم نظم و ترتیب را یادآور شوید و هم مفهوم جلو و عقب را آموزش دهید.
*در روزهای دیگر نوآموزان را در موقعیت هایی قرار دهید و از آن ها بخواهید که موقعیت خود را با استفاده از واژه های جلو و عقب برای شما بیان کنند و یا از آن ها بخواهید که آن موقعیت را پیدا کنند.

مثال:

آریا برو پشت کوروش بشین.
زهرا دوست داری کجا بشینی؟جلو یا عقب؟
مربی با توجه به موقعیت مکانی نوآموز باید به درستی از واژه های جلو عقب و یا جلو و پشت استفاده کند.

جلو و عقب

*در اولین روزهای آموزش نوآموزان را با محیط های مختلف مهدکودک آشنا کنید.برای برقراری و نظک و آرامش بیشتر به بچه ها بستن صف را آموزش دهید در آموزش بستن صف به راحتی می توانید مفهوم جلو و عقب را آموزش دهید.
*ابتدا یکی از نوآموزان را صدا کنید که با فاصله ای از در کلاس بایستد سپس نوآموز دیگری را صدا کنید و از او بخواهید که در جلو یا پشت دوستش با فاصله بایستد و بعد نوآموز سوم را و به ترتیب تا آخرین نوآموز را صدا کنید و به آن ها اجازه دهید با کمی دقت جای خود را بر اساس گفته ی شما پیدا کنند.

(مطمئنا نوآموزان دیگر به دوست خود برای پیدا کردن جایش کمک می کنند که آموزش فعالیت همکاری نیز محسوب می شود.این روش صف بستن بعد از چند روز باعث می شود که مفهوم جلو و عقب برای همه ی نوآموزان کاملا روشن باشد.

مفهوم زیر و رو بالا و پایین

وسایل مورد نیاز:

توپ های کوچک پلاستیکی نرم به تعداد نوآموزان.
مربی برای یادآوری و درک بهتر چهارمفهوم زیرو رو و بالا و پایین می تواند به هر نوآموز یک توپ بدهد و به آن ها تذکر دهد که قرار است این توپ ها پرتاب شوند پس لازم است که مراقب خود و دوستانشان باشند این فعالیت را در هرکجای آموزشگاه (کلاس و حیاط و …)و با توجه به این خصوصیات محیط آموزشی انجام دهید.

دستور کار:

ابتدا جملات دستوری را برای نوآموزان بگویید(بهتراست این جملات آهنگین باشند تا این فعالیت جداب تر و شاداب تر شود)
۱-توپ های توی دستمون
توپو بذار روی میز توپو بذار روی میز
توپو بندازش بالا توپو بندازش پایین
دستور هایی را که می دهید همراه با بچه ها اجرا کنید و توپ را در موقعیت هایی که گفتید نسبت به یک متغییر مثلا میز قرار دهید.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *