#


آشنایی با برند نیمانی؛ برند محبوب نیویورک

برند نیمانی
13 نوامبر 2017 بدون نظر 6803 بازدید

آشنایی با برند نیمانی؛ برند محبوب نیویورک

آشنایی با برند نیمانی ؛ برند محبوب نیویورک

نیما بهنود طراح موفق ایرانی است که توانسته در نیویورک برند نیمانی را راه انداخته و به شهرت جهانی دست یابد. این طراح جوان برای نخستین بار به تاثیری که خوشنویسی خط فارسی در زیبایی لباس ها دارد پی برده و از این طرح زیبا بر روی لباس هایی که طراحی کرده استفاده کرده است.

در حال حاضر افراد بسیاری در سراسر جهان هستند که بدون اطلاع از معنای دقیق این خطوط فارسی به عنوان طرفداران این برند شده و لباس های زیبای نیمانی را به کار می برند.

معرفی نیما بهنود به عنوان طراح ایرانی

نیما بهنود در تاریخ۲۷ مرداد۱۳۵۵ در تهران متولد شده و سالهای زیادی است که نیویورک آمریکا را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده است. او به عنوان یک طراح جوان که از هنر خوشنویسی فارسی و خط نستعلیق در طراحی لباس های خود استفاده می کند می شناسند. او با این طراحی های جذاب و زیبا توانسته در دنیای مد و فشن تحئلی عظیم بر پا کرده و طرفداران بسیاری را برای طراحی های خود پیدا کند.

برند نیمانی

برند نیمانی

آغاز به طراحی نیما بهنود

زمانی که نیما در سنین نوجوانی قرار داشت برای نخستین بار ایده خوشنویسی در ذهنش خطور کرد. او به همراه یکی از دوستان خود اقدام به طراحی شلوار جین خود بنا بر سلیقه شخصی خود کرد و برای انجام این کار از تکنیک نوشتن و ایجاد نقاشی بر روی پارچه استفاده کرد. در ابتدای راه نیما بهنود مجبور بود لباس هایی را که طراحی می کرد در میهمانی ها و مراسمات به کار برد.

نیما از آنجایی که در زمینه طراحی لباس هیچ آموزشی ندیده بود و امکانات زیادی در دسترس نداشت مجبور بود از از پارچه های معمولی استفاده کرده و طرح هایی را با اسپری رنگ بر روی آن ها ایجاد کند. این طراح جوان با استفاده از کوک زدن دوخت های ساده ای را به وجود می آورد و یا از سنجاق و گیره برای وصل کردن لباس ها به یکدیگر استفاده می کرد. او به قدری به طراحی لباس علاقه مند شده بود که در نهایت تصمیم گرفت در سال۱۹۹۴ به سانفرانسیسکو برود و در رشته طراحی تحصیلات دانشگاهی داشته باشد و بتواند به عنوان یک طراح حرفه ای فعالیت خود را آغاز کند.

نیما در سه سال اولی که وارد سانفرانسیسکو شده بود توانست تجربیات طراحی جذابی را به دست بیاورد و کارهای زیبایی را انجام دهد که در سال۱۹۹۷ کمپانی کالرتن یا همان خانه طراحی تولیدات مشهور کامپیوتر اپل به او پیشنهاد کار در این کمپانی را داد. اما نیما بهنود بیش تر از هر چیزی به طراحی در دنیای مد و فشن علاقه داشت و در سال۱۹۹۸ میلادی توانست به مقام مدیر خلاقیت یک کمپانی تبلیغاتی با نام جامیسون کاودری دست پیدا کند و در این کمپانی توانست کمپین های تبلیغاتی بسیاری را برای برندهای مشهوری که در عرصه مد فعالیت داشتند به مرحله اجرا دربیاورد.

نیما بهنود با تجربه هیچکدام از این کارها راضی نمی شد و در نهایت در سال۱۹۹۹ وارد نیویورک شده و تصمیم گرفت به موسسه مد تکنولوژی FIT رفته و تحصیلات خود را در زمینه گرافیک ادامه دهد. این طراح جوان زمانی که به عنوان یک دانشجو در حال تحصیل بود طرح هایی از زمان قدیم را با طرح های زیبا و جذاب و مدرنی که داشت ترکیب می کرد و یک طرح زیبا و جدید را به وجود می آورد.

در همین دوران بود که او متوجه شد باید طرح ها و نقوش سنتی را بر روی طرح های جدید خود وارد کند و در معرض دید همگان قرار دهد. این طراح ایرانی سال های زیادی به سفر رفته و کلکسیون زیادی از کتاب و نسخه های خطی را برای خود جمع آوری کرد. نیما بهنود توانست با استفاده از کلکسیونی که برای خود گردآوری کرده بود توانست تلفیق هنر سنتی و مدرن را به وجود بیاورد و یک طرح زیبا و چشم نواز را بر روی لباس های طراحی شده خود به وجود آورد.

برند نیمانی

برند نیمانی

زمان زیادی طول نکشید که طرح های نیمانی مورد توجه مجله های مد معتبر قرار گرفت و مجله هایی مانند ماکسیم ، واشنگتن تایمز و یا ووگ از طرح های نیمانی استفاده کرده و آن ها را معرفی می کردند. نیمانی در صحبت هایی بیان کرده که هدف او از ایجاد طرح های نستعلیق بر روی لباس ها نشان دادن زیبایی های ایرانی است که می تواند بر روی طرح های مدرن قرار گرفته و جذابیت فوق العاده ای را به وجود می آورد.

نیمانی مشتری های بسیاری دارد که جزو افراد مشهور می باشند و از میان آن ها می توان به هایدی کلوم ، جیم کری ، کوین اسپیسی و همینطور نیکی هیلتون اشاره کرد که طراحی های زیادی از این برند را برای خود مورد استفاده قرار داده اند.

در میان بازیگران ایرانی هم افراد بسیاری هستند که از لباس های طراحی شده به وسیله این برند استفاده کرده و استایل جذابی را برای خود به وجود آورده اند. از بین بازیگران ایرانی می توان به پیمان معادی و بهرام رادان اشاره کرد که در یکی از کمپین های تبلیغاتی نیمانی لباس های این برند را پوشیده اند. کریستین رونالدو یکی دیگر از افراد مشهوری است که لباس های طراحی نیمانی را به تن کرده و تیپ شیکی را برای خود درست کرده است.

برند نیمانی

برند نیمانی

ویژگی های منحصر بفرد تولیدات نیمانی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که محصولات نیمانی دارد این می باشد که هر لباس و طرحی فقط یک نمونه دارد و شما نمونه دومی از هیچ طرحی را پیدا نمی کنید. همین مساله باعث شده محصولات نیمانی به عنوان یک محصول ویژه و منحصر بفرد در جهان شناخته شود که هیچ نمونه مشابهی از کارهای آن وجود ندارد. برند نیمانی علاوه بر تیشرت به تولید اکسسوری و انگشتر و کمربند و کیف و دستبند پرداخته که در تمامی آن ها حرف ه دو چشم به عنوان سمبلی برای این برند به شمار می رود. این برند معروف هیچ شعبه ای در ایران نداشته و علاقه مندان به طرح های این برند باید از طریق اینترنت نمونه های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *