#


محمد رضا هدایتی پیشرو در طراحی اکسسوری به سبک ایرانی

18 ژانویه 2018 يك نظر 2743 بازدید

محمد رضا هدایتی پیشرو در طراحی اکسسوری به سبک ایرانی

محمد رضا هدایتی پیشرو در طراحی اکسسوری به سبک ایرانی

اگر بخواهید استایلی زیبا را برای خود درست کنید باید از کیف و کفشی مناسب استفاده نمائید. استایل شما زمانی جذابیت خود را به دست می آورد که اکسسوری مناسب با آن را انتخاب کنید به خصوص اگر از نوع چرم باشد. در حال افراد بسیاری در زمینه طراحی اکسسوری فعالیت دارند که یکی از این افراد جوانی ایرانی به نام محمد رضا هدایتی می باشد.

محمد رضا هدایتی جوانی خلاق است که توانسته طراحی های خلاقانه ای را در دنیای مد وارد کند و به عنوان برگزیده در مسابقات Red dot design که در کشور آلمان برگزار شده بود معرفی شود. در این مطلب قصد داریم با این طراح خلاق کمی بیشتر آشنا شویم و از تجربیات و ایده های او در زمینه تولید اکسسوری ها آگاهی پیدا کنیم.

نگاهی به زندگینامه محمد رضا هدایتی

محمدرضا هدایتی یکی از طراحان اکسسوری ایرانی است که در سال۱۳۶۵ در شهر تهران متولد شده است. او در حال حاضر به عنوان مدیر کمپانی MR-Design فعالیت دارد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه طراحی صنعتی گشته و دوران دانشجویی خود را در دانشگاه علم و صنعت تهران سپری کرده است. آقای هدایتی در سال۱۳۹۱ توانست به عنوان طراح محصولات کمپانی چرم درسا آغاز به کار کند و با جلب نظر مجموعه چرم درسا طراحی های بسیار زیبایی را در این کمپانی آغاز کند.

پس از این مرحله محمد رضا هدایتی به عنوان کارشناس ارشد طراحی کلیه محصولات این کمپانی را که مخصوص مردان بود را به مدت چهار سال طراحی نمود و در طول این چهار سال تنها با مجموعه چرم درسا همکاری داشت. آقای هدایتی در مدت زمانی که با مجموعه درسا همکاری می کرد ایده ای نوین برای طراحی مجموعه تولیدی این کمپانی را داد که همگی در قالب کلکسیون مطرح می شدند.

از نظر محمد رضا هدایتی این شیوه در میان برندهای جهان شناخته شده است و در واقع برندهایی که در جهان مطرح هستند از این شیوه به عنوان سرلوحه فعالیت های خود استفاده می کنند. زمانی که محصولات یک برند در قالب کلکسیون طراحی شوند موجب می شود ویترینی زیبا و جذاب از آن ها به وجود بیاید و مشتری ها می توانند محصولات را با یکدیگر ست نمایند و در نهایت وجهه ای لوکس از محصولات تولید شده به وجود خواهد آمد و به همراه آن میزان فروش هم افزایش چشم گیری پیدا کرده و این مساله موجب می شود تا درآمد بیشتری نصیب برند و کمپانی تولید کننده شود.

محمد رضا هدایتی پس از اینکه مطالعات زیادی بر روی بازار انجام داد پیشنهاد دیگری را ارائه داد و آن هم طراحی مجموعه نقطه مشکی یا Black Point نام داشت. در این مجموعه از بافت مربع برای طراحی استفاده می شود که بر عکس طراحی های لوزی شکل وجهه ای مردانه و پایدار را به ارمغان می آورد و در آن ها از رنگ مشکی نیز استفاده شده است که از نظر او افراد بسیاری علاقه مند به این رنگ هستند و می تواند به سادگی با رنگ های دیگر و سایر لباس ها هماهنگی بالایی داشته باشد.

آقای هدایتی در ادامه صحبت های خود افزوده است: فعالیت در زمینه طراحی و تولید مجموعه نقطه مشکی در اصل برای ما سه نتیجه تحقیق و آموزش و طراحی را به ارمغان آورد که موجب شد دانش موجود افزایش پیدا کند و تکنیک کلیه افرادی که در این مجموعه فعالیت داشتند بالا برود وهمگی بتوانند با علمی به روزتر در این مجموعه همکاری داشته باشند. آقای هدایتی در دوران کاری خود مجموعه های دیگری را نیز به نام های Nivan، fabricant، Drop effect، feedback و همچنین مجموعه های shade effect و leather می باشد که موجب شده این طراح جوان نام و آوازه بسیاری را برای خود بدست بیاورد.

در ادامه باید بگوئیم مجموعه Drop effect توانسته در Red dot آلمان موفق ظاهر شود و علت آن ویژگی هایی است که در ساخت و طراحی چطم به کار برده می شود تا حالت زیبایی را به خود بگیرد. این شیوه برای نخستین بار در جهان ابداع شده است و محمد رضا هدایتی تنها فردی است که توانسته این شیوه را ابداع نماید. در این مجموعه سطح چرم را بدون استفاده از زیر کاری و یا لایه های دیگر طرح می دهند و کمپانی های سیتسزن و مرسدس بنز و بسیاری از برندهایی که در جهان مطرح هستند از این شیوه استفاده کرده اند.

یکی دیگر از ایده هایی که به وسیله محمد رضا هدایتی طراحی شده است می تواند به مجموعه۵۸ اشاره کرد که از نخستین قهرمان اتومبیل رانی ایران الهام گرفته شده است. در این مجموعه محمد رضا هدایتی نام مجموعه خود را از شماره ماشین بر گرفته و در کنار آن از ترکیب رنگ محصولات که به رنگ های سبز و مشکی و سفید است استفاده نموده است که به نوعی در مورد آن نیز از رنگ لوگوی خودروی این قهرمان استفاده کرده است.

این عوامل در کنار یکدیگر موجب شده تا مجموعه۵۸ بتواند به عنوان یک مجموعه زیبا و لوکس دیده شود و مورد توجه افراد بسیاری زیادی قرار بگیرد. محمد رضا هدایتی در دوران کاری خود توانسته مجموعه های زیبایی را طراحی نماید و نام خود را به عنوان آقای طراحی اکسسوری ایرانی بر سر زبان ها بیاندازد. در دنیای مد و اکسسوری کمتر کسی است که با این جوان خلاق و هنرمند آشنایی نداشته باشد و طرح های زیبای او را ندیده باشد.

افرادی که به استفاده از اکسسوری های چرمی علاقه مند هستند می توانند از طرح های این هنرمند استفاده کرده و آن ها را در استایل جذاب خود به کار بگیرند. طرح های بینظیر محمد رضا هدایتی می تواند پاسخگویی مناسبی برای هر فرد مشکل پسندی داشته باشد که تمایل دارد در عین سادگی به زیباترین شکل ظاهر خود را نشان دهد. در حال حاضر نیز این طراح موفق طرح های زیبایی را خلق می کند که در بین مجموعه های موفق جهان نام برده می شود و می توان گفت در زمره زیباترین اکسسوری های جهانی قرار دارد و می تواند در داشتن استایلی شیک و زیبا کمک بسیار زیادی داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *