#


آشنایی با آب و باران

آشنایی با آب و باران
26 فوریه 2017 بدون نظر 4909 بازدید

آشنایی با آب و باران

No votes yet.
Please wait...

آشنایی با آب و باران

در این بخش می خواهیم کودک شما را با آب و فواید مهم آن آشنا کنیم . اگر آب و باران نباشد بدن و محیط اطراف ما دچار آسیب هایی می شوند.

 

بحث و گفتگو

آب ها از نعمت های خداست که کودک برای نوشیدن نظافت شستشو آبیاری گل ها و گلدان ها درختان و… مورد استفاده قرار می دهد.از فواید و مزایای آب برای کودکان سخن بگویید تا بدانند آب ماده ی حیاتی مهمی برای ادامه ی زندگی است و باید در استفاده از آن دقت نمود.

از کمبود آب در برخی از نقاط کشورمان و سایر نقاط دنیا صحبت شود.از کودکان بپرسید که آیا می دانند چند نوع آب داریم و آیا می توانیم از آنها بنوشیم؟روشهای ذخیره آب را بیان نمایید.و توضیح دهید که آب های زیر زمینی برای کشاورزی و آبیاری کاربرد دارند.و در واقع بی آبی باحفر چاه از آب های زیرزمینی استفاده می کنند.

و در قدیم نیز مردم آب روزانه ی خود را از رودخانه تهیه کرده و با گذشت زمان با حفر چاه به آب مصرفی خود دست می یافتند و امروزه به کمک لوله کشی در خانه های خود آب داریم.از سدها به عنوان یکی از ذخایر عظیم آبی صحبت کنید و فواید دیگر آن از جمله تولید برق را متذکر شوید.گفتگو کودکانه با حضور مربی در باره ی آب و باران می تواند بسیار پر نشاط باشد چه بهتر که این گفتگو در روزی انجام شود که شب قبلش باران باریده باشد و آسمان در حال بارش باشد.

نکاتی درباره ی آب و باران:

_آیا آب باران تمیز است؟

_چه اتفاقی می افتد که از ابر باران می بارد؟

_آیا رعد و برق دیده اید؟

_آیا از ابر سفید باران می بارد؟

مشاهده ی عینی

یک لیوان آب زلال تصفیه نشده و یک لیوان آب تصفیه شده با خود به کلاس آورده و از کودکان بپرسید که آیا می شود آب هردو لیوان را نوشید؟ به آن ها گوشزد  نمایید که در پارک ها باید به علامت هایی که برای نوشیدن آب قرار داده شده دقت نمایید تا مبادا از آب تصفیه نشده بنوشند.

از علائم و بیماری هایی که با نوشیدن آب غیر بهداشتی گریبانگیر انسان می شود صحبت کنید و بر تمیز نگه داشتن خیابان ها جنگل و رودخانه ها تاکید نمایید.از آن ها بپرسید که آیا یک گیاه می تواند چندین روز در بدون آب زنده و شاداب بماند؟و بپرسید که در مورد انسان چگونه است؟کودکان باید بدانند که اعضای بدن ما به آب احتیاج دارد و بدون نوشیدن آب سلامت استخوانها پوست و کلیه به خطر می افتد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *