#


استانداردهای کفش کودکان

کفش کودکان
16 می 2017 بدون نظر 1289 بازدید

استانداردهای کفش کودکان

استانداردهای کفش کودکان

اگر میخواهید برای اولین بار کفشی برای کودک نو پایتان تهیه کنید باید نکات مهمی مانند رنگ جنس و حتی راحتی آن توجه داشته باشید . استفاده کردن از رنگ های شاد و روشن برای کودکی که اولین بار است کفش می پوشد باعث ترغیب او به پوشیدن کفش می شود . کودکان نوپا معمولاً بیسار کم راه می روند بنابراین استفاده کردن از کفش هایی با رنگ روشن که زود هم کثیف می شوند مشکلی به وجود نخواهد آورد .

کفش های پارچه ای

کفش کودکان

کفش کودکان

به علت اینکه پای بچه ها رشد سریعی دارد و کفش های آن ها زود غیر قابل استفاده می شود پس خرید کفش های پارچه ای که قیمت ارزان تری هم دارد می تواند گزینه مناسبی برای این کودکان باشد .

کفش های چرمی

برای کودکانی که جنب وجوش زیادی دارند و بزرگتر هم هستند می توان از کفش های چرمی استفاده کنید . کفش های چرمی نرم و انعطاف پذیر تر هستند و برای تمیز کردن آنها به مشکل کمتری دچار می شوید و به راحتی تمیز می شوند .برای اینکه به پای کودکتان آسیبی وارد نشود سعی کنید از کفش های تخت و بدون پاشنه استفاده کنید .

کفش ورزشی

اغلب مردم تصور می کنند تمام کفش های کتانی موجود کفش ورزشی هستند در صورتی که کفش های ورزشی باید ویژگی های خاصی را دارا باشند . زمانی که قصد خرید کفش ورزشی را دارید از فروشنده درخواست کنید کفش های طبی که گودی پا را پر می کند و برای پیاده روی مناسب است معرفی نماید . این کفش های طبی باید داخل شان نرم بوده و امکان گردش هوا وجود داشته باشد . از آن جا هنگام ورزش فشار زیادی به پای کودک وارد می شود داخل کفش آن ها باید کمی لژ انعطاف پذیر داشته باشد.

هنگام خرید کفش برای کودک به نکات زیر توجه کنید

کفش کودکان

کفش کودکان

۱- حتما پیش از خرید کفش جوراب پای کودک باشد تا بتوانید سایز مناسبی را برایش تهیه کنید .
۲- در خرید صندل دقت داشته باشید که کف آن ها لیز نباشد همچنین سطح تماس پا با صندل باید به گونه ای باشد که صندل از پا در نیاید .
۳- برای اطمینان از اندازه بودن کفش از کودک بخواهید پای خود را به جلوی کفش بچسباند و انگشت خودتان را در انتهای کفش و پشت پای کودک قرار دهید . فاصله ای که بین پا و انتهای کفش وجود دارد اگر به اندازه کمتر از یک بند انگشت باشد آن کفش مناسب خواهد بود .
۴- سعی کنید کفشی که انتخاب می کنید از همان ابتدا راحت باشد نه اینکه منتظر باشید کفش کم کم و به مرور زمان جا باز کند . چون پای کودک زود رشد می کند کفش برایش کوچک می شود ولی کودک در آن اصلاً احساس راحتی نخواهد داشت .
۵- کفش هایی که پلاستیکی هستند به هیچ عنوان برای کودک مناسب نیستند چون پا در این کفش ها عرق کرده و ممکن است به عفونت های قارچی مبتلا گردد . اما اگر از این کفش ها برای کودک استفاده می کنید پوشیدن جوراب را هیچ وقت فراموش نکنید .
۶- کفش کودک باید با کیفیت باشد تا اینکه به فکر مدل و رنگ و مارک آن باشید . تقریباً تمام مردم دنیا با پاهایی سالم به دنیا می آیند ولی فقط ۴۰ درصد آن ها می توانند در بزرگ سالی هم سلامت پاهایشان را حفظ کنند . طبق گفته ی متخصصان پوشیدن کفش های نامناسب از همان دوران کودکی تهدیدی است برای به خطر افتادن پاها . یک کفش بچه گانه با کیفیت باید سطح پاهای کودک را به خوبی پوشش داده نرم و منعطف باشد .
۷- داخل کفش کودک باید رطوبت را جذب کند و اگر برای کودک کفشی با جنس چرم و پلاستیکی و ورنی خریده اید دقت داشته باشید قسمت های داخلی کفش لایه ای از پارچه نخی یا پنبه ای داشته باشد تا بتواند رطوبت حاصل از تعریق پا را جذب کرده و پای کودک خشک باشد.
۸- استفاده از کفش های دور دست دوز بهترین و مناسب ترین گزینه ای است که برای کودکان نوپایی که جنب و جوش فراوانی دارند می توان در نظر گرفت . کفش های دور دست دوز نسبت به کفش هایی که با برچسب ناخن در از بازی و فعالیت زیاد کودکی میخ کفش در آمده و به کودک آسیب برساند.
۹- زیر کفش خردسالان باید کمی عاج داشته باشد تا هنگامی که کودن روی سطح صاف راه می رود لیز نخورده و زمین نیفتند .
۱۰- زیپ داشته و یا چسبی باشد ؛ از آن ها که کودکان نمی توانند به تنهایی و بدون کمک والدین کفش های خود را بپوشند به خاطر سهولت کار خودتان هم که شده به جای کفش ها ی بندی سعی کنید از کفش هایی که چسب یا زیپ دارند استفاده کنید .
۱۱- سعی کنیئ کفش کودک دست دوم نباشد ؛ بعضی اوقات والدین کفش بچه های بزرگتر را که هنوز سالم است برای کودک کوچیکتر هم استفاده می کنند که این راه بسیار غلط است . آن جا که پای هر بچه ای در دوران خردسالی شکل و مدل خودش را دارد زمانی شما کفش یک کودک را به پای کودک دیگر می کنید در حقیقت پاهای او را مجبور می کنید که شکل پای بچه دیگر شود . حتی ممکن است کودک شما مشکلی داشته باشد که پوشیدن کفش دیگران این مشکل را بدتر می کند و یا بیماری های پوستی کودکی که قبلاً آن کفش را می پوشیده به پاهای کودک شما منتقل گردد.
۱۲- همواره سعی کنید کفش میهمانی از کفش راحتی جدا باشد . شما می توانید کفش میهمانی را از هر طرح و مدلی که دوست دارید انتخاب کنید چون کودک شما قرار نیست مدت زمان زیادی پاهایش در این کفش ها بماند و یا مسیر طولانی را با آن ها بپیماید . اما کفش راحتی باید تمام شرایطی را که گفتیم داشته باشد چون کودک زمان بیشتری را با این کفش های راحتی می گذراند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *