#


برای داشتن شکمی صاف و بدون چروک پس از زایمان چه کنیم؟

تناسب اندام پس از زایمان
18 می 2017 بدون نظر 1379 بازدید

برای داشتن شکمی صاف و بدون چروک پس از زایمان چه کنیم؟

No votes yet.
Please wait...

برای داشتن شکمی صاف و بدون چروک پس از زایمان چه کنیم؟

مادری که باردار است پس تحمل نه ماه سختی وزحمت دوران بارداری بسیار مشتاق به تولد فرزندش میباشد و اینکه پس از زایمان بتواند مجدد اندامش را به خوبی قبل از بارداری برگرداند. او دوست دارد مانند گذشته شکمی صاف و بدون چروک داشته باشد، ولی آنچه که قابل درک است این است که برگشتن به حالت اولیه و داشتن شکمی بدون چروک کاری امکان پذیر ولی در عین حال زمان بر است. پوست شکم که در طول دوران بارداری بر اثر کشش پیاپی بزرگ و نازک شده حالا باید دوباره صاف و ضخیم شود.

چه مدت بعد از زایمان پوست به حالت اولیه برمی گردد؟

اینکه چقدر زمان نیاز است که پوست شما به حالت اولیه خود بازگردد بیشتربه فعالیتهایی که در دوران بارداری داشته اید برمیگردد. البته علاوه براین عوامل دیگری چون ساختار طبیعی پوست، ژنتیک، و همچنین وزن شما در دوران قبل و بعد از حاملگی نیز دخیلند. طبق اظهارات پژوهشگران زنانی که افزایش وزن کمتر از بیست کیلو دردوران بارداری داشته باشند و همچنین به طور مرتب ورزش کرده باشند خیلی راحتتر به اندام قبلشان برمی گردند.

در اینجا روش هایی بیان شده که با رعایت آنها میتوانید شکمی صاف و بدون چروک داشته باشید:

 ۱- نوشیدن آب زیاد

نوشیدن آب زیاد در سوزانده شدن چربیها بسیار موثر است وپوست شما را سالم و محکم نگه میدارد. همچنین نوشیدن آب علاوه بر اینکه پوست را هیدراته میکند باعث الاستیک شدن پوست نیز میشود. به همین دلیل است که میگویند آب اکسیر جوانی برای بدن است.

۲- تغذیه کودک با شیر مادر

زمانی که کودک از شیر مادر تغذیه میکند علاوه بر اینکه برای بدنش مفید است مادر نیز با شیر دادن به کودکش میتواند کاهش وزن داشته باشد. چون زمانی که کودک از سینه مادر شیر میخورد  چربیهای بدن مادر کاسته شده و به شیر تبدیل میشود و همین باعث میشود کالری بدن کاهش یابد. طبق نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه مادرانی که کودکشان از شیر مادر برای تغذیه استفاده میکند سریعتر از بقیه مادران به وزن ایده آلشان میرسند.

۳- انجام فعالیتهای ورزشی مناسب به طور منظم

قبل از شروع هرگونه فعالیت ورزشی حتما از پزشک خود بخواهید تا در این زمینه شما را، راهنمایی کند و برنامه زمانی دقیق و مشخصی به شما بدهد. همچنین در ابتدا باید بدن شما به ورزش کردن و حرکات متداول عادت داشته باشد. از ورزش هایی که میتواند تاثیر زیادی روی شکم شما داشته باشد ایروبیک است زیرا این ورزش موجب تقویت عضلات شکم شده و نیز کالری زیادی میسوزاند. در ابتدای کار شما میتوانید فعالیت خود را با پیاده روی و تمرینات یوگا شروع کنید.

۴- پروتئین مصرف کنید

پروتئین نیز در کنار فعالیت ورزشی تاثیر قابل توجهی در رشد عضلات دارد. همچنین کلاژن سازی در پوست را نیز بیشتر میکند. مصرف پروتئین در هر فرد نسبت به میزان وزن و فعالیت ورزشی او متفاوت میباشد ولی بهتر است میزان پروتئین مصرفی روزانه کمتر از پنجاه گرم نباشد.

۵- استفاده از اسکراب لایه بردار

برای سفت کردن پوست استفاده از لایه بردار روش بسیار خوبی میباشد. برای افزایش گردش خون در ناحیه شکمتان میتوانید قبل از اینکه دوش بگیرید از اسکراب لایه بردار استفاده کنید این کار در شکل گیری دوباره پوست نقش موثری دارد.

۶- ماساژ پوست با استفاده از لوسیون مخصوص

پس از زایمان شما میتوانید با استفاده از لوسیون هایی که دارای کلاژن و ویتامین های کا، ای، سی هستند شکم خود را ماساژ داده تا پوستتان سفت و محکم شود. برای اینکه نتیجه مطلوب تری در استفاده از این لوسیونها  داشته باشید باید دو بار در روز از آنها استفاده کنید.

رژیم غذایی پس از زایمان

رژیم غذایی پس از زایمان

۷- استفاده از رژیم غذایی مناسب به طور مداوم

زمانی که بعد اززایمان از یک رژیم غذایی سخت برای کاهش وزنتان استفادهیکنید به هیچ وجه آن را متوقف نکنید زیرا وزن خیلی سریع باز نمیگردد و این در حقیقت خاصیت ارتجاعی پوست است که با افزایش و کاهش وزن سریعا دچار تغییراتی شده و بزرگ و کوچک میشود.

 

۸- افزایش استقامت بدن

برای اینکه استقامت بدنی خود را افزایش دهید شما میتوانید به طور مرتب فعالیت ورزشی داشته باشید با این کاربدنتان به ورزش عادت میکند. این  اصلا به نظر پزشک مرتبط نبوده و کاریست که خودتان باید بخواهید که انجامش دهید. برای اینکه چربی ها در بدنتان به خصوص چربیهای ناحیه شکم راحتتر از بین بروند شما باید  سعی کنید که قدرت تحریک وانقباض عضلانی خود را بالا ببرید این کار عضلات شما را را قدرتمندتر میکند.

۹- ذهن سالم داشته باشید

اینکه شما نتوانید چربیهای شکمی خود را آب کنید بسیار ناامید کننده است. برای این کار باید ذهن خود را آرام کنید زیرا در این شرایط از همه چیز برای شما مهمتر میباشد.

سعی کنید صبور بوده و آرامش خود را حفظ کنید. شما میتوانید با گوش دادن به موسیقی، تمرین نفس عمیق و همچنین لذت بردن از شرایطی که در آن هستید ذهن خود را آرام کنید. این برای شما باعث  افتخاراست که توانسته اید انسانی را در درون شکمتان بپرورانید. همچنین برای اینکه  به اندام دلخواه وایده آل خود برسید این نیازمند صبوری واستقامت است. پس با اعتماد به نفس بالا و همچنین بهره گیری از نکات ذکر شده میتوانید به هدف خود دست یابید و هرگز ناامید نشوید

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *