#


آشنایی با تلوزیون

تلوزیون
26 فوریه 2017 بدون نظر 1111 بازدید

آشنایی با تلوزیون

No votes yet.
Please wait...

تلویزون

کودکان تلوزیون را دوست دارند.در ذهن کودکان تلوزیون ماهیتی دارد شبیه دانای کل.کودکان تـلوزیون را برای سرگرمی و تفریح نگاه می کنند اما بسیار زیاد از آن می آموزند.مربی باید برنامه هایی را که کودکان نگاه می کنند بداند و برنامه هایی را صلاح است بدانند از آنها بپرسید و مشوق کودکان در تماشای برنامه ی یاد شده باشد.

برنامه های خشن و ترسناک برای کودکان بسیار بدآموزی دارد.گاهی بچه ها تمایل کاذب به دیدن برنامه های خشن و ترسناک پیدا می کنند که مربی باید پس از آگاهی خانواده را با خبر کند و از این موضوع جلوگیری کند.برنامه های ترسناک و خشن باعث می شود که کودکان خواب های ترسناک ببینند.

عوارض تلویزیون

تماشای زیاد تـلوزیون به دلیل اینکه کودکان را در شرایط نشستن قرار می دهد باعث چاقی می شود.انیمیشن های علمی تخیلی را کودکان بسار دوست می دارند و لذا مربی باید آگاه باشد که این نوع ساختار اطلاعات غلط ندهد و بدآموزی نداشته باشد.تماشای زیادتلوزیون گاهی از اعتدال خترج می شود و تبدیل به نوعی از اعتیادرفتاری می شود که باید به سرعت از آن جلوگیری کرد.

تماشای تبلیغات بازرگانی اساسا برای کودکان مضر است چرا که بی جهت آنها را مصرفی بار می آورد و نسبت به موضوعی توجه می دهد که موضوع زندگی آنها نیست و تنها فرم تبلیغات و ریتم های آن در ذهن کودک می نشیند که فاقد هرگونه آموزش و تاثیر مثبت است.

ساعات تماشای آن

تـلوزیون نباید سبب شود که افراد خانواده از یکدیگر فاصله بگیرند و اگر سبب پدید آمدن چنین شرایطی بشود باید تماشای تلوزیون متعادل شود.محققان کالج لندن اعلام کردند که کودکانی که بیشتر از۴ ساعت از روز تلوزیون نگاه می کنند احتمال زیادی دارد که دچار حمله ی قلبی بشوند.از جمله بیماری هایی که تماشای زیاد تلوزیون سبب آن می شود تولید بیماری های آسم  افسردگی  مشکلات رفتاری و گفتاری است.

وجود تـلوزیون در اتاق کودکان کاری اشتباه است و سبب افزایش تماشای بی رویه ی کودکان می شود.بهتر است که کودکان از ساعت ۸شب به بعد تلوزیون نگاه نکنند.تماشای تلوزیون و خوردن غذا همزمان سبب تغذیه می شود.اگر حجم بازی های خانوادگی افزایش یابد و اهالی خانواده با هم به گردش بروند مثل رفتن به پارک کمک می کند که حجم تماشای تلوزیون کاهش یابد.

ورزش نیز از عوامل بسیار مهم و سودمندی است که می تواند جایگزین تماشای تلوزیون بشود.کودکان باید فیلم هایی را ببینند که در آن حتما خیر بر شر پیروز شود.جهت گیری فیلم های کودکان باید به سمت تلاش کوشش همکاری تدبیر و فکر کردن برای رسیدن به هدف خوب باشد.

آشنایی با تلوزیون

*اگر کودک اشتباهی می کند به وی آرامش خاطر دهید.

*با کودکان بازی کنید و همبازی آنها بشوید تا شما را باور کنند.

*همواره برای آموزش بر یک فعالیت تکیه کنید و دو فعالیت را همزمان از کودک نخواهید.

*وقتی مربیان با هم روابط خوب و صمیمانه دارند کودکان احساس آرامش می کنند.

*اگر بخواهیم به کودکان یاد بدهیم که به یکدیگر کمک کنند باید ببینند که مربیان به کودکان و به یکدیگر کمک می کنند.

*انسان های ضعیف قدرت بخشیدن ندارند.

تلویزیون

تلوزیون دستگاهی است که کودکان بسیار به آن علاقه مندند و دوست دارند که زمان زیادی را با آن صرف کنند حتی دیدن برنامه های بزرگسالان نیز برای آنها دوست داشتنی ست مربی باید به گونه ای گفتگو کند که کودکان هنگام دیدن تلوزیون بتوانند به جنبه های مختلف آن فکر کنند.

نکاتی درباره ی تلوزیون:

_کدام برنامه را بیش از همه دوست داری؟
_وقتی برنامه ای را که دوست داری نگاه می کنی و بزرگ ترها بخواهند برنامه ی دیگری را ببینند چه کار می کنی؟

مشاهده ی عینی

از کودکان بخواهید که یک برنامه ی کودک را از تلوزیون دیده و آن را پیگیری کنند و در کلاس درباره ی آن صحبت کنند.بخواهید تا آموخته های خود را بیان کرده و نتیجه ی اخلاقی داستان را بیان نمایند.درباره ی مضرات تماشای بیش از حد تلوزیون از آنها نظرخواهی نمایید.

بپرسید که آیا می دانند برنامه های تلوزیون براساس رده های سنی گوناگون تهیه می گردد.آیا می دانند وسیله ای که تصویر را می فرستد ماهواره نام دارد و آنتن تلوزیون دریافت کننده ی تصاویر می باشد.مربی می تواند با کمک کودکان یکی از جشن هایی را که در مهد برگزار می شودفیلمبرداری نموده و سپس از تلوزیون مهد برای آنان پخش نمایند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *