#


آشنایی با فیبر و ماست

فیبر
4 مارس 2017 بدون نظر 801 بازدید

آشنایی با فیبر و ماست

No votes yet.
Please wait...

فیبر

حبوبات یعنی عدس لوبیا و سبزیجات دارای فیبرهستند فیبر برای بدن بسیار مفید است و کمک می کند تا بدن شما غذاهایی را که نیاز ندارد دور بریزد.بدن شما باید روزانه پنج وعده سبزی و میوه ی تازه بخورد تا سالم بماند.ریختن سبزیجات و حبوبات در سوپ یک غذای فیبردار سالم را آماده می کند که باعث می شود آب بدن شما هم تامین شود.

در کشورهایی که آب و هوای مناسب ندارند سبزیجات را در گلخانه های بزرگ می کارند تا آب و نور کافی به آنها برسد.سبزیجات را باید در جای خنک نگه داشت و بعد از تمیز کردن حتما ضدعفونی کرد.می توان در سالاد از سبزیجات تازه و یا لوبیا عدس و ذرت همراه با روغن زیتون استفاده کرد تا فیبر لازم به بدن شما برسد.

ماست

وقتی به شیر داغ مایه ی ماست اضافه شود باعث می شود که شیر به ماست تبدیل شود.وقتی شیر کاملا سرد شود به ماست سفتی تبدیل می شود که می شود آن را با مربا و یا میوه های پخته شده مزه دار کرد.در بعضی از شهرها از ماست برای درست کردن غذای و یا آش استفاده می کنند.

آش دوغ و یا آش ماست از غذاهای معروف استان آذربایجان می باشد می توان به ماست خیار و نعنا اضافه کرد و آن را طعم دار کرد رنده کردن سیر در ماست هم مزه ی دیگری به ماست می دهد می توان بجای استفاده از سس از ماست در سالاد استفاده مرد که بسیار مفید و سالم تر می باشد همیشه به تاریخ تولید و انقضای لبنیات دقت کنید تا فاسد نشده باشند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *