#


برند پیر کاردین برندی فرا مدرن در عرصه مد

پیر کاردین
18 نوامبر 2017 2 نظر 1747 بازدید

برند پیر کاردین برندی فرا مدرن در عرصه مد

برند پیر کاردین برندی فرا مدرن در عرصه مد

پیر کاردین طراح مشهور فرانسوی است که در۷ جولای۱۹۲۲ در شهر سان بیجییو کالالتا متولد شد. زادگاه پیر کاردین در نزدیکی ترویسو قرار دارد و بسیار زیبا می باشد. پیر کاردین با اینکه در فرانسه به دنیا آمده اما اصالت او به ایتالیا باز می گردد و این موضوع را همیشه مطرح کرده است. یکی از عواملی که موجب شده پیر کاردین شهرتی جهانی داشته باشد سبک طراحی او می باشد. او به عنوان یک طراح فرا مدرن در دنیای مد و فشن شناخته می شود. او در طراحی های خود ترجیح می داد به جای هر قالبی از اشکال هندسی استفاده کند و به همین دلیل در کارهای خود بیشتر قسمت مونث کار را به شمار نمی آورد.

پیر کاردین در طراحی های خود اغلب به سوی مدهای تک جنسیتی می رفت و در بسیاری از موارد طرح هایی را ارائه می داد که بیشتر حالت آزمایشی داشتند و به صورت عملی قابل پوشیدن نبودند. پیر کاردین توانست در سال۱۹۵۴ میلادی پوشاکی را که به سبک حبابی تولید شده بودند را معرفی نماید.

پیر کاردین

پیر کاردین

سازمان یونیسف در سال۱۹۹۱ میلادی پیر کاردین را به عنوان سفیر حسن نیت خود انتخاب کرد و این موفقیتی بزرگ برای او محسوب می شد. در شانزدهم نوامبر۲۰۰۶ میلادی پیر کاردین طراح به عنوان سفیر حسن نیت از سوی سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد نیز انتخاب گردید که همین امر نیز برای او موفقیت های دیگری را در پی داشت.

این طراح موفق در سال۱۹۴۵ محل زندگی خود را تغییر داده و به شهر پاریس انتقال داد و در این شهر تحصیل در رشته معماری را آغاز کرد. پیر کاردین در این سال ها با جین پکوئین نیز همکاری داشت و همزمان به تحصیلات خود نیز ادامه می داد. او در سال۱۹۴۷ با السا شیا پرلی نیز همکاری داشت و پس از آن توانست به عنوان رئیس مرکز کریستین دیور تیلر آئولر انتخاب شود. او در زمان همکاری خود با السا شیا پرلی موفق نشد در خانه مد بالنشیاگا مجوز فعالیت را دریافت کند و این برای پیر کاردین یک نقطه منفی در کار محسوب می شد.

سال۱۹۵۰ زمانی بود که کاردین پس از سال ها توانست برای خود یک دفتر مخصوص افتتاح نماید. طراحی های پیر کاردین زمانی توانستند خود را به نمایش بگذارند که او سی مدل از لباس هایی را که در یک جشن خیابانی استفاده شده بود را طراحی کرد. این نمایش با نام نمایش قرن شناخته می شود که موجب شناخته شدن پیر کاردین شد. نمایش قرن در روز۳ سپتامبر سال۱۹۵۱ اجرا شد و محل برگزاری آن پالازو لابیا می باشد که در شهر ونیز فرانسه قرار دارد. مالک پالازو لابیا کارلوس دی بستژی نام دارد که میزبان نمایش قرن بوده و کاردین توانست بیشترین طرح های خود را در این نمایش به تمام افرادی که حضور داشتند نشان داده و مشتریان بسیاری را برای خود داشته باشد.

پیر کاردین

پیر کاردین

ورود پیر کاردین به عرصه طراحی لباس های زنانه در سال۱۹۵۳ میلادی بود که طرح های زیبایی را مخصوص بانوان ارائه داد. شش پس از آن کاردین به عنوان نخستین طراحی که در زمینه مد و پوشاک ویژه بانوان در فرانسه فعالیت داشت به دلیل اجرای نمایشگاهی که پوشاک حاضری در آن به نمایش گذاشته شده بود در فروشگاه پرینتاپ از اتحادیه چامبر سیندیکیل اخراج گردید اما مدت زمان زیادی نگذشته بود که کاردین موفق شد به شغل قبلی خود بازگردد.

کاردین در سال۱۹۴۴ تصمیم گرفت همچون طراحانی که در حال حاضر در حال فعالیت هستند بخش کوچکی از کارهای طراحی شده خود را برای عده کمی از افرادی که مشتری او بودند و همچنین روزنامه نگارها به نمایش دربیاورد. کاردین پس از پانزده سال که هیچ طرحی را برای روزنامه نگاران نمایش نداده بود یک مجموعه جدید از طراحی های خود را برای یکصد و پنجاه نفر از روزنامه نگاران در خانه حبابی خود که در شهر کن فرانسه واقع شده است به نمایش درآورد.

در سال۱۹۵۹ میلادی کاردین به عنوان نخستین طراحی معرفی شد که به کشور ژاپن سفر کرده و به این کشور و بازار موجود در آن برای یک مکان ایده آل در زمینه مد و مدگرایی علاقه نشان داده و از فرهنگ ژاپنی در طراحی های خود استفاده کرده است. کاردین در سال۱۹۶۶ از اتحادیه خارج شد و تصمیم گرفت مجموعه طراحی های خود را در محلی به نام اسپیس کاردین که در پاریس قرار داشت به نمایش در بیاورد. کمپانی هواپیمایی بین المللی پاکستان از پیر کاردین درخواست کرده تا یونیفرم افرادی که پرچم های این کشور را حمل می کنند طراحی نماید. یونیفرم هایی که کاردین طراحی کرده بود در سال های۱۹۶۶ تا۱۹۷۱ به مرحله اجرا رسیدند و توانستند موفقیت های زیادی را به دست بیاورند.

پیر کاردین به عنوان یک طراح مطرح توانست در سال۱۹۷۱ میلادی لباس ملی فیلیپین را با نام بارونگ تاگالوگ را از ابتدا طراحی نماید که طرح جذابی از آب درآمد. کاردین برای طراحی مجدد این لباس قسمت جلوئی آن را باز کرده و سرآستین ها را برداشت و کمی آستین ها را گشاد تر کرد و بر روی آن ها تعداد سوزن دوزی ها را کمی کاهش داد. در خصوص این مدل از یونیفرم ها باید بگوئیم از بالا تا پائین لباس باریک می شود و طرح جدید آن در ست نقطه مقابل طرح گذشته آن ها می باشد. این یونیفرم ها یقه ضخیم تری داشته و سرآستین های آنها کمی گوشه دارد و یک طرح زیبا و مدرن می باشد.

پیر کاردین

پیر کاردین

در مورد طراحی های پیر کاردین نکات جالب زیادی وجود دارد و یک مورد از آن ها علاقه نشان دادن فردیناند مارکوس رئیس جمهور وقت فیلیچین به یکی از مدل های طراحی شده برای دیوانه ها می باشد.پیر کاردین بین سال های۱۹۵۳ تا۱۹۹۳ در سازمان مد عضویت داشته و تا به حال توانسته طراحی های زیبایی را انجام داده و افراد بسیاری را به طرح های خود علاقه مند کند.

لباس ها و طرح هایی که با نام پیر کاردین گره خورده است در حال حاضر در کشورهای سراسر جهان در اختیار افراد قرار می گیرد و زنان و مردان بسیاری هستند که علاوه بر استفاده از لباس های برند جذابیت استایل خود را نیز ارتقا می دهند. طرح های پیر کاردنی با تنوع بسیاری در حال حاضر در دسترس افراد قرار دارند و علاقه مندان به سبک های مدرن مد می توانند در زیباتر دیده شدن استایل خود از این لباس ها استفاده نمایند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *