#


نکاتی که به هنگام خرید لباس کودک باید در نظر بگیریم

لباس کودک
7 اکتبر 2017 بدون نظر 1407 بازدید

نکاتی که به هنگام خرید لباس کودک باید در نظر بگیریم

No votes yet.
Please wait...

نکاتی که به هنگام خرید لباس کودک باید در نظر بگیریم

خانواده ها اغلب تمایل دارند علاقه و خواسته کودک را در زمان خرید لباس برای کودک خود مدنظر قرار دهند ولی قبل از اینکه زیبایی لباس را ببینند باید به کاربردی بودن و کیفیت دقت نظر داشته باشند.
باید والدین این را بدانند که برای خرید لباس چه معیارهایی را باید در نظر بگیرند.ما در این بخش به این موضوع پرداخته ایم و چند نکته اساسی را برای خرید لباس کودک برای شما گرد آورده ایم پس با ما باشد تا این نکات مهم را با شما در میان بگذاریم.

توجه به کیفیت لباس

زمانی که برای خرید لباس کودک اقدام می کنید باید توجه داشته باشید که کیفیت بالایی برای آن در نظر گرفته شده باشد. از آنجایی که پوست کودک لطیف و حساس است پس باید از بهترین مواد برای تهیه لباسش استفاده شده باشد تا کودک را دچار آسیب و بیماری نکند. در مورد جنس لباس کودک می توانید به سراغ پنبه بروید چرا که در میان تمام الیاف به کار رفته در لباس کودک پنبه از همه کم ضرر تر و بهتر بوده است و کمتر پیدا می شود کودکی که به این جنس از لباس ها حساسیت نشان دهد.

لباس کودک

لباس کودک

توجه به گشادی لباس

از آنجا که کودکان همواره در حال تلاش و جنب و جوش هستند بهتر است در مورد لباس هایشان آنهایی را انتخاب کنید که کمی آزاد تر و گشاد تر هستند. کودک در لباسی که تنگ است و کاملا به بدنش میچسبد اصلاً احساس راحتی نخواهد کرد. در مورد رنگی هم که برای لباس کودک خود انتخاب می کنید دقت داشته و رنگ های شاد را برگزینید. البته فراموش نکنید که از کودک به هنگام خرید لباسش نظر خواسته و سلیقه او را نیز در انتخاب لباسی مناسب دخیل دهید. این کار به افزایش اعتماد به نفس کودک بسیار کمک خواهد کرد.

شستن لباس پیش از پوشیدن

برای آنکه مطمئن باشید لباس برای کودک شما هیچ آسیبی در پی ندارد باید پیش از پوشاندن آن به کودک آن را خوب بشوئید. البته د مورد حوله و لباس های راحتی حتماً باید این کار را انجام دهید. انجام این کار باعث می شود اگر موادی از زمان تولید لباس بر روی آن باقی مانده با شستن از بین برود و کودک شما را دچار حساسیت نکند.
پس از اینکه لباس را خوب شستید آن را در محلی که هوا به خوبی عبور می کند قرار دهید تا خشک شود اگر این کار را در زیر نور خورشید قرار دهید خیلی بهتر خواهد بود.

لباس کودک

لباس کودک

توجه به سایز لباس

از آنجایی که کودک هر روز قد کشیده و رشد می کند پس از مدتی لباس هایش کوچک خواهند شد.توصیه ما به شما این است که در سال های اولیه رشد کودک بیشتر برای خرید لباس وقت گذاشته و لباس هایی را خریداری نمائید که به وقت پوشیدن و درآوردن به راحتی بتوان این کار را انجام داد.

قبل از اینکه لباس انتخابی خود را خریداری نمائید به کش هایی که در سرآستین و یقه و مچ پا وجود دارد خوب دقت کنید تا تنگ نباشد و کودک به راحتی بتواند آن را پوشیده و دربیاورد. برخی از لباس های کودکان بندهایی دارند که قابل تنظیم شدن هستند شما می توانید این مدل از لباس ها را خریداری کرده و بسته به رشد کودک بندهای آن را تنظیم کنید.

لباس کودک

لباس کودک

موارد دیگری نیز در مورد خرید لباس کودک وجود دارد که به اختصار بیان می کنیم

۱ـ لباس هایی را برای کودکان خود خریداری نمائید که قابلیت شستشو در ماشن لباسشوئی را داشته باشند و به هنگام شستن رنگ آنها عوض نشده و کوتاه و جمع نشوند. از آنجا که یک کودک خیلی زود لباسش را کثیف می کند باید لباسهایی را برایش انتخاب کنید که با هر برا شستن رنگش عوض نشده و کیفیت خود را از دست ندهد . سلامت کودک به قدری اهمیت دارد که باید خیلی زود لباس هایش را عوض کرد وبا توجه به اینکه ممکن است حجم زیادی از لباس کثیف کودک روی دست شما باقی بماند پس بهتر است لباسی را انتخاب کنید که با حیال راحت بتوانید آن را در لباسشوئی بیاندازید.

۲ـ در مورد کودکانی که تازه شروع به چهار دست و پا رفتن کرده اند باید به سراغ لباس هایی بروید که بتواند زانو و پاهای کودک شما را تحت پوشش قرار دهد تا از آسیب رسیدن به پاهای کودک جلوگیری به عمل بیاید.

۳ـ برای آن کودکانی که تازه آموخته اند خودشان لباس بپوشند بهتر است از لباس های دکمه دار که راحت باز و بسته می شوند استفاده کنید. کودکان دوست ندارند هنگام لباس پوشیدن به مشکل بربخورند پس بهتر است در وهله اول از لباس هایی که دارای کمر کشی هستند کمک بگیرید.

لباس کودک

لباس کودک

برای کودکان بهتر است از لباس هایی که در قسمت جلو دارای دکمه هستند مدل هایی را انتخاب کنید اما اگر تمایل داشتید به سراغ مدل های جلوبسته بروید بهتر است آن هایی را انتخاب کنید که در روی سرشانه آنها دکمه های فشاری قرار داده شده است.

۴ـ برای کودک خود لباس هایی را انتخاب کنید که دارای مهره و تورو لوازم تزئینی نباشد.لباس های سرهمی و ساده جزو آندسته از لباس هایی هستند که بسیار کاربردی بوده و می توانند در ماههای اول به شما کمک فراوانی بکنند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *