#


چه نوع پوششی مناسب محل کار است؟

29 می 2018 بدون نظر 2663 بازدید

چه نوع پوششی مناسب محل کار است؟

راهکار هایی برای انتخاب پوشش مناسب برای محل کار

امروزه اکثر افراد یا دارای شغل خاصی هستند و یا این که در پی برخی از کار های اداری خود می باشند. تعداد اندکی از افراد جامعه را می توان یافت که همانند دهه های پیش در خانه بماند و یا این که برای چند روز در خانه بماند و غیر از افراد خانواده شخص دیگری را نبیند.

اما چیزی که برای اکثر ما مهم است این که برای رفتن به محل کار و دیگر محیط های رسمی چه نوع لباسی را انتخاب کنیم و بپوشیم. بهتر است چه نوع لباسی را برای پوشیدن در چنین محیط هایی را انتخاب کنیم که هم خود ما از پوشیدن آن لذت ببریم و هم این که با پوششی که داریم تاثیر مناسبی را بر روی کارفرما و در کل بر روی اطرافیان خود بگذاریم. همین طور طرز لباس پوشیدن ما عملکرد ما را نشان خواهد داد و به معنی دیگر نگرش اطرافیان را نسبت به ما شکل خواهد داد. می توان گفت زمانی که شما پوشش مناسبی را انتخاب نمی کنید، نه استقبالی از شما می شود ، نه پذیرفته می شوید. با توجه به تغییرات لباس ها در محیط مشاغل مختلف، از کارشناسان سوالاتی پرسیده شده که اصولی برای پوشیدن لباس مناسب به دست آمده که بعضی را برای شما خاطر نشان کرده ایم.

انتخاب لباس مناسب برای شغل شما

بهتر است بدانید هر کاری برای خود لباس مخصوصی دارد. به عنوان مثال یک فردی که ورزشکار است نباید  پوشش یک بازاریاب و یا پوشش یک فروشنده را داشته باشد. بعضی از شرکت ها پوشش مخصوصی را به کارمندان خود ارائه می دهند که باید آن ها را بپوشند.

از انتخاب لباس مناسب برای محل کار اطمینان حاصل نمایید

شاید فکر کنید که این موضوع بسیار ساده و واضح است، اما بعصی از افراد در این زمینه دچار اشتباه می شوند. چنانچه لباس هایی که برای پوشیدن انتخاب کرده اید بیش از اندازه بزرگ باشد و یا این که بیش از اندازه کوچک باشد به طور حتم بازخورد مناسبی نخواهد داشت. بهتر است بدانید که انتخاب لباس های نامناسب سبب می شود که در مقابل اطرافیان خود به عنوان فردی شلخته شناخته شوید.

انتخاب عینک های مناسب

قانونی که در بالا ذکر شد برای انتخاب عینک هم کاربرد دارد. شما نباید در انتخاب عینک خود بی توجه باشید . علاوه بر اینکه سبب ایجاد حس بی تفاوتی نسبت به مخاطبین خواهد شد. بنابراین از این که سایز عینک مناسب است اطمینان حاصل کرده و این که از روی دماغ سر نمی خورد و یا بر دماغ فشار وارد نمی کند.

کیف مناسب انتخاب کنید

معمولا یکی از ملحقات هر شخصی کیف اوست که وسایل خود را در آن جای می دهد. مطمئنا شما همیشه وسایل شخصی خود را از کیف خود خارج نمی کنید، اما بهتر است بدانید که باید  همیشه درون  کیف خود را مرتب نگه دارید به ویژه اگر کیف شما از نوع بدون زیپ است. به این دلیل که سبب می شود هر فردی بتواند به نوع اجمالی به داخل کیف شما نگاهی بیاندازد. همین طور به شما پیشنهاد می کنیم که برای محل کار خود از کوله پشتی استفاده نکنید به دلیل این که بیش از اندازه شبیه دانشجو ها خواهید شد.

از عطر های ملایم استفاده کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید بدانید این است که هر نوع عطری که اشخاص مختلف استفاده می کنند مناسب نیست و برای برخی از افراد  قابل تحمل نیست. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که بوی عطر شما مناسب است، بهتر است از شخصی که به آن اطمینان دارید سوال کنید.

کفش هایتان همیشه براق باشند

برای این که بتوانید خود را فردی مرتب و تمیز نشان دهید بهتر کفش های خود را همیشه تمیز و براق نگه دارید. برای انجام این کار سعی کنید همواره کفش های خود را تمیز نگه داشته و به آن ها واکس بزنید.

رنگ مناسب برای لباس

یکی از نکاتی که در پوشیدن لباس باید به آن دقت شود رنگ آن است، رنگ های تیره تصورات عمیق تری از شخصیت شما نشان می دهند. همین طور  رنگ لباس شخصیت شما را نشان می دهد . از این که رنگی را که برای لباس خود انتخاب کرده اید با شخصیت شما ارتباط داشته باشد اطمینان حاصل نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *