#


چاق کننده ها

چاق کننده ها
12 آوریل 2017 بدون نظر 973 بازدید

چاق کننده ها

چاق کننده ها

شاید فکر کنید تنها چیزهای چاق کننده شیرینی ها و چربی ها هستند ولی باید بدانید چیزهای دیگری هم وجود دارند که باعث چاقی شما می شوند. این مقاله را مطالعه کنید تا بیشتر به فکره سلامتی خود باشید.

۱- ذرت بو داده :

ذرت میان وعده کوچکی است که به دلیل داشتن فیبر بالا و با اضافه شدن کره به آن خوش مزه تر هم خوهد شد . در همه سینما ها و فروشگاه ها پاپ کرن وجود دارد. ولی باید دانید که ذرت دارای چربی زیادی است که کالری زیادی را در بدن شما ذخیره می کند که خوردن آن باعث چاق شدن شما می شود.

۲- شیرینی گرانولا :

این شیرینی به عنوان یک وعده غذای کامل بهداشتی وارد بازار شده است که در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسد و حتی به نظر می رسد که یک میان وعده کاملا سالم است که بهتر است همه افراد آن را در رژیم غذایی خود داشته باشند اما طی تحقیقات به عمل آمده این کار اشتباه است. شیرینی گرانولا سرشار از فیبر است ولی به مقدار زیادی ، شکر ، روغن ، چربی و انرژی دارد که مصرف آن باعث می شود وزنتان بالا برود.

۳- سیب زمینی سرخ شده :

خیلی از افراد بر این باورند که در خانه سیب زمینی درست کنند و بخورند خیلی بهتر است که چیپس های بیرونی را بخورند شاید چیپس فیبر بیشتر نسبت به سیب زمینی سرخ شده داشته باشد ولی سیب زمینی به دلیل نمک زیادی که دارد به مرور زمان وزن شما را بالا می برد و عامل چاقی است.

۴- سس گوجه فرنگی :

بر خلاف سس سالاد و سس مایونز که چربی بالایی دارند حاوی چربی نیستند و مصرف آن در برنامه های غذایی مشکلی ندارد و می تواند به همراه میان وعده سالم خود از آن استفاده کنید هرچقدر که سس گوجه فرنگی مواد مغذی زیادی در خود دارد. مصرف آن صحیح نیست و باعث چاقی در افراد می شود.

۶- سوپ :

همان طور که همه ی ما می دانیم سوپ می تواند به کم کردن وزن شما بسیار کمک کند. برخی از سوپ ها به مقدار قابل توجهی انرژی و چربی دارند علی الخصوص سوپ هایی که در آن ها مواد لبنی وجود دارد که همین مواد باعث چاقی شما می شود. به همین خاطر اگر می خواهید در برنامه رژیم غذایی خود از سوپ استفاده کنید بهتر است برای درست کردن آن از انواع سبزیجات استفاده کنید.

۷- سالاد :

به هنگام سالاد خوردن یا خرید مواد غذایی، تهیه کردن سالاد به عنوان یک گزینه سالم معرفی شده است. اما این چنین نیست. سالاد حاوی سبزیجات و دیگر مواد تشکیل دهنده سالمی است که برای سرو آن از سرهای چرب و شیرین استفاده میشود هرچه گاهی اوقات از موادی چون آووکادو یا روغن زیتون استفاده می شود اما همیشه این گونه نیست و خود سالاد می تواند چاق کننده باشد.

۸- نوشیدنی های رژیمی ؛

طبق مطالعات انجام شده افرادی که از نوشیدنی های رژیمی استفاده می کنند نسبت به کسانی که از این نوشیدنی ها استفاده نمی کنند چاق تر هستند دلیل آن هم این است که درون این نوشیدنی ها انواع شیرین کننده های مصنوعی وجود دارد این نوع نوشیدنی ها علاوه بر این که باعث چاقی شما می شوند به سلول های مغز شما آسیب وارد می کنند.

۹- میوه خشک شده :

میوه های خشک خواص بسیار مفیدی دارند که اصلا نمی توان آنها را شمرد که توصیه می شود در روز از میوه های خشک استفاده کنید اما با توجه به غلظت قندی که در آنها ذخیره شده است می تواند مانند آب میوه در بدن شما عمل کند و انرژی قند بسیار بالایی را در مقایسه با همان مقدار از آن به عنوان یک میوه تازه در بدن ذخیره کنند و علاوه برر این میوه خشک شده، نسبت به تازه ی آن فیبر و مواد مغذی کمتری دارد که به این دلیل است که به میوه های خشک شده مواد افزودنی بسیار جهت دادن طعم و عطر اضافه شده است.

۱۰- غلات :

اکثر ما این را بار داریم که غلات به عنوان یک میان وعده کامل و سالم برای صبحانه در نظر گرفته شده است که آن را هنگام خوردن صبحانه با شیر مصرف می کنند. ولی با وجود این که غذای سالم است ولی در انواع از غلات شکر، چربی و انرژی هایی وجود دارد که این ها باعث می شوند بر روی سطح قند خون شما تاثیر بگذارد و نه تنها مصرف آنها در رژیم غذایی مناسب نمی باشد بلکه باعث می شود شما چاق شوید.

۱۱- آب میوه :

در اکثر رژیم های غذایی مصرف آب میوه توصیه می شود اما با این حال ، اگر در طول روز بیش از اندازه از آب میوه استفاده کنید موجب می شود که چاق شوید. پس بدانید که خوردن آب میوه به جای میوه اصلا کار درستی نیست. زیرا که در هر لیوان آب میوه نسبت به قطعات مشابه آن در خود میوه چندین برابر کالری ذخیره شده استکه این انرژی اضافی به وزن بدن اضافه می شود. به این دلیل باید گفت آب میوه قند بیشتری و فیبر کمتری نسبت به تمام میوه جات و میوه های تازه دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *