#


زهیر مراد خالق افسانه ای ترین لباس های دنیای مد

زهیر مراد
24 اکتبر 2017 بدون نظر 1407 بازدید

زهیر مراد خالق افسانه ای ترین لباس های دنیای مد

زهیر مراد خالق افسانه ای ترین لباس های دنیای مد

زهیر مراد یک طراح عرب لبنانی می باشد که در سال ۱۹۷۱ میلادی در شهر بعلبعک به دنیا آمده است. این طراح بزرگ توانسته برند مشهور خود را با نام Zuhair Murad را تاسیس کند. این طراح مشهور به دلیل طراحی های بینظیری که در زمینه لباس های شب و لباس عروس و همچنین اوت کوتور داشته توانسته نام و آوازه خود را در سراسر جهان بگستراند.

طرح هایی که به نام او و برندش وجود دارد دارای معروفیتی جهانی می باشد و هنرمندان و افراد معروف بسیاری هستند که از این طرح های فوق العاده برای شرکت در مراسم های مهمی همچون فرش قرمز استفاده می کنند و جذابیت خود را با پوشیدن لباس هایی که طراح آن زهیر مراد است دو چندان نشان می دهند. در این مقاله در مورد زهیر مراد و چگونگی کار او بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مد

مد

آغاز به کار برند زهیر مراد

مادر زهیر مراد در خصوص توانایی پسرش در زمینه نقاشی گفته که او از سن سه سالگی نقاشی را انجام می داد و چند سال بعد درست زمانی که پانزده ساله بود تصمیم گرفت به سراغ طراحی لباس رفته و تمام اصول و قوانین مربوط به آن را بیاموزد تا بتواند یک طراح حرفه ای شده و لباس های زیبایی را وارد عرصه مد کند. از همان سن بود که زهیر مراد طراحی لباس را به عنوان شغل آینده خود انتخاب کرد و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند در این زمینه موفق شود.

طراحانی که زهیر مراد از آن ها الهام میگرفت در واقع کریستین دیور و بالمین و النسیاگا و همچنین اسکیاپارلی م یباشد که طرح های لباس آن ها بسیار مورد توجه و علاقه زهیر قرار گرفته بود. اولین فردی که طراحی لباس نامزدی خود را به زهیر مراد محول کرده بود دوست خواهر او بود که از او تقاضا کرده بود یک لباس بینظیر را برای مراسم نامزدی اش طراحی کند. زمانی که زهیر کار طراحی لباس را به پایان رساند دوست خواهرش از دیدن آن بسیار متحیر و شگفت زده شده بود و این نشان می داد که زهیر توانسته در کار خود موفق عمل کند. این موفقیت اولیه باعث شد که زهیر مراد در تصمیم خود جدی تر باشد و انگیزه او برای حرکت به سوی آینده را چند برابر کرد.

مد

مد

پس از اینکه زهیر مراد توانست دوران دبیرستان خودرا به اتمام برساند از بیروت خارج شده و به کشور فرانسه رفت و برای اینکه بتواند در زمینه طراحی مد مدرکی داشته باشد به موسسه ای که مخصوص طراحی مد بود و در شهر پاریس قرار داشت وارد شده و با سعی و تلاشی که داشت توانست مدرک طراحی مد را دریافت کند.

شوی لباسی که در سال ۱۹۹۹ میلادی در شهر رم برگزار شده بود اولین جایی بود که زهیر مراد توانست مجموعه زیبا و بی همتای خود را در آن به نمایش بگذارد و چون طراحی هایش مورد استقبال فراوانی قرار گرفت باعث شد تا زهیر مراد در افتتاحیه رسمی فستیوالی که در سال ۲۰۰۱ در شهر رم برگزار می شد حضور پیدا کند. پس از این حضور موفق زهیر مراد بود که مایلی سایرس در سال ۲۰۰۹ برای مراسمی که به خاطر اهدای جوایز اسکار برگزار شده بود لباسی را به تن کرد که طراح آن زهیر مراد بود.
در سال ۲۰۱۱ میلادی جنیفر لوپز و کریسیانا آگیلرا لباس های طراحی شده به وسیله زهیر مراد را برای پوشیدن در مراسم گلدن گلوب انتخاب کردند. البته باید عنوان کنیم در یک دهه گذشته هنرمندان و افراد مشهور بسیاری بودند که لباس های طراحی شده زهیر مراد را انتخاب کرده و در مراسم های مهمی پوشیده اند.

مد

مد

زهیرمراد به عنوان یک طراح مشهوری شناخته می شود که بسیار پر کار و پر مشغله است اما این مسئله باعث نمی شود که او از سفر کردن به مناطق مختلف جهان صرف نظر کند، چراکه فرهنگ مناطق گوناگون منبع الهام او به شمار می روند و این نکته در طراحی لباس های او بسیار دیده می شود. زمانی که زهیر مراد به یک کشور و منطقه جدید وارد می شود به موزه ا و گالری هایی که در آن مناطق وجود دارد سر میزند و با این کار می تواند آشنایی بیشتری با فرهنگ و رسوم آن مناطق داشته باشد. زهیر مراد تمایل دارد مردم را در هر سبکی که لباس پوششیده اند ببیند و در این مورد هیچ فرقی ندارد که سبک لباس پوشیدن افراد کژوال باشد و یا رسمی .

مد

مد

ویژگی های بینظیر برند زهیر مراد

لباس هایی که به وسیله برند زهیر مراد تولید می شوند ویژگی های خاص و تی دارند و آن هم این است که در آن ها از دوخت های بسیار ظریف به همراه گلدوزی های فراوان استفاده شده است و دقت زیادی بر روی جزئیات لباس به کار رفته است. در اکثریت لباس هایی که زهیر مراد طراحی کرده شاهد استفاده از سنگ های قیمتی به همراه پولک دوزی هستیم که به صورت کاملا حرفه ای و زیبا انجام شده است. همین امر موجب شده لباس های برند زهیر مراد به عنوان مجموعه ای تک و بینظیر مورد استقبال افراد بسیاری در سراسر جهان قرار گیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *